Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Volkswagen Passat b6 2008 1.9 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) wymiana

cas-it-solutions 25 Oct 2018 16:15 7530 4
  • #1
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Zapaliła mi się kontrolka silnika, a kabelek wypluł takie coś:

    001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
    P0473 - 000 - Signal too High
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 16
    Reset counter: 255
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 12.39 V
    Mileage: 130 km
    Temperature: 126.0°C
    Absolute Pres.: 1734.0 mbar

    Kupiłem nowy czujnik no i chcę wymienić.

    Znalazłem taka instrukcje na innym forum: https://forum.vw-passat.pl/topic/47989-czujnik-ci%C5%9Bnienia-spalin-1-g450-problem/

    =================

    1. dla wygody zdjąć osłonę silnika(jest na kołki w narożnikach) szarpnięciem do góry

    2. zdjąć z czujnika srebrną osłonkę - odpiąć zatrzask taki jak w kurtce czy płaszczu

    3. odłączyć wtyczkę i aby to zrobić trzeba małym płaskim śrubokrętem odblokować zaczep(włożyć w szparę w zatrzasku)



    4. odkręcić śrubę mocującą czujnik do pokrywy klawiatury-zaworów(gwiazdka chyba 4 mmm)

    5. zdjąć blaszane zaczepy(obejmy)-wystarczy podważyć

    6. i teraz najtrudniejsze(przynajmniej dla mnie) - najwygodniej małymi płaskimi kombinerkami(szczypcami), zsunąć metalowe opaski zaciskowe z wężyków(ścisnąć wystające "uszy"-wtedy rozszerzą się opaski i starać się zsunąć w dół)

    7. Wyciągnąć zawór.

    No i zawór mamy w rękach

    =====================

    Niestety utknąłem na 7 punkcie - nie jestem w stanie wyciągnąć zaworu z tych dwóch rurek.

    Tutaj jest nawet filmik instruktażowy na przykładzie audi (w passacie b6 jest tak samo), gdzie to jest i jak to wymienić:

    https://www.youtube.com/watch?v=aXX0oobKOFs

    Może coś przegapiłem? Ktoś podpowie? Jakaś ukryta śrubka?
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Wężyki przykleiły się do zaworku. Obróć wężykiem tak jakbyś chciał przekręcić go na tych króćcach od zaworu.
  • #3
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Dzięki Piotr, racja, przykleiły się jednak nie byłem w stanie przekręcić wężykiem gdyż był dosyć krótki i zaraz obok drugi wężyk trzymał. Finalnie udałem się do mechanika po pomoc, musiał on urwać jedną nogę od starego czujnika(nie dało się inaczej niestety) aby wyjąć drugą nogę. Jak się okazało, bezinwazyjnie czasem się nie da... Nowy czujnik założył się bez problemu, dzisiaj zrobię adaptacje i dam znać.
  • #5
    cas-it-solutions

    Level 3  
    Czujnik wymieniony, błąd skasowany po adaptacji:

    https://m.youtube.com/watch?v=QrpvMt6t1ZM

    Dodatkowo uruchomiłem regeneracje DPF dwa razy aby go wypalić do 0%:

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration

    Mam nadzieje że komuś się przyda :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czujnik wymieniony, błąd skasowany po adaptacji:

    https://m.youtube.com/watch?v=QrpvMt6t1ZM

    Dodatkowo uruchomiłem regeneracje DPF dwa razy aby go wypalić do 0%:

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration