Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mazda 2 1.4 HDI - Wariujące ciśnienie paliwa

24 Paź 2018 20:01 639 9
  • Poziom 32  
    Cześć, Pacjent to mazda 2 1.4 HDI (problem z szalejącym ciśnieniem paliwa (raz przy 1200-1500 obr potrafi pokazać 2tys bar i zgasić go... to ewidentnie wskazywałoby na regulator ciśnienia paliwa...
    Problem z tym że auto przyjeżdża a tutaj objawy dokładnie odwrotne tzn nie chce dochodzić do 1000 bar....
    Dodam że wg. tego co pokazuje ECU ciśnienie paliwa na listwie oscyluje w granicach 500 bar na biegu jałowym- na moje coś wysoko....
    Jedyny błąd to:
    P0193 - Uszkodzenie w ukladzie czujnika cisnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy -
    sygnal za wysoki.
    Czasami auto ma przebłyski i potrafi się zachowywać jak należy.
    No i standardowo tnie mu obroty przy niespełna 3 tys obr/min.
  • Poziom 17  
    Hej,

    Jesli moge cos Ci podpowiedziec, to podlacz oscyloskop (najlepiej cyfrowy z mozliwoscia zapamietywania przebiegU) i podlacz sie pod czujnik cisnienia paliwa i regulator cisnienia .

    Zaobserwuj jak szaleje cisnienie od czego sie zaczyna, czy idzie najpierw zmiana wysterowania zaworu cisnienia paliwa a za tym wzrost na czujniku, czy np sam czujnik z siebie wariuje i za tym idzie zmiana wyplenienia.

    Zeby "przerwac" cala petle regulacji wysteruj zawor regulacji cisnienia z zasilacza, i doreguluj napieciem z zasilacza tak, aby uzyskac wymagane cisnienie na listwie, obserwuj co sie dzieje z cisnieniem.

    M.
  • Admin grupy Samochody
    A na "słuch" ? Przy 500 na wolnych zaczyna być to słyszalne.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    takie objawy dają najczęściej w silnikach DV4 uszkodzone terminale we wtyku czujnika ciśnienia rail. SICMA F150 sztuk 3.
  • Poziom 32  
    T5 napisał:
    A na "słuch" ? Przy 500 na wolnych zaczyna być to słyszalne.
    na słuch pracuje jak laleczka.
  • Poziom 32  
    damdam napisał:
    takie objawy dają najczęściej w silnikach DV4 uszkodzone terminale we wtyku czujnika ciśnienia rail. SICMA F150 sztuk 3.

    Występuje może jako część zamienna cała wtyczka z pinami i wyprowadzonymi przewodami tak jak bywa np w VAGu?
    Edit. wtyczka wyczochrana i nie widać żadnych anomalii- ładna czysta- na czujniku widać ślad kontaktu.
  • Poziom 32  
    Czujnik ciśnienia podstawiony na inną używkę, wtyczka czuć że chwyta za piny czujnika- i nie widać wizualnie uszkodzeń, powrót drożny, regularnie widzi 520 bar na wolnych i dokręca się do 760 bar przy 2800 obr.
    Co ciekawe zaraz po odpaleniu na zimnym wkręca się normalnie, dopiero po chwili zaczyna kaprysić.
    Jedyny błąd to: P0193 Uszkodzenie w ukladzie czujnika cisnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy-
    sygnal za wysoki (stały). Czyli ewidentnie nie pasuje mu to ciśnienie na wolnych obrotach....
    Zostaje chyba jedynie regulator- elektrozawór w pompie, a jak nie to pompa na stół.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jakie masz napięcie na tym czujniku ciśnienia w momencie, gdy sterownik pokazuje ze jest 520 Bar ?

    Bo może czujnik mierzy dobrze a sterownik dorzuca coś od siebie i jest taki błąd ?

    M.
  • Poziom 32  
    Doszedłem wczoraj że na 1 pinie jest 5V czyli ok, na drugim jest 12V zamiast masy !!!- tutaj jutro dzwonię wiązkę żeby sprawdzić co jest grane.... no i na 3 jest 0,1V.....
  • Poziom 32  
    Doszedłem wczoraj że na 1 pinie jest 5V czyli ok, na drugim jest 12V zamiast masy !!!- tutaj jutro dzwonię wiązkę żeby sprawdzić co jest grane.... no i na 3 jest 0,1V.....

    Dodano po 16 [godziny] 56 [minuty]:

    Problemem okazała się uszkodzona wiązka pod akumulatorem.