Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.7 CDTI 110 KM. - Co się dzieje w tych serwisach?

28 Paź 2018 13:51 1383 26
  • Poziom 10  
    Witam.
    Postanowiłem samemu wymienić pasek rozrządu w moim Oplu. Instrukcja wymiany, która dostępna jest w necie jest dosyć prosta. Zrobiłem to. Auto działa. Jednak przy wymianie okazało się, że koło pompy paliwowej było przedstawione o jakieś 4-5 zębów do przodu. Cofnąłem ją tak aby koło można było zablokować śrubą.
    Dodam, że auto u poprzedniego właściciela było serwisowane w serwisie floty.
    Moje pytanie brzmi: na co mogła mieć wpływ, źle ustawiona pompa paliwa?
    Poniżej zamieszczam zdjęcie a serwisowego ustawienia rozrządu. Na dolnym kole po lewo widać, że śruba, która jest wkręciła nie trafia w otwór na kole.
  • Poziom 38  
    Tomaszs1984 napisał:
    na co mogła mieć wpływ, źle ustawiona pompa paliwa?

    Na nic.
  • Poziom 23  
    W common rail nic nie zmieni. Pompa cr ma wytworzyć tylko wysokie ciśnienie paliwa i tyle. Czy kółko będzie tak czy inaczej nie ma znaczenia. "Zapłonem" steruje komputer.
  • Poziom 26  
    Jako że pracuje i na serwisie i poza nim powiem to samo co przedmówcy liczy się tylko ustawienie wałka rozrządu względem wału i tyle .. pompa Cr nie ma żadnego znaczenia ..
  • Poziom 10  
    To w takim razie po co blokuje się to koło? Ustawy je jakkolwiek i będzie dobrze?
  • Poziom 38  
    Tomaszs1984 napisał:
    Ustawy je jakkolwiek i będzie dobrze?

    Tak dokładnie.
  • Poziom 21  
    piotrekwoj1 napisał:
    Tomaszs1984 napisał:
    Ustawy je jakkolwiek i będzie dobrze?

    Tak dokładnie.

    W tym aucie i silniku tak ; ale są wyjątki.
  • Poziom 38  
    omegolotC30NE napisał:
    piotrekwoj1 napisał:
    Tomaszs1984 napisał:
    Ustawy je jakkolwiek i będzie dobrze?

    Tak dokładnie.

    W tym aucie i silniku tak ; ale są wyjątki.

    Jakie i w jakim aucie?
  • Poziom 23  
    Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawić sobie to koło na blokadę. Nie ustawisz to też będzie ok jak zresztą widziałeś.
    Pompa ma nabić ciśnie na szynę cr a reszta należy już do komputera, czujników, regulatorów i wtrysków.
  • Poziom 21  
    piotrekwoj1 napisał:
    omegolotC30NE napisał:
    piotrekwoj1 napisał:
    Tomaszs1984 napisał:
    Ustawy je jakkolwiek i będzie dobrze?

    Tak dokładnie.

    W tym aucie i silniku tak ; ale są wyjątki.

    Jakie i w jakim aucie?

    2,5 dCi
  • Poziom 23  
    Pewnie jest jakiś czujnik co czyta obroty z koła pompy cr??;)
  • Poziom 10  
    Racja widziałem... Mam to auto od 3 lat i powiem tak: na zwykłym paliwie auto pracowało źle tj. chodziło na wolnych obrotach jak traktor, dlatego lałem paliwo lepsze i było w miarę ok. A teraz po zmianie ustawienia pompy parkotanie minęło. Auto na zwykłym ON chodzi cicho i równo. Więc raczej ustawienie tej pompy ma znaczenie.
  • Poziom 23  
    Tylko,że to nie jest 2.5 ;) no ale jak się poprawiło maszynie to ok. Według mnie jak nie ustawisz tej pompy tak ma chodzić.

  • Poziom 34  
    Może nie ma to nic do rzeczy, ale pomyślcie, że konstruktor przewidział odpowiednie ustawienie celem eliminacji ,a właściwie optymalizacji pulsacji ciśnienia w rampie.
  • Poziom 23  
    Może tak może nie. To czemu np w moim 2.0 crdi konstruktor nie przewidział pulsacji?? Pompa cr jest zamocowana na wałku rozrządu w głowicy. W wałku wycięty jest rowek i wtem rowek wchodzi wypust z pompy. Żadnych znaków itp. jak założysz tak będzie.

