Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego olej w silniku - Atego 1222 ubywa olej w silniku

Dominikus2008 02 Lis 2018 09:29 1698 62
  • #31
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    piotr budzowski napisał:
    Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej
    -kompresor
    -turbo
    -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej )
    -uszczelka pod głowicą

    Wywalało przez miarkę jak był odkręcony wąż od odmy co idzie do turbiny

    Dodano po 1 [minuty]:

    Damian Żaba napisał:
    Dziwne że wywala olej przez bagnet. Czy przewód który poprowadziłeś od wyjścia odmy nie był zbyt szczelnie wprowadzony w szyjkę butelki? Może zbyt mała szpara nie pozwalała na swobodne wydostanie się gazów z odmy. Siatek lepiej nie ruszać. Można najwyżej umyć.


    Wąż miał odpływ-przepływ swobodny 1 cal długość ok 50cm
  • #32
    Damian Żaba
    Poziom 10  
    Piotr budzowski może i masz rację z nadmiernym ciśnieniem, ale jak wytłumaczysz mi sytuację że na przewodzie wyprowadzonym na zewnątrz wyżuca olej bagnetem a jak jest podpięte w dolot to jest git? Ciasno wpasowany przewód w bańkę? Turbo tak ssie że wtedy wyciąga odmą a nie gdzieś indziej? Ja nie mam więcej pomysłów.
    Dominikus 2008 Jak był zbudowany patent? Czy wlot turbiny nie jest brudny (olej albo taki prawie czarny nalot)? Może warto sprawdzić luz na turbinie. Jak silnik chodził z odłączoną odmą to mocno z niej "fukało"?
  • #33
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Damian Żaba napisał:
    Piotr budzowski może i masz rację z nadmiernym ciśnieniem, ale jak wytłumaczysz mi sytuację że na przewodzie wyprowadzonym na zewnątrz wyżuca olej bagnetem a jak jest podpięte w dolot to jest git? Ciasno wpasowany przewód w bańkę? Turbo tak ssie że wtedy wyciąga odmą a nie gdzieś indziej? Ja nie mam więcej pomysłów.
    Dominikus 2008 Jak był zbudowany patent? Czy wlot turbiny nie jest brudny (olej albo taki prawie czarny nalot)? Może warto sprawdzić luz na turbinie. Jak silnik chodził z odłączoną odmą to mocno z niej "fukało"?


    No właśnie ze z odmy jak była odłączona to nie dmucha jakoś specjalnie.Przewód w bance luz z każdej strony miał.Też tak myślę ze jak jest podłączone fabrycznie to wtedy turbo wyciąga i nie wali miarką.
    Patent był taki 50cm węza nowego 1 cal wpuszczony do bańki 5 litrowej ucięty jeszcze skośnie aby w dnie bańki nie zatkał się czasem,Wyjście na turbo zaślepione zaślepką i wszystko.I jak tak było zrobione to z ładunkiem wywalało olej na 10 km aż 1 litr.Teraz na etapie testowania kolejny raz byłem i przejechałem 1000km i wedle wskaźnika w zegara -2,5 litra znikło.olej 10w40.
  • #34
    piotr budzowski
    Poziom 24  
    Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej.
  • #35
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    piotr budzowski napisał:
    Odkręć korek wlewu oleju zatkaj rękom i sprawdź czy nie robi się ciśnienie powietrza w komorze korbowej.


    Sprawdzałem już kiedyś i było czuć ze dmucha ale nie wiem czy to w normie?!
  • #36
    darfur5
    Poziom 30  
    Pisałeś,że "kolektor wydechowy suchy i ładnie wypalony". Spodziewam się ,że sprawdzałeś tylko na zewnątrz a co w środku?
  • #37
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    darfur5 napisał:
    Pisałeś,że "kolektor wydechowy suchy i ładnie wypalony". Spodziewam się ,że sprawdzałeś tylko na zewnątrz a co w środku?


    no jasne ze na zewnątrz,bo jak bym miał do środka zobaczyć?odkręcając zapieczony śruby to masakra...
  • #38
    Damian Żaba
    Poziom 10  
    Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze.
    Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym?
    Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś.
  • #39
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Damian Żaba napisał:
    Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze.
    Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym?
    Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś.


