Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD

sal666 25 Oct 2018 23:42 2175 4
  • #1
    sal666
    Level 2  
    Skoda Fabia II, brak komunikacji z ECU przez OBD.
    Złącze działało bez problemów (używam ELM 327 do sprawdzania DPF) - aż "nagle" przestało.
    Nie jestem elektrykiem/elektronkiem, ale z tego co udało mi się zmierzyć to:
    napięcie między pin 16, a masą z karoserii: 12,7V (OK)
    napięcie między pin 16, a pin 4 (masa w złączu OBD): 12,7V (OK)
    napięcie między pin 7, a masą z karoserii: 0V - niedobrze, powinno być 9-10V.

    Wnioskuję zwarcie do masy na przewodzie K-line.

    Czy adapter ELM 327 mógł to spowodować?
    I jeżeli tak to jaki komponent najprawdopodobniej mógł ulec uszkodzeniu?
    Adapter działa dalej OK w innych autach.

    Moderated By CameR:

    Wydzielono z archiwalnego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2928748.html
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    lukasz12345678910
    Level 29  
    slam4 wrote:

    Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ?


    Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
  • #3
    grzechu40
    Level 21  
    Zdarzało się że k-line był zgnity we wiązce w komorze silnika sprawdź jaki to kolor i prześledź jego drogę w komorze silnika.
  • #4
    sal666
    Level 2  
    Generalnie samochód jest bez hisotrii wypadkowej, garażowany, bez problemów z wodą, zalaniem itd. - ale spróbuję sprawdzić.

    Byłem u mechanika - jego interfejs komunikuje się z ECU, w jego ocenie bez problemów!

    Natomiast dzisiaj sprawdziłem na całkowicie odpiętej instalacji radia (podobno to może być przyczyna zwarcia. Bez zmian, nadal 0V na pin 7.

    Próbowałem też nawiązać komunikację z ECU przy pomocy różnego oprogramowania na laptopie (ScanMaster, PCMSCAN, freediag, OBD Auto Doctor). Te programy używają różnych protokołów komunikacji poprzez OBD oraz pozwalają na wgląd w logi. Niestety bez pozytywnych rezultatów, tzn. adapter ELM327 zachowuje się jakby nie był wpięty w złącze albo byłby wyłączony "zapłon".

    Dlatego nie mogę pojąć, jak to możliwe, że:
    - mój adapter ELM327 nagle przestał komunikować się z moim autem, a w innych autach nadal działa,
    - interfejs mojego mechanika bez problemu komunikuje się z moim autem.

    Myślę, że mam zbyt ograniczony umysł, żeby to pojąć, ale wierzę, że na forum ktoś jest w stanie to wyjaśnić ;-)

    Może jest ktoś chętny żeby zmierzyć w podobnym aucie z grupy VAG (Skoda Fabia II 2010 1.6 TDI CAYA) napięcie między pin 7 a masa na włączonym "zapłonie"? :)
  • #5
    grzechu40
    Level 21  
    Może sprzęt mechanika łączy się po CAN a twój sprzęt po k-linie.