    I jak mam takie coś ustawić??
    Opel Astra H 1.7 CDTI 110 KM. - Co się dzieje w tych serwisach?
  • Moderator Samochody
    4495redberet napisał:
    Może tak może nie. To czemu np w moim 2.0 crdi konstruktor nie przewidział pulsacji??


    Prawdopodobnie dlatego, że był to inny konstruktor. Co do ustawienia pompy, chyba jeszcze nigdy nie spotkałem sie żeby źle ustawiona dawała negatywne objawy. Myślę, że u autora to albo zbieg okoliczności albo placebo.
  • Poziom 10  
    Albo albo 😀 zobaczymy efekty dalszego użytkowania auta. Dziękuję za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Silnik Z17DTH wywodzi się ze starego silnika Y17DT (isuzu) na starej pompie rotacyjnej i tam ustawienie i blokady miały znaczenie ,,, możliwe że dlatego zostały te punkty ustawcze na pompie CR ..
  • Poziom 14  
    Pompę CR ustawia się na znak żeby żeby silnik pracował również na jałowym Jest to praktycznie nie zauważalne
    falowanie ale fachowiec może to dostrzec Zaznaczenie ma to przy pompach jednotloczkowych Natomiast przy wielotloczkowych nie koniecznie
  • Poziom 10  
    Powiem szczerze, że jak czytam powyższe opisy to zastanawiam się jak to wszystko funkcjonuje. Ja jako laik zrobię coś zgodnie z instrukcją i zasadami. To co trzeba zablokuję, to co trzeba dokręce/odkręcę. Natomiast jak czytam Wasze opisy to aż boję się wstawiać auto do serwisu. Co osoba to opinia.... Jeżeli są znaki to znaczy, że trzeba pod nie cokolwiek ustawiać a dawanie opini, że to nie ma znaczenia i ustawiamy jakkolwiek to jest wg mnie wprowadzanie ludzi w błąd. To tak działają serwisy i mechanicy? Robię coś inaczej bo tak uważam?
    Powiem tak. Auto jest ustawione na znaki wału, wałka i pompy paliwa i po 1100 km silnik chodzi o wiele lepiej. Cicho i bez trajkotania. Miałem problemy na zwykłym ON. Włączał się tryb awaryjny. Wszystko jak ręką odjął.
  • Poziom 23  
    Ale o co ci chodzi???
    Zadałeś pytanie o ustawienie pompy i dostałeś odpowiedzi/opinie różnych osób w temacie. Jak wiesz lepiej to rób jak uważasz i nie pytaj a przynajmniej nie miej później pretensji. Każdy wypowiedział swoje zdanie i tyle.I też nikt ci nie napisał, że masz tego nie ustawiać na znaki.
  • Poziom 26  
    "Włączał się tryb awaryjny. Wszystko jak ręką odjął." -- to jakie miałeś kody błędów bo jeśli tryb awaryjny to i jakieś błędy ?????
  • Poziom 9  
    Witam czyli ustawienie i zablokowanie poprawiło pracę silnika?Pytam bo mój też niezły traktor. Może faktycznie coś w tym jest.
  • Moderator Samochody
    Jedyny sens ustawiania pompy CR na znaki jest taki, żeby max tłoczenia na którejś sekcji nie był jednoczesny z max otwarciem któregoś zaworu, chodzi o mechaniczne odciążenie rozrządu, oczywiście nie dotyczy to silników, które mają czujnik położenia na kole pompy (np 1,5dci Renault)
  • Poziom 9  
    Czy ktoś się orientuje czy w 1.7 CDTI ,DTH 74KW,trzeba kodowac wtryski po wymianie i przyuczać zawór scv?
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem to u siebie przy wymianie i jest wszystko ok. Koło od pompy paliwa jest mniejsze od koła wałka rozrządu, więc śrubę do blokowania można wkręcić co trzeci pełny obrót. Ja też przestawiłem to koło żebym mógł zablokować,a po wymianie zrobiłem dwa pełne obroty i już nie pasował otwór. Po następnym obrocie znowu Mona było wkręcić śrubę. Tak więc wszystko jest ok.