Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ciągnik John Deere 6620 - nie działa lewy kierunek.

ks_robak 26 Oct 2018 14:45 2610 11
  • #1
    ks_robak
    Level 15  
    Nie działa lewy kierunkowskaz, przy włączonych awaryjnych również nie działa. Sprawdziłem wszystko, do czego mam dostęp - nie znalazłem żadnego uszkodzenia.
    Chyba wykluczyłem przetarcie przewodów, bo kiedy przy włączonych awaryjnych zwieram w gnieździe przyczepy wyjścia kierunków, to mrugają obie strony... (Włącznik awaryjnych to najprostszy włącznik on/off - daje tylko sygnał dla modułu lub przekaźnika ale nie słychać żeby coś pykało.)
    Marzy mi się schemat, ale zdaje się, że nie ma szans na zdobycie....

    Walczyliście kiedyś z takim wynalazkiem?
  • #2
    actin
    Level 34  
    Sprawdź ciągłość przewodów, masę, oprawę w kierunku. Stało się to nagle?
  • #4
    Megawe
    Level 34  
    Podaj zdjęcie modułu kierunkowskazów , najlepiej z oznaczeniami pinów.
    W ciągniku może być kontroler ilości świecących żarówek i zaświecający kontrolki od kierunków na liczniku.
    Ile masz kontrolek od kierunkowskazów na liczniku ?
  • #5
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Czyli co, w tym ciągniku wszystkim zarządza komputer? Czy moduł przerywacza, do którego przychodzą sygnały L, R, Reset i Hazard?
    Jeśli to pierwsze, sprawdź czy nie ma błędów. Jeśli to drugie, to rozbierz moduł i zobacz czy jest wykonany w naprawialnej technologii.
    Internetowy manual mówi o osobnych bezpiecznikach na kierunkowskazy lewe i prawe - F105 i F106 po 20A
  • #6
    ks_robak
    Level 15  
    Megawe wrote:
    Podaj zdjęcie modułu kierunkowskazów , najlepiej z oznaczeniami pinów.
    W ciągniku może być kontroler ilości świecących żarówek i zaświecający kontrolki od kierunków na liczniku.
    Ile masz kontrolek od kierunkowskazów na liczniku ?


    Nie ma czegoś takiego jak "moduł kierunkowskazów". Zdaje się, że jest trzy moduły: silnik, skrzynia oraz oświetlenie i kabina. Chyba w tym ostatnim robione są kierunki. Serwisant podpinał laptoka ale nie znalazł żadnego błędu, mimo że po przekręceniu kluczyka migają wszystkie kontrolki od kierunków i ta ogólna od sygnalizacji awarii...

    3 kontrolki - ciągnik, przyczepy 1 i 2

    Dodano po 6 [minuty]:

    BANANvanDYK wrote:
    Czyli co, w tym ciągniku wszystkim zarządza komputer? Czy moduł przerywacza, do którego przychodzą sygnały L, R, Reset i Hazard?
    Jeśli to pierwsze, sprawdź czy nie ma błędów. Jeśli to drugie, to rozbierz moduł i zobacz czy jest wykonany w naprawialnej technologii.
    Internetowy manual mówi o osobnych bezpiecznikach na kierunkowskazy lewe i prawe - F105 i F106 po 20A


    Bezpieczniki i ich gniazda sprawdzone - jest napięcie przed i za - sprawdzone żarówką.

    O modułach pisałem wyżej...
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Trzeba otworzyć moduł sterujący kierunkowskazami i iść od pinu lewych kierunków po ścieżce do elementu załączającego.
    Możliwe, że jest wytopiony lut, przepalona ścieżka lub uszkodzony tranzystor.
    Instalację w których jest mało bezpieczników a te co są mają wartości ponad 20A często ulegają awariom a nawet potrafią się zapalić a bezpieczniki będą całe. W sprzętach w których jest zaawansowana elektronika gniazdo przyczepy powinno mieć oddzielne bezpieczniki.
  • #8
    ks_robak
    Level 15  
    Megawe wrote:
    Trzeba otworzyć moduł sterujący kierunkowskazami i iść od pinu lewych kierunków po ścieżce do elementu załączającego.
    Możliwe, że jest wytopiony lut, przepalona ścieżka lub uszkodzony tranzystor.
    Instalację w których jest mało bezpieczników a te co są mają wartości ponad 20A często ulegają awariom a nawet potrafią się zapalić a bezpieczniki będą całe. W sprzętach w których jest zaawansowana elektronika gniazdo przyczepy powinno mieć oddzielne bezpieczniki.


