Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego olej w silniku - Atego 1222 ubywa olej w silniku

Dominikus2008 28 Paź 2018 15:10 1497 62
  • #1 28 Paź 2018 15:10
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    Witam.Posiadam od niedawna mercedesa Atego model 1222 kiper oryginalny rocznik 2008 z alblue.
    Kłopot mam taki ze na przejechanych 1000km ubywa w silniku 2-3 litry oleju.Wycieków żadnych,silnik ładnie pracuje,moc jest nic nie dymi.Przebieg auta dopiero 140 tyś km.W chłodnicy intercolera zbiera się olej np na 1000km ok kieliszek 20 gramowy.Co może być przyczyną?Miał ktoś podobny kłopot?lub ktoś coś podpowie?

    0 29
  • #2 28 Paź 2018 19:06
    maxetm
    Poziom 17  

    Czary mary.... jesli nie ma na 100% wycieków, to zostaje spalany lub wyrzucony w wydech , może idzie do płynu albo intercoolera.

    0
  • #3 28 Paź 2018 20:13
    darfur5
    Poziom 30  

    Skoro w intercoolerze jest olej to z pewnością wina turbo.

    0
  • #4 28 Paź 2018 21:30
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    jak zdiagnozować ze wina turbiny?

    0
  • #5 28 Paź 2018 21:42
    pitool
    Poziom 30  

    Dominikus2008 napisał:
    jak zdiagnozować ze wina turbiny?

    Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik.

    0
  • #6 28 Paź 2018 22:07
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    pitool napisał:
    Dominikus2008 napisał:
    jak zdiagnozować ze wina turbiny?

    Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik.


    Na 140 tys km przebiegu zużyty silnik?

    Dodano po 4 [minuty]:

    pitool napisał:
    Dominikus2008 napisał:
    jak zdiagnozować ze wina turbiny?

    Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik.


    Chyba tak nie zdiagnozuje,bo jak bym odkręcił wąż to zaraz chwyci błąd i wpadnie pewnie w tryb serwisowy tak przynajmniej miałem w renault premium i tu tez zaraz wyczuje spadek ciśnienia.

    0
  • #7 28 Paź 2018 22:22
    pitool
    Poziom 30  

    140 tyś to u mnie ciężarówka robi średnio w rok.Osobówką żona do pracy i "wokół komina" potrafi 40tyś rocznie.Auto masz od nowości?

    0
  • #8 28 Paź 2018 22:27
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    pitool napisał:
    140 tyś to u mnie ciężarówka robi średnio w rok.Osobówką żona do pracy i "wokół komina" potrafi 40tyś rocznie.Auto masz od nowości?


    Auto przez ostatnie 5 lat robiło rocznie po 3 tyś km.Jest to wywrotka zakupione było auto jako 5 letnie z przebiegiem ok 123 tyś km udokumentowane.

    0
  • #9 28 Paź 2018 22:44
    pitool
    Poziom 30  

    Nie mnie oceniać, zresztą jak siedzi tacho od nowego to robisz wydruk wszystkoch legalizacji i wszystko jasne. Z kartonikiem nie zaszkodzi spróbować w razie błędu zrzucisz kleme.

    0
  • #10 29 Paź 2018 11:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Dominikus2008 napisał:
    Chyba tak nie zdiagnozuje,bo jak bym odkręcił wąż to zaraz chwyci błąd i wpadnie pewnie w tryb serwisowy

    Musiałbyś bez węża na drogę wyjechać.
    pitool napisał:
    w razie błędu zrzucisz kleme.

    Klemę to se możesz w Poldziu zrzucać - w ten sposób błędu w Atego nie skasujesz. We wspomnianym powyżej przypadku po ustaniu przyczyny błędu przejdzie on z aktualnych do zapamiętanych.
    P.S.: W języku polskim nie ma słowa TYŚĘCY.

    0
  • #11 29 Paź 2018 19:28
    darfur5
    Poziom 30  

    Dominikus2008 napisał:
    jak zdiagnozować ze wina turbiny?
    Skoro w koolerze jest olej to raczej turbina.Nie pamiętam jak w tym modelu jest rozwiązane odpowietrzenie skrzyni korbowej bo jeśli puszczone jest na zewnątrz silnika to na 100% winę ma turbina natomiast jeśli to odpowietrzenie jest w "obiegu zamkniętym" to sprawdził bym też ten element.

