Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skuter rano nie odpala - jaka może być przyczyna?

29 Paź 2018 09:58 5922 39
  • Poziom 7  
    Witajcie,
    mam skuter, chińczyka, akumulator wymieniony miesiąc temu, ostatnio jest z nim problem, gdyż rano nie zapala. Po pracy, w trakcie pracy, wieczorem - nie ma problemu. Skuter odpalam na tzw. "kopa" i rano muszę go kopać około 20 minut zanim zapali. Stoi na dworze dokładnie przykryty wodoodpornym pokrowcem. Co jeszcze bardziej dziwne, ostatnio wichura w nocy w połowie zdjęła ten pokrowiec, skuter zmókł trochę i mimo niskiej temperatury zapalił rano na strzał. W następne dni mimo, że było ciut cieplej, skuter całą noc był ładnie przykryty to rano czekało mnie długie kopanie.
    Z dziwnych rzeczy, które zauważyłem to, rano nóżka od kopania jest jakaś dziwna, nie odskakuje na miejsce, gdy kopię, i tak jakby dopiero od połowy swojego ruchu kopania skuter próbuje zapalić. Po pracy tego nie mam, nóżka zapala skuter od początku swojego ruchu i idealnie wraca na miejsce.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 39  
    Zacierająca się dźwignia starter nożnego może być temu winna. Rozebrać i nasmarować jeśli nie potrafisz to zlecić to komuś.

    Link
  • Pomocny post
    Specjalista - kserokopiarki
    Stawiam na wilgoć, przejrzyj kable i popryskaj izolatorem w spraju.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 21  
    A ja obstawiam, że do gaźnika spływa olej z dozownika.
  • Poziom 39  
    W 4T wymiana profilaktycznie świecy także nie zaszkodzi. Być może liche paliwo gdzieś zatankowałeś a w chłodne dni woda lubi się wytrącać.
  • Poziom 7  
    Dzowniłem teraz do serwisu, z krótkiej rozmowy podejrzewają gaźnik albo coś z nóżką rozruchową. Polecili też wymianę oleju i powiedzieli, że olej kupiony na stacji lotos jest słabej jakości i przyda się lepszy, prawda to? I jeszcze czy jeśli miałem olej motul i dolałem lotos oba półsyntetyczne 10w40 to jest ok?
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    A po co od razu wymieniać gaźniki i inne częsci ? Każdy jest wróżka ? Po pierwsze porządny serwis zaczynając od regulacji zaworów potem czyszczenie gaźnika sprawdzenie stanu świecy i oczywiście nasmarowanie i wyczyszczenie startera nożnego, po wykonaniu tych czynności jeśi poprawy nie bedzie dopiero biezemy sie za wymiane części
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Również uważam, że nie działa Ci ssanie. Ponadto regulacja luzu zaworowego nie zaszkodzi, bo to "Chińczyk", w którym należy to czynić dość często.
  • Poziom 7  
    Słuchając waszych rad dałem skuter do mechanika, gdzie wymieniono ssanie, wyregulowano zawory i zrobiono jeszcze kilka takich podstawowych rzeczy.
    Ponadto naprawiłem odpalanie na starter... i tu jest kolejny problem.

    Skuter odebrałem 31.10 i wróciłem nim do domu. Kolejna jazda miała miejsce w poniedziałek 05.11 i jeździłem nim do końca tygodnia tj. do piątku 09,11 . Każdego dnia czy to rano czy po pracy skuter palił od startera "na strzał".

    Kolejne jazdy zaczęły się po długim weekendzie czyli 13.11 i klops. Od tamtego dnia nie odpala na starter ani rano ani po pracy, starter kręci ale nie zapala, także znów muszę odpalać na "kopkę".

    Ciekawe jest, że po zapaleniu i pozwoleniu mu pochodzić z 3-5 minut, odpala na starter bez problemu.


    Jaka może być tego przyczyna? Dzwoniłem do mechanika i oczywiście jeśli to jego niedopatrzenie do zrobi to za darmo, jeśli coś nowego muszę zapłacić, z tym, że polegam tu na jego dobrej woli, bo zawsze może mi powiedzieć, że to coś nowego i nie zweryfikuję tego, a nie chcę w ten skuter pakować więcej pieniędzy, bo ma posłużyć jeszcze tylko niecały rok.