    Spróbuję otworzyć moduł - choć czuję, że jest zalany jakimś dziadostwem...

    Udało mi się znaleźć kawałek schematu, wszystko robi moduł.
    Ciągnik John Deere 6620 - nie działa lewy kierunek.
  • #9
    ks_robak
    Level 15  
    Odgrzebuję temat, bo sąsiad ciągle jeździ bez lewego kierunku i tylko patrzeć jak zacznie mówić, że ze mnie dupa nie elektryk...

    Moduł został wzięty do serwisu ciągników i podpięty do innego ciągnika - objaw ten sam: brak lewego kierunku. Zgodny chór stwierdził, że uszkodzony moduł - logiczne.

    Pojawił się pomysł, żeby wysłać moduł do sprawdzenia do Francji (1200zł). Moduł pojechał i przyjechał z adnotacją SPRAWNY. Wszyscy zbaranieli i temat zatrzymał się w czasie.

    Uwaga! Lewy kierunek nie działa również przy włączonych światłach awaryjnych. Jeśli połączę L i R w gnieździe przyczepy, mrugają wszystkie żarówki kierunków, więc odpadają zwarcia, uszkodzone żarówki itp.

    Acha, jeszcze jeden mały szczegół - na przegląd trzeba jechać ;-)

    Ciągnik John Deere 6620 - nie działa lewy kierunek.
  • Helpful post
    #10
    Resist_34
    Level 25  
    ks_robak wrote:
    Pojawił się pomysł, żeby wysłać moduł do sprawdzenia do Francji (1200zł). Moduł pojechał i przyjechał z adnotacją SPRAWNY. Wszyscy zbaranieli i temat zatrzymał się w czasie.

    Czyli sposób na fajny zarobek - przetrzymać moduł i skasować gotówę. W razie czego uwaliliście moduł przy podłączaniu...

    Kolego - masz fragment schematu, więc walcz.
    Sugeruję dobrać się ponownie do BCU (po prawej stronie fotela ?) i sprawdzić napięcie na pinach A6/A28.

    Ewentualnie :
    Megawe wrote:
    Trzeba otworzyć moduł sterujący kierunkowskazami i iść od pinu lewych kierunków po ścieżce do elementu załączającego.
    Możliwe, że jest wytopiony lut, przepalona ścieżka lub uszkodzony tranzystor.
    Instalację w których jest mało bezpieczników a te co są mają wartości ponad 20A często ulegają awariom a nawet potrafią się zapalić a bezpieczniki będą całe. W sprzętach w których jest zaawansowana elektronika gniazdo przyczepy powinno mieć oddzielne bezpieczniki.
  • #11
    ks_robak
    Level 15  
    Resist_34 wrote:
    Sugeruję dobrać się ponownie do BCU (po prawej stronie fotela ?) i sprawdzić napięcie na pinach A6/A28


    W tym modelu moduły są z tyłu nad zaczepem.
    Moduł otwierałem. Wizualnie uszkodzeń brak, a jak zacząłem macać miernikiem to właściciel mało mi nie zemdlał, więc nie mogłem bardzo się rozwinąć. A6/A28 sprawdzałem przy wyjściu z tablicy bezpieczników i było w porządku. Trzeba będzie otworzyć moduł i sprawdzić napięcie na pinach gniazda, może coś po drodze. Ale to chyba dopiero za kilka dni, bo na razie jeszcze ma trochę roboty w polu.
  • #12
    ks_robak
    Level 15  
    Resist_34 wrote:
    Sugeruję dobrać się ponownie do BCU ... i sprawdzić napięcie na pinach A6/A28.


    Trafiony zatopiony. Przewód, pomiędzy bezpiecznikiem lewych kierunków a modułem, miał jakąś nieszczelność izolacji i miedź wewnątrz zamieniła się w zielony proszek (pewnie wilgoć plus pył nawozowy lub mysie odchody...). Po połączeniu wszystko działa.
    Dzięki. Zamykam temat.