Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Scania 450 euro 6 - Usterka ciśnienia układu ad-blue

szyniu 24 Oct 2018 20:46 9858 13
Helukabel
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam auto to Scania euro 6 450 kucyków rok 2015r.
    Problem w układzie scr a mianowicie ciśnienie płynu w układzie za wysokie , robiąc test układu ciśnienie szybko przekraczało mi 12 barów i oczywiście test nie kończył sukcesem tylko informacją błąd.
    Zacząłem od podstawowych elementów zmieniłem filtr, przedmuchałem przewody płynu ale dmuchając przewód od wtryskiwacza w kierunku zbiornika (przelew) pojawił mi się duży opór, po odpięciu od smoka przewód był drożny a więc zrobiłem test bez podpinania do smoka, test zakończył się pozytywnie a więc coś zatkane w smoku.
    Zdemontowałem smok i bez problemu go przedmuchałem, złożyłem wszystko do kupy i ponownie do testu okazało się że jest ok. Zrobiłem jeszcze trzy próby i dobrze było, więc pełen zadowolenia uznałem zamykam temat a tu ząk.

    Ponownie problem ciśnienie za wysokie i tu moje pytanie co może powodować takie zachowanie może ktoś miał taki problem, czy aby czasem sam wtrysk nie robi jakiegoś zamieszania bo to on reguluje to ciśnienie a może jest jakiś myk o którym nie wiem? Z góry dzięki za pomoc
  • Helukabel
  • #2
    szyniu
    Level 20  
    Widzę że nikt nie przerabiał takiego problemu.
    Może któryś z kolegów posiada jakieś dane na temat tego układu scr schematy, noty naprawcze itp na pewno by się przydały będę wdzięczny z góry dzięki
  • #3
    kisiol
    Level 20  
    w scaniamulti masz wszystko opisane. krok po kroku.
  • Helukabel
  • #5
    mariomalinie
    Level 19  
    Witam. Do wymiany najprawdopodobniej zawór nadciśnienia w pompie AdBlue. W załącznikach przesyłam instrukcję wymiany i zasadę działania pompy. Pozdrawiam


    Scania 450 euro 6 - Usterka ciśnienia układu ad-blue Scania 450 euro 6 - Usterka ciśnienia układu ad-blue
  • #6
    szyniu
    Level 20  
    Panowie autko jutro na warsztacie więc wracam do tematu, podzielę się tym co uda mi się wskórać.
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Panowie wracam do tematu, zająłem się moją nieszczęsną Scanią po raz kolejny wszystko jeszcze raz na spokojnie:
    Zacząłem od diagnostyki co się okazuje mam problemy z układem pompy ad blue,. ciśnienie w układzie za wysokie i drugi błąd mówiący o tym że pompa musi się kręcić z mniejszymi obrotami niż jest to wymagane, jak twierdziłem nadal problem tego że nie ma odpowiedniej redukcji ciśnienia.
    Zacząłem rozpinać przewody i je przedmuchiwać i ponownie taki sam problem jak ostatnio na potykam bardzo duży opór w wężu od wtrysku do zbiornika mocznika (powrót) dmuchając ciśnieniem nie słyszę bąbli w zbiorniku i wszystko wybija mi tam gdzie pompują a nie w zbiornik myślę znów zatkany, dostałem się do zbiornika i dmucham prosto w smok i nadal nie mogę przedmuchać i nagle strzał poszło, i słyszę że przewód się udrożnił i słyszę bulgotanie w zbiorniku.
    Myślę przyczyna znaleziona.
    Zdemontowałem smok, gorąca woda na powrót i na ssanie,przewody od wtrysku do zbiornika i od pompy do wtrysku też gorąca woda i dmuchanie powietrzem, przewód od smoka do pompy to samo.
    Wymiana filtra wstępnego w przewodzie IN, wymiana filtra w wtrysku i czyszczenie środka wtryskiwacza gorącą wodą(ten filterek miał ograniczony przepływ w porównaniu z nowym a na dodatek był zgnieciony) , wymiana regulatora ciśnienia w pompie ad blue.
    Następnie procedura odpowietrzania miałem mały problem bo pompa nie chciała zassać płyny ale lekko dmuchnąłem w zbiornik by płyn się pojawił na przewodzie INi już wszystko wróciło do normy, następnie test układu ciśnienie na poziomie około 9,3 obroty pompy normalne test zakończony pomyślnie, test drogowy wszystko ok
    Myślałem że wreszcie spokój a tu gość mi dzwoni że dalej lipa po przejechani jakiegoś tam odcinka drogi wyskoczyły błędy, podjechał po drodze na jakąś diagnostykę i wysłał mi błędy EEC4339 i EMS 4808 ręce mi opadły
    co za JAJA z tym autem może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie.
  • #8
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    Wymieniałeś filterek w dozowniku.Dozownik ma za zadanie regulować i utrzymać ciśnienie.
  • #9
    szyniu
    Level 20  
    Tak jak pisałem zdemontowałem wtrysk i go rozebrałem (odkręciłem kryzę z przyłączami węży) i wymieniłem filterek i oczywiści wszystko przepłukałem gorącą wodą
  • #10
    szyniu
    Level 20  
    Mam dość tego auto cztery dni wszystko działa w piątym są błędy i znów dwa dni i tak w koło.
    błędy które odczytałem ostatnio to
    EEC 4353
    EEC 8425
    EMS 4806
    Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł by zamienić wtrysk z drugiego auta.
  • #11
    szyniu
    Level 20  
    nikt nie miał takiego przypadku ?
  • #12
    szyniu
    Level 20  
    Panowie a może ktoś coś słyszał na temat skrócenia smoka a mianowicie rurki od powrotu ?
    Problem nadal występuje i tak mi cichutko zasugerowano w serwisie.
  • #13
    szyniu
    Level 20  
    Problem rozwiązany usterka tkwiła w smoku na powrocie adblue
  • #14
    szyniu
    Level 20  
    Problem rozwiązany usterka tkwiła w smoku na powrocie adblue

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Jak wyżej