Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Który kupić oscyloskop do warsztatu domowego?

28 Oct 2018 22:00 4686 61
  • Level 5  
    Witam serdecznie.

Muszę kupić oscyloskop, lecz rynek jest tak zawalony różnymi produktami, że nie wiem co wybrać?
    Jestem elektronikiem amatorem i nigdy nie miałem oscyloskopu.
    Trudno mi się odnieść do treści reklamowych o tych urządzeniach.

Na rynku mamy taki model.

Wydaje się, że w tej cenie nic lepszego nie kupię.
    Zależy mi też na dekodowaniu magistral szeregowych.

Co sądzicie o tym modelu, może macie jakieś lepsze propozycje?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Admin of Audio group
    Ja mam wersję X, bez E (nawiasem mówiąc nie wiem czym się różnią poza ceną, nie chciało mi się tego analizować) i powiem tak - nie warto kupować wersji 200MHz, bo ma identyczną podstawę czasu jak 100MHz. Efekt jest taki, że przebieg o częstotliwości 200MHz ogląda się źle, bo na ekranie jest kilka okresów (wychodzi chyba 9) - nie widać szczegółów przebiegu, a to często jest istotne.
    Dla częstotliwości 100MHz nie ma problemu - da się zrobić tak, żeby na ekranie był jeden okres.
  • Level 5  
    Właśnie, tam nie ma nic podane na temat podstawy czasu, co w oscyloskopach analogowych było standardem.
    Wywnioskowałem po próbkowaniu, że podstawa czasu musi być taka sama.
    Jednak, z powodu różnicy w cenie zaledwie 6 zł wybrałem model 200MHz.

Zakładam, że przy tej częstotliwości będę oglądał przebiegi raczej cyfrowe.
    I interesowało mnie będzie narastanie i opadanie zbocza.
  • Admin of Audio group
    Próbkowanie to próbkowanie, podstawa czasu to podstawa czasu, To zupełnie inne parametry.