    0
  • #12 30 Paź 2018 09:54
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    Odma ze silnika podłączone jest pod turbinę

    0
  • #13 30 Paź 2018 18:19
    darfur5
    Poziom 30  

    Dominikus2008 napisał:
    Odma ze silnika podłączone jest pod turbinę
    Więc zanim zabierzesz się do turbiny to sprawdź czy to właśnie ten element nie puszcza oleju .Czasem wystarczy wymienić membranę za 30 zł. niż turbinę za kilka tysięcy.

    0
  • #14 30 Paź 2018 19:55
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    darfur5 napisał:
    Dominikus2008 napisał:
    Odma ze silnika podłączone jest pod turbinę
    Więc zanim zabierzesz się do turbiny to sprawdź czy to właśnie ten element nie puszcza oleju .Czasem wystarczy wymienić membranę za 30 zł. niż turbinę za kilka tysięcy.


    Zaglądałem któregoś dnia do odmy.Dwa filtry są środku takie siatkowe jeden był mocno zabrudzony.Uszkodzenia membrany nie widziałem. Wąż dolotowy odmy do turbo był suchy.W intercoolerze po odkręceniu śrubki spustowej było dość dużo oleju,we węzach tych grubych do intercoolera był też olej.

    0
  • #16 30 Paź 2018 20:31
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    darfur5 napisał:
    Więc turbina

    No nie wiem czy 100% turbo.Jeszcze ktoś mi podpowiedział żeby wąż odmy co idzie do turbiny to wpuścić do bańki(taki patent i zobaczyć czy coś tam ukapie),a wejście do turbo zaślepić i tak trochę pojeździć ale nic z tego nie wyszło,bo jak tak zrobiłem to zaczęło olej wywalać miarką oleju podczas jazdyPo złożeniu jak fabryka zrobiła nic nie wywala miarką ani tez nie ma przedmuchu miarką.

    0
  • #18 30 Paź 2018 21:52
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    darfur5 napisał:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=3177464&highlight=To na pewno nie dotyczy Mercedesa ale usterka podobna.Jeszcze pytanie- czy kolektor wydechowy jest zamarkany olejem?

    Kolektor wydechowy idealnie czysty ładnie wypalony żadnych zacieków nie ma.

    intercoolera założyłem nówkę sztukę z 2-3 mc temu,bo stary był rozszczelniony.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Myślę w który dzień gdzieś podjechać na jaki warsztat Tir i zrobić pomiar ciśnienia na cylindrach wtedy może by wyszło czy silnik czy turbo...ale na 147 ty przebiegu aktualnie ani jedno ani drugie nie powinno być uszkodzone no ale jednak coś jest ze łyknie 2-3 litry oleju na 1000km,

    0
  • #19 30 Paź 2018 23:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Obawiam się, że raczej nikt ci nie zrobi pomiarów ciśnienia na cylindrach w tym silniku. No chyba, że StarDiagnosis. Ale te wyniki nie są w 100% wiarygodne.

    0
  • #20 31 Paź 2018 10:09
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    saron22 napisał:
    Obawiam się, że raczej nikt ci nie zrobi pomiarów ciśnienia na cylindrach w tym silniku. No chyba, że StarDiagnosis. Ale te wyniki nie są w 100% wiarygodne.

    No to po czym ustalić czy np pierścienie do wymiany na tłokach?

    0
  • #21 31 Paź 2018 17:57
    darfur5
    Poziom 30  

    saron22 napisał:
    ani jedno ani drugie nie powinno być uszkodzone no ale jednak coś jest ze łyknie 2-3 litry oleju na 1000km,
    2-3 litry na 1000km. Jeśli wymianę oleju robisz np. co 30 000 to ile oleju dolejesz między wymianami? Za chwilę koszt dolewanego oleju przekroczy koszt naprawy :D

    0
  • #22 31 Paź 2018 18:00
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    30,000 to przebieg na dwa lata w moim przypadku.Wywrotka jeździ lokalnie nie po dużych trasach.

