Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD

sal666 25 Oct 2018 23:42 3405 4
  • #1
    sal666
    Level 2  
    Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD.
    Złącze działało bez problemów (używam ELM 327 do sprawdzania DPF) - aż "nagle" przestało.
    Nie jestem elektrykiem/elektronkiem, ale z tego co udało mi się zmierzyć to:
    napięcie między pin 16, a masą z karoserii: 12,7V (OK)
    napięcie między pin 16, a pin 4 (masa w złączu OBD): 12,7V (OK)
    napięcie między pin 7, a masą z karoserii: 0V - niedobrze, powinno być 9-10V.

    Wnioskuję zwarcie do masy na przewodzie K-line.

    Czy adapter ELM 327 mógł to spowodować?
    I jeżeli tak to jaki komponent najprawdopodobniej mógł ulec uszkodzeniu?
    Adapter działa dalej OK w innych autach.

    Moderated By CameR:

    Wydzielono z archiwalnego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2928748.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • #2
    lukasz12345678910
    Level 30  
    slam4 wrote:

    Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ?


    Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
  • #3
    grzechu40
    Level 21  
    Zdarzało się że k-line był zgnity we wiązce w komorze silnika sprawdź jaki to kolor i prześledź jego drogę w komorze silnika.
  • #4
    sal666
    Level 2  
    Generalnie samochód jest bez hisotrii wypadkowej, garażowany, bez problemów z wodą, zalaniem itd. - ale spróbuję sprawdzić.

    Byłem u mechanika - jego interfejs komunikuje się z ECU, w jego ocenie bez problemów!

    Natomiast dzisiaj sprawdziłem na całkowicie odpiętej instalacji radia (podobno to może być przyczyna zwarcia. Bez zmian, nadal 0V na pin 7.

    Próbowałem też nawiązać komunikację z ECU przy pomocy różnego oprogramowania na laptopie (ScanMaster, PCMSCAN, freediag, OBD Auto Doctor). Te programy używają różnych protokołów komunikacji poprzez OBD oraz pozwalają na wgląd w logi. Niestety bez pozytywnych rezultatów, tzn. adapter ELM327 zachowuje się jakby nie był wpięty w złącze albo byłby wyłączony "zapłon".

    Dlatego nie mogę pojąć, jak to możliwe, że:
    - mój adapter ELM327 nagle przestał komunikować się z moim autem, a w innych autach nadal działa,
    - interfejs mojego mechanika bez problemu komunikuje się z moim autem.

    Myślę, że mam zbyt ograniczony umysł, żeby to pojąć, ale wierzę, że na forum ktoś jest w stanie to wyjaśnić ;-)

    Może jest ktoś chętny żeby zmierzyć w podobnym aucie z grupy VAG (Skoda Fabia II 2010 1.6 TDI CAYA) napięcie między pin 7 a masa na włączonym "zapłonie"? :)
  • #5
    grzechu40
    Level 21  
    Może sprzęt mechanika łączy się po CAN a twój sprzęt po k-linie.