    Jak mówiłem jak odma odłączona od turbo to wtedy wywala miarką.o których przewodach mówisz?od czego one?
  • #40
    Damian Żaba
    Poziom 10  
    I to mnie właśnie zastanawia. Że jak odłączona to źle. Te siatki o których wspominałeś to na fabryczne wyglądają? Przewody o których mówię to łączniki wlotu i wylotu IC ale już pisałeś że zaglądałeś do nich we wcześniejszych postach.
    Jak jest dużo oleju to strach żeby się silnik nie rozbiegał.
    Sprawdzałeś luz na wirniku turbiny?
  • #41
    darfur5
    Poziom 30  
    Odma ma za zadanie odprowadzenie gazów ze skrzyni korbowej i wytrącić drobinki oleju który wraca do miski olejowej.Z opisu autora wynika , że jeden z filtrów odmy jest mocno zanieczyszczony, więc gazy nie mogąc wydostać się przez odmę szukają innego ujścia takiego jak wlew oleju czy miarka.Przewód odpowietrzający odmy jest wpięty przed turbiną więc podciśnienie turbiny pomaga wyssać gazy ze skrzyni korbowej. Autor twierdzi też,że przewód łączący odmę z turbiną jest czysty i nie ma w nim oleju.Sugeruję więc wymienić owe filtry albo przynajmniej je wymyć(jeśli jest taka możliwość) i przedmuchać sprężonym powietrzem.Ja w dalszym ciągu stawiam na turbinę.
  • #42
    Damian Żaba
    Poziom 10  
    Darfur5 twoja teoria jest do przyjęcia.
    Jeżeli masz słuszność to uważam że należałoby doprowadzić odmę do porządku (jeżeli tak zostanie i problem będzie się pogłębiał jest spore ryzyko że pocieknie z uszczelniaczy wału lub podobnych okolic) następnie wrócić do patentu z bańką i przewodem żeby ostatecznie wykluczyć/potwierdzić że ciągnie odmą.
    Turbina też jest prawdopodobna ale kosztuje a jak się okaże że jednak nie pomogło to będzie klops.
  • #43
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Niedziela remontowa.
    A więc tak dziś ustaliłem ze we wężu intercoolera (ten czerwony) jest dużo oleju wypełnione te wgłębienia.W chłodnicy intercoolera tez był olej gdzieś 20 gramowy kieliszek.Wąż ten gruby co wchodzi powietrzy do turbo i wąż od odmy czyste bez oleju.Wirnik turbiny ma wyczuwalny luz prawo-lewo.
    .Przy okazji wymontowałem alternator łożyska szumią (do wymiany łożyska)i zawalony cały błotem.
    Co obstawiacie po przedstawieniu tych faktów?
  • #45
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    darfur5 napisał:
    Jak pisałem wyżej , turbo.


    tezteraz obstawiam 99% turbo.Dziwne ze nie dymi a olej tak pożera.
    Turbo dać do regeneracji? niektórzy mówią ze po regeneracji wytrzyma z 1000km bo tak robią fachowcy...

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Szukałem w internecie Turbo po numerach co inni oferują do tego modelu atego co mam to numery podają inne jak to rozumieć?
  • #46
    piotr budzowski
    Poziom 24  
    Luz turbiny rzecz normalna, olej w wężach turbo zasysa olej z odmy.Odłącz odmę wyczyść węża od turbo odkręć korek od wlewu oleju załóż szmatkę na wlew i próba.Jeśli olej dalej występuje to turbo.
  • #47
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    piotr budzowski napisał:
    Luz turbiny rzecz normalna, olej w wężach turbo zasysa olej z odmy.Odłącz odmę wyczyść węża od turbo odkręć korek od wlewu oleju załóż szmatkę na wlew i próba.Jeśli olej dalej występuje to turbo.

