Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD

sal666 25 Oct 2018 23:42 2175 4
    sal666
    Level 2  
    Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD.
    Złącze działało bez problemów (używam ELM 327 do sprawdzania DPF) - aż "nagle" przestało.
    Nie jestem elektrykiem/elektronkiem, ale z tego co udało mi się zmierzyć to:
    napięcie między pin 16, a masą z karoserii: 12,7V (OK)
    napięcie między pin 16, a pin 4 (masa w złączu OBD): 12,7V (OK)
    napięcie między pin 7, a masą z karoserii: 0V - niedobrze, powinno być 9-10V.

Wnioskuję zwarcie do masy na przewodzie K-line.

Czy adapter ELM 327 mógł to spowodować?
    I jeżeli tak to jaki komponent najprawdopodobniej mógł ulec uszkodzeniu?
    Adapter działa dalej OK w innych autach.

Moderated By CameR:

Wydzielono z archiwalnego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2928748.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
    lukasz12345678910
    Level 29  
    slam4 wrote:

Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ?

Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
    grzechu40
    Level 21  
    Zdarzało się że k-line był zgnity we wiązce w komorze silnika sprawdź jaki to kolor i prześledź jego drogę w komorze silnika.
    sal666
    Level 2  
    Generalnie samochód jest bez hisotrii wypadkowej, garażowany, bez problemów z wodą, zalaniem itd. - ale spróbuję sprawdzić.

Byłem u mechanika - jego interfejs komunikuje się z ECU, w jego ocenie bez problemów!