Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa zdalnie sterowanego samochodu

28 Paź 2018 17:51 537 15
  • Poziom 3  
    Witam, potrzebuję pomocy w naprawie zdalnie sterowanego samochodu. Kiedyś z ciekawości go rozebrałem i tym samym zepsułem. Potrzebuję pomocy ponieważ nie wiem jak to naprawić. Załączam zdj (Na układzie scalonym jest napisane rx2). Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry dziękuję.
    Naprawa zdalnie sterowanego samochoduIMG_201810...172747.jpg Download (3.78 MB) Naprawa zdalnie sterowanego samochoduIMG_201810...172758.jpg Download (3.37 MB) Naprawa zdalnie sterowanego samochoduIMG_201810...172727.jpg Download (3.32 MB) Naprawa zdalnie sterowanego samochoduIMG_201810...172737.jpg Download (2.85 MB) Naprawa zdalnie sterowanego samochoduIMG_201810...172842.jpg Download (2.9 MB)

    Zdj. samochodu i pilota: Naprawa zdalnie sterowanego samochodu Naprawa zdalnie sterowanego samochodu Naprawa zdalnie sterowanego samochodu
  • Poziom 22  
    Załączam notę aplikacyjną układu.
    Masz jakieś doświadczenie z układami wielkiej częstotliwości?
    Posiadasz oscyloskop?
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam - na płytce zaznaczyłem gdzie plus zasilania oraz minus zasilania .
    Silniczek skrętu dwa czarne , silnik jazdy dwa żółte oraz w żółtych kołach proszę poprawić lutowanie .

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Naprawa zdalnie sterowanego samochodu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poprawić lutowania oraz usunąć zwarcia.
  • Poziom 3  
    Bardzo dziękuję, postaram się to naprawić i pokazać efekt. :D

    Dodano po 8 [godziny] 28 [minuty]:

    wójtaszek napisał:
    Załączam notę aplikacyjną układu.
    Masz jakieś doświadczenie z układami wielkiej częstotliwości?
    Posiadasz oscyloskop?


    Nie, posiadam ani jednego ani drugiego, właściwie chciałem to po prostu naprawić, a moje doświadczenie dopiero się rozwija.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam jeszcze tylko pytanie, czy da się jakoś sprawdzić jakim napięciem ma być cały układ zasilany?
  • Poziom 37  
    Witam - pod samochodem znajduje się komora z koszyczkiem na ogniwa lub akumulator .
    Proszę zamieścić fotkę i sprawa się wyjaśni .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Naprawa zdalnie sterowanego samochodu
  • Poziom 3  
    wojtek 9007 napisał:
    Witam - na płytce zaznaczyłem gdzie plus zasilania oraz minus zasilania .
    Silniczek skrętu dwa czarne , silnik jazdy dwa żółte oraz w żółtych kołach proszę poprawić lutowanie .

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Naprawa zdalnie sterowanego samochodu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poprawić lutowania oraz usunąć zwarcia.



    Mam tylko jeszcze pytanie, która czarna i żółta strzałka to plus a która minus.
  • Poziom 37  
    Witam - plus zasilania zaznaczony ( czerwone +) minus zasilania ( czarny - ) .
    Natomiast w żółtych kołach zaznaczyłem ( poprawić lutowanie ) .
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam - to akurat należy stwierdzić samemu na podstawie czy silnik obraca się we właściwym
    kierunku ( zarówno silnik od jazdy do przodu - do tyłu jak w prawo - w lewo ).
    Musi to być zgodne z wychyleniem manetek w nadajniku ( pilocie ).
  • Poziom 37  
    Szeregowo z zasilaniem . Naprawa zdalnie sterowanego samochodu
  • Poziom 3  
    Witam. Udało mi się dzisiaj naprawić autko. Trochę się to opóźniło, bo stwierdziłem, że przydałby mi się zasilacz więc postanowiłem go zbudować i dopiero dzisiaj do tego wróciłem. Po przylutowaniu wszystkiego wg schematu wyżej PRAWIE wszystko działało. Piszę prawie, bo jest jeden problem, mianowicie sręt w lewo działa tylko czsami i to tak "skokowo", a kiedy trzyma się zbyt długo drążek skręto to zaczynają grzać się odpowiednie tranzystory (te przy danym kablu). Grzeją się one do tego stopnia, że kiedy jeszcze o tym nie wiedziałem to prawie spaliłem tranystor. Kiedyś tak się nie działo, chyba, że po prostu tego nie zauważyłem. Podejrzewam, że jest to spowodowane tym, że silnik, który steruje skręcaniem, kiedy przekręci się na maxa (albo się nie przekręci jak w przypadku skrętu w lewo) nie wykorzystuje prądu i dzieje się coś w stylu zwarcia. A to chyba jest nie uniknione kiedy skręcaniem steruje silnik. Wiec zastanawiam się czy da się jakoś temu zaradzić czy ma ktoś jakiś pomysł? Dodam tylko, że dałem o 1.5V za małe napięcie.