    0
  • #23 31 Paź 2018 18:02
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    W takim razie przebieg piwinienes liczyć nie w kilometrach a w motogodzinach. Bo rozumiem, ze jak pracujesz na pompie to silnik również chodzi.

    0
  • #24 31 Paź 2018 18:04
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    saron22 napisał:
    W takim razie przebieg piwinienes liczyć nie w kilometrach a w motogodzinach. Bo rozumiem, ze jak pracujesz na pompie to silnik również chodzi.


    Jakiej pompie?

    0
  • #25 31 Paź 2018 18:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    No jakoś chyba wyładowujesz tą substancję ktorą przewozisz na aucie. Domyslam sie ze jest to materiał sypki i rozładowujesz go za pomocą wywrotu. Pompa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym sterującym wywrotem.

    0
  • #26 31 Paź 2018 18:10
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    saron22 napisał:
    No jakoś chyba wyładowujesz tą substancję ktorą przewozisz na aucie. Domyslam sie ze jest to materiał sypki i rozładowujesz go za pomocą wywrotu. Pompa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym sterującym wywrotem.


    Wywracanie chwile trwa ...nie zauważalna sprawa...

    0
  • #27 31 Paź 2018 21:20
    Damian Żaba
    Poziom 10  

    Wywracanie trwa chwilę, jednak tych chwil masz tyle ile jest "kiprów". Z tego co piszesz wygląda mi na turbinę lecz nie do końca. Warto jeszcze raz przyjrzeć się odmie. Patent z butelką nie zawsze zadziała. Dzieje się tak dlatego że do butelki będzie "wolny wyziew" tzn. Skrzynia korbowa odda nadwyżkę ciśnienia i tyle. W sytuacji kiedy odma podłączona jest fabrycznie i do tego dojdzie stwardniała membrana (nie musi być uszkodzona) to podczas pracy szcególnie przy większym obciążeniu turbo wytwarza przed wlotem spore podciśnienie. Jeżeli dołożymy do tego przypchany filtr powietrza (w końcu auto budowlane) to mamy sytuację że będzie zaciągać przez odmę. Wtedy też olej znajdziesz w intercoolerze.

    0
  • #28 31 Paź 2018 21:29
    Dominikus2008
    Poziom 3  

    Damian Żaba napisał:
    Wywracanie trwa chwilę, jednak tych chwil masz tyle ile jest "kiprów". Z tego co piszesz wygląda mi na turbinę lecz nie do końca. Warto jeszcze raz przyjrzeć się odmie. Patent z butelką nie zawsze zadziała. Dzieje się tak dlatego że do butelki będzie "wolny wyziew" tzn. Skrzynia korbowa odda nadwyżkę ciśnienia i tyle. W sytuacji kiedy odma podłączona jest fabrycznie i do tego dojdzie stwardniała membrana (nie musi być uszkodzona) to podczas pracy szcególnie przy większym obciążeniu turbo wytwarza przed wlotem spore podciśnienie. Jeżeli dołożymy do tego przypchany filtr powietrza (w końcu auto budowlane) to mamy sytuację że będzie zaciągać przez odmę. Wtedy też olej znajdziesz w intercoolerze.


    Filtr powierza na dniach nowy założony.
    W odmie są dwa filtry takie ze siatki jeden dodatkowo ze sznurkiem może jednego wyciągną aby silnik miał lekko oddychać?Jak zrobiłem paten odmę do butelki to podczas jazdy z obciążeniem wywalało mi olej miarką oleju i to sporo bo 1 litr na 10km.

    0
  • #29 01 Lis 2018 21:46
    Damian Żaba
    Poziom 10  

    Dziwne że wywala olej przez bagnet. Czy przewód który poprowadziłeś od wyjścia odmy nie był zbyt szczelnie wprowadzony w szyjkę butelki? Może zbyt mała szpara nie pozwalała na swobodne wydostanie się gazów z odmy. Siatek lepiej nie ruszać. Można najwyżej umyć.

    0
  • #30 02 Lis 2018 06:51
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej
    -kompresor
    -turbo
    -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej )
    -uszczelka pod głowicą

    0