    Jeździć bez korka oleju?czyli patent znów z wężem od odmy w butelkę?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wąż z odmy wchodzi w gruby wąż ssący powietrze do turbiny.Jak by ciągło olej z odmy to ten wąż by był brudny od oleju a jest czyściutki nie ma w nim ani kropli oleju
  • #48
    piotr budzowski
    Poziom 24  
    Wymień więc turbo za ponad dwa klocki to się przekonasz że olej w tej rurce jak był tak będzie.
  • #49
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    piotr budzowski napisał:
    Wymień więc turbo za ponad dwa klocki to się przekonasz że olej w tej rurce jak był tak będzie.

    No to mnie oświeć czemu zbiera się dużo oleju w wężu od intercoolera?
  • #50
    pitool
    Poziom 30  
    Dominikus2008 napisał:
    No to mnie oświeć czemu zbiera się dużo oleju w wężu od intercoolera
    Dostałeś na tacy w moim poście jak wykluczyć winę turbiny,ale najwidoczniej lubisz tak sobie po pisać teoretyzując.
  • #51
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    pitool napisał:
    Dominikus2008 napisał:
    No to mnie oświeć czemu zbiera się dużo oleju w wężu od intercoolera
    Dostałeś na tacy w moim poście jak wykluczyć winę turbiny,ale najwidoczniej lubisz tak sobie po pisać teoretyzując.


    Przecież nierealne odpalić na pół rozkręcone auto...złapie błąd na 100% i żadne rozłączanie klemy nie pomogą nawet zaszkodzi...
    a druga sprawa atego na postoju ma kaganiec nie rozwija pełnej mocy
  • #52
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Błedy da się wykasować za pomocą odpowiedniego testera.
    A ty postaw auto do mechanika i niech mechanik naprawi bo sam raczej sobie z tym rady nie dasz.
  • #53
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Mercedes Atego olej w silniku - Atego 1222 ubywa olej w silniku

    Wirnik turbiny trze po obudowie więc chyba jednak turbo do wymiany?obudowa ślimaka turbiny rusza względem reszty,dziwne chyba nie powinno to się ruszać.
  • #54
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja.
    Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
  • #55
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Przy wymianie turbiny zalecają kręcić rozrusznikiem 30 sekund aby olej w przewody się napompował nie odpalać,a jak to zrobić jak przecie zaraz odpali silnik?
  • Pomocny post
    #56
    licz3
    Poziom 12  
    Włącz zapłon i jednocześnie na silniku naciśnij przyciski START i STOP wtedy będzie kręcił ale nie odpali :-)
  • #57
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    licz3 napisał:
    Włącz zapłon i jednocześnie na silniku naciśnij przyciski START i STOP wtedy będzie kręcił ale nie odpali :-)

    W moim atego jest jeden przycisk do start stopu
  • #58
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    Turbo wymienione na nówkę fabryczną sztukę.Jak przejadę trochę km to się okaże czy winna była turbina.
    Mam jeszcze pytanie o hamulec górski bo mam takie coś w aucie ale na jakiej zasadzie to działa?Była zapieczona klapka od hamulca na wydechu i przy wymianie turbo ją uruchomiłem ale jak przełączę przy kierownicy dźwignią zapala się tylko kontrolka i żadnej reakcji.
  • #59
    licz3
    Poziom 12  
    Działa tak, że powietrze wysuwa siłownik a ten zamyka klapkę - w czasie jazdy słychać wtedy takie szumienie delikatne, ale wielkiego hamowania nie czuć. Jeśli u Ciebie nic się nie dzieje to albo powietrze nie idzie na siłownik, albo siłownik uszkodzony.
  • #60
    Dominikus2008
    Poziom 3  
    licz3 napisał:
    Działa tak, że powietrze wysuwa siłownik a ten zamyka klapkę - w czasie jazdy słychać wtedy takie szumienie delikatne, ale wielkiego hamowania nie czuć. Jeśli u Ciebie nic się nie dzieje to albo powietrze nie idzie na siłownik, albo siłownik uszkodzony.


    Wydaje mi się ze powietrze nie idzie na siłownik ale czemu nie idzie?gdzie szukać przyczyny?