Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter rano nie odpala - jaka może być przyczyna?

maillo93 29 Lis 2018 16:42 3615 38
  • Pomocny post
    #31
    tomek122
    Poziom 21  
    Powiwm to na swoim przykładzie.

    Swego czasu moj skuter potrafił zgasnąć nawet podczas jazdy. Bardzo rzadko ale zdarzało się. Po jakimś czasie stało się tak, że zgasł i już nie chciał odpalić. Powodem tego był zaworek membranowy pod gaźnikiem. Okazało się, że ma lekko obłamane blaszki. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

    Ostatnio miałem też taki przypadek, że nagle mi zgasł i nie dało się go już wogóle odpalić. Był też czuć tak jakby nie miał kompresji. Sądziłem, że poszły pierścienie ale jednak nie. Okazało się, że w tym przypadku wysunął się uszczelniacz na wale od strony wariatora. A że miałem pod ręką w zapasach nowy, to od razu go wymieniłem. Jak ręką odjął. Skuter jeździ do tej pory.

    Ps.
    Co do odpalania na rozrusznik, to u mnie niestety jak pisałem wcześniej nie działa. Ale to wina mojego chińskiego akumulatora.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • #32
    maillo93
    Poziom 7  
    A powiedz mi proszę jeszcze jak można wyczuć brak kompresji? Bo za bardzo się na tym nie znam, mówiąc szczerze.


    Skuter gdy zapali i działa ssanie chodzi na wolnych obrotach dobrze, ale gdy ssanie się wyłącza gaśnie. Może to kwestia regulacji gaźnika, np. Wolnych obrotów? W sumie były niedawno regulowane, jest szansa że od jazdy po dziurach (bruk, szyny) coś się przestawiło?

    Dodam też, że zauważyłem, że skuter czasami kiedy dodam gwałtowniej gaz przy ruszaniu robi takie "buuu" i przygasa, jakby miał za dużo powietrza? Podobnie robi "buuu" i przygasa kiedy nagle dostanie taki bardzo mocny podmuch wiatru.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Pomocny post
    #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    maillo93
    Poziom 7  
    Podkręciłem troszkę wolne obroty - teraz gdy stoję np. na światłach chce zgasnąć tylko czasem, powiedzmy 40% to 60% na korzyść niegaśnięcia. Problem jednak występuje przy odpalaniu - muszę pokopać naprzemiennie pokopać z 15 razy i z 3 razy zakręcić rozrusznikiem i wtedy zapali, najczęściej na kopę, z tym, że muszę dodać mu sporo gazu, żeby złapał i zapalił.
    Nadal to wskazuje na gaźnik? Czy może też świeca niedomaga?
  • #35
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #37
    Staszek49
    Poziom 35  
    Kolego, czy masz w skuterze przezroczysty filtr paliwa, bo jeśli tak, to przed uruchomieniem sprawdź, czy jest w nim paliwo. Opisane przez Ciebie objawy usterki wskazują (przed uruchomieniem silnika) na brak paliwa w gaźniku. Nie podajesz, czy podczas nieudanego uruchamiania świeca jest mokra, czy sucha, więc trudno jest zdiagnozować usterkę.
    Silniki 4T (producenta skutera) są wrażliwe na luzy zaworowe, w których trzeba dość często je sprawdzać i regulować. Sprawdź działanie kranika podciśnieniowego, ten typ często niedomaga. Najlepiej zamontować kranik tradycyjny o ile uda się go zmieścić. Zbadaj poprawność podłączenia wężyka podciśnieniowego tj. pomiędzy gaźnikiem a kranikiem, które to połączenie musi być szczelne.
    Przypuszczam, że pamiętasz, iż gaźnik ma tzw. pompkę, która pomaga przy uruchamianiu silnika (kilka obrotów manetką gazu dom oporu), pod warunkiem, że w gaźniku jest paliwo.
  • #38
    maillo93
    Poziom 7  
    Dzięki za pomocne podpowiedzi!
    1. Co do świecy to muszę sprawdzić, ale to dopiero jak klucz do świec zdobędę, czyli pewnie w poniedziałek.

    2. Odnośnie tego filtra, jest przezroczysty i jest w nim paliwo gdy nie zapala. Byłem przed chwilą sprawdzić i gdy podszedłem to paliwo było, tak samo było podczas uruchamiania i tak samo było po kilku starterach i 20 -30 kopach, gdy zapalił i chodził

    3. Wężyk podciśnieniowy - od tego kranika widziałem, że idą dwa wężyki, oba wyglądają na dobrze podpięte.
    Mam tam jakieś dwa luźne wężyki, z jednej strony jak na zdjęciach, a z drugiej przy niczym, może to coś z nimi?
    https://obrazki.elektroda.pl/2034528100_1544000772.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6028973700_1544000797.jpg

    4. Tak, słyszałem o tej pompce, ale podobno nie każdy gaźnik to ma, czy mój ma nie wiem. Te ruchy manetką - to tylko na przekręconym kluczyku? Czy przy przekręconym i podczas kopania czy jak?
  • Pomocny post
    #39
    Staszek49
    Poziom 35  
    Kolego ważne jest ciśnienie w cylindrze i dlatego należy je sprawdzić przyrządem (sprawny silnik powinien mieć min. 7 - 10 barów) a w razie zbyt niskiego ciśnienia wykonać regulację zaworów. Gdy te czynności nie dadzą pozytywnego efektu, to trzeba będzie zmienić pierścienie, bądź cylinder i tłok z pierścieniami.
    Sprawdź dokładnie, czy gaźnik jest starannie dokręcony (równomiernie z uszczelką) i czy wężyk od podciśnienia do kranika jest szczelnie osadzony na króćcu, który znajduje się na kolanku, do którego podłączony jest gaźnik. Z załączonej fotki wynika, iż Twój gaźnik ma wspomnianą "pompkę wtryskową" a jej działanie jest niezależne od pozycji kluczyka w stacyjce. Sprawdź działanie ssania sterowanego elektrycznie - opis na forach.