Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai i30 1.4 Benz. 2017r. - obroty silnika skaczą gwałtownie

Toriman1979 28 Oct 2018 09:09 3045 15
  • #1
    Toriman1979
    Level 5  
    Witam.
    Mam duży problem z silnikiem podstawowym 1.4 benzyna 2017 rok i30 kombi. Zaznaczam że jeszcze nie byłem z tym w ASO.
    Obroty silnika wariuja na 5 i 6 biegu. Podczas wcisniecia gazu do podłogi silnik wchodzi nagle na bardzo wysokie obroty powyżej 5000obr/min a powinien przyspieszać stopniowo bo to przecież 100KM a nie 500KM. To jest bardzo dziwne zjawisko. Tak jakby silnik nagle przełączyć na bieg jałowy.
    Jestem zmuszony przy tym odpuścić gaz i przyspieszać powoli choć chciałbym szybciej.

    Czy ktoś miał podobnie w tym silniku???
    Przed pójściem do ASO chciałbym się przygotować i zasięgnąć informacji tu na forum.

    Andrzej
  • #2
    Aleksander_01
    Level 42  
    Wg Twojego opisu to ze sprzęgłem coś nie tak, (tak jakby miało poślizg).
  • #3
    Toriman1979
    Level 5  
    No właśnie efekt jest taki jakby sprzęgło się rozlaczylo nagle.
    Ale nie czuć palonego sprzęgła ani nie ma szarpania. Tylko nagle chcąc przyspieszyć bez redukcji biegu mam nagle 5000 obr/min.
    ...
  • #4
    kangurek123
    Level 18  
    Podaj przebieg tego auta i numer VIN . Zobaczymy czy jest jakaś akcja serwisowa .
  • #5
    Toriman1979
    Level 5  
    A z którego ASO jesteś kangurek?
    ...
    Przebieg mały 15600 km. Auto w tym roku kupione. Vin nie mam przy sobie teraz.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież to ewidentnie zużyta tarcza sprzęgłowa - komu i do czego potrzebne tu jakieś akcje serwisowe? Trochę dziwne w aucie z 2017, ale cóż - nie każdy umie jeździć.
  • #8
    Toriman1979
    Level 5  
    Niby mam prawko tylko 11 lat. Ale żebym sprzęgło zjechał.. Nie przyznaję się ;) :)
    Chyba że takie delikatne?? Kobieta też żadna nim nie jeździła.
  • #9
    kangurek123
    Level 18  
    Akcja serwisowa na przykład przydaje się do bezpłatnej/gwarancyjnej wymiany elementu który jest zużyty eksploatacyjnie . Jeśli byłaby jakaś akcja np. na wysprzęglik lub pompę sprzęgła to zużyta tarcza byłaby wymieniona bezpłatnie w ramach akcji . Inaczej trzeba będzie ponieść koszty.

    P.S.
    Nie wszystko kolego ROBOKOP co w pierwszej chwili wydaje się niepotrzebne takim jest w rzeczywistości- nie sądzisz ? :)
  • #10
    Toriman1979
    Level 5  
    Na pojutrze umówiłem się do ASO. Oczywiście przez telefon Pan był zdziwiony(może nowy;) że mam jakiś problem ze sprzęgłem w nowym aucie. Ciekawe co stwierdza na warsztacie. Na pewno napiszę.

    Też w sumie jestem zdziwiony że Hyundai sprzedaje takie nowe szroty...

    P. S. ŻADNYCH akcji serwisowych odnośnie sprzęgła nie mają. Czyżby zbyt rzadki przypadek?
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kangurek123 wrote:
    Akcja serwisowa na przykład przydaje się do bezpłatnej/gwarancyjnej wymiany elementu który jest zużyty eksploatacyjnie . Jeśli byłaby jakaś akcja np. na wysprzęglik lub pompę sprzęgła to zużyta tarcza byłaby wymieniona bezpłatnie w ramach akcji . Inaczej trzeba będzie ponieść koszty.
    Kolega idzie może gdzieś indziej, te swoje "mądrości" głosić.
    Tutaj tak czy inaczej będzie trzeba ASO odwiedzić, jako że auto jest na gwarancji - wcześniej sprawdzając czy nie pojawił się wyciek oleju nałożeniu silnik/skrzynia. Były z tym problemy.
  • #12
    kangurek123
    Level 18  
    robokop wrote:
    Kolega idzie może gdzieś indziej, te swoje "mądrości" głosić.


    Czyli mam rozumieć że jeśli ktoś mądrze doradza to nie ma miejsca na tym forum ?
    Bardzo "mądre" podejście kolego .
  • #13
    Toriman1979
    Level 5  
    Podstawowe pytanie teraz... Czy w ASO będą mi próbowali wmówić że ten element który się zuzyl to z mojej winy?

    Jak się przed tym bronić ewentualnie?

    Przypominam że mam świadomość iż to nie Honda Civic 200KM i nie ruszam z dwójki i nie pale raczej sprzegiel. Miałem 3 używane auta z dużym przebiegiem i w żadnym nie było takich problemów.
  • #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    Z twojej nie z twojej, jakie to ma znaczenie. Jest jak sam to nazwałeś "zużyte" a takie "usterki" nie podlegają gwarancji. Chyba że jest gdzieś pęknięte to co innego, wtedy to wada materiałowa i podlega jak najbardziej naprawie serwisowej. Przy pękniętym listku słoneczka efekt jest podobny (sam to przerabiałem). Aby postawić jakąś sensowną diagnozę to trzeba to sprzęgło zobaczyć, czyli odczepić skrzynię od silnika, a na razie to tylko teoretyczne bzdety.
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Aleksander_01 wrote:
    Przy pękniętym listku słoneczka efekt jest podobny (sam to przerabiałem).
    Mylisz zjawiska.
    Toriman1979 wrote:
    Czy w ASO będą mi próbowali wmówić że ten element który się zuzyl to z mojej winy?

    Jak się przed tym bronić ewentualnie?
    Zobacz czy osłona pod silnikiem nie jest zalana olejem - bo ponoć były przypadki wadliwego uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów - olej sączył się na tarczę, to prowadziło do poślizgów.
  • #16
    Toriman1979
    Level 5  
    Właśnie byłem dziś na kanale i mam zdjęcia cieknie jak cholera. Znaczy sporo oleju widać właśnie w tym miejscu o którym mówicie.

    Czyli jednak nie moja wina. Czyli jednak umiem jeździć :D