    Także - macie jakieś pomysły?
  • Poziom 39  
    maillo93 napisał:
    Ciekawe jest, że po zapaleniu i pozwoleniu mu pochodzić z 3-5 minut, odpala na starter bez problemu.

    Akumulator i rozrusznik do sprawdzenia.
    Akumulator przydało by się potraktować prostownikiem oraz oczyścić klemy.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
  • Poziom 7  
    I przy takich usterkach jak wspomniałeś i po 3-5 minutowym działaniu i zgaszeniu ponowny zapłon na rozrusznik udałby się? Bo tak jak pisałem u mnie się tak dzieje, że po krótkim zapaleniu starter działa. Też mnie zastanawia druga rzeczy, przy tym co piszesz to on chyba powinien w ogóle nie kręcić, lub kręcić słabo, a on kręci dość dobrze
  • Poziom 39  
    Przy kolejnym odpaleniu silnik stawia mniejszy opór i wymaga niższego prądu do odpalenia. Spowodowane jest to rozprowadzeniem i rozrzedzeniem oleju po rozgrzaniu silnika.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    maillo93 napisał:
    Akumulator kupiony miesiąc temu nowy

    Mimo iż akumulator nowy to także warto go potraktować prostownikiem (takim z ograniczeniem prądu ze względu na małą pojemność) gdyż często w sklepie akumulatory leżą miesiącami bez ładowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Ładowanie akumulatora sprawne, sprawdzałem w sklepie z akumulatorami woltomierzem, kiedy był zgaszony i kiedy chodził.
    Wszystkie filtry i gaźnik były czyszczone przy okazji wizyty w warsztacie.
    Napięcie w czasie działania rozrusznika mogę jakoś łatwo sprawdzić?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Podobnie jest w skuterze u mnie. Co prawda mam aprilię sr 50 lc i jest to 2t, ale mam takie same problemy z odpaaniem na rozrusznik. Na kopkę odpala za prakktycznie pierwszym-drugim razem nawet po 2 tygodniach stania a na rozrusznik, czy to ciepła czy nie, to ma problem.
    Ja z tym nic nie robię, bo mi to nie orzeszkadza jakoś specialnie. Ale z tego co wiem, to akumulator ma za małą wydajność prądową. I jak trozrusznik kręci, to nie ma już prądu na iskrę (czasami tylko odpali).
    Podłączałem swego czasu dla sprawdzenia tego, akumulator samochodowy. Jak się okazało, odpalał na rozruszniku za każdym razem.
    Dlatego proponuję podłączyć pożądnej jakosci akumulator a nie byle jaki chiński.
  • Poziom 43  
    BC109B napisał:
    Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego i nożnego jest taka, że rozrusznik elektryczny pobiera dość duży prąd z akumulatora i co za tym idzie może wpływać na wytwarzaną iskrę elektryczną (uniemożliwić jej wytworzenie).
    Skąd to wziąłeś? Z DTR WSK 175 Gazela :D Kolego, tam jest układ zapłonowy CDI, na który stan akumulatora nie ma żadnego wpływu. @maillo93 Czy w tym skutrze nie ma przypadkiem wyłącznika blokujacego zapłon po wysunieciu podpórki postojowej ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    BC109B napisał:
    No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić.
    Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D .
    BC109B napisał:
    taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić
    Tak się składa niestety. Chcesz schemat instalacji takiej machiny ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Bardzo często przyczyna nie palenia na rozrusznik w chinczyku jest cewka zapłonowa. Najłatwiej srawdzić odkrecając fajke iskra bez fajki musi być gruba i mocna koło 1 cm ma przeskoczyć, bardzo czesto właśnie tak była przyczyna palił ze\ kopki a ze startera nie i powodem była już słaba cewka być może tu jest podobnie
  • Poziom 7  
    Krzysztof Kamienski
    Wydaje mi się, że ma wyłącznik blokujący zapłon po wysunięciu nóżki.

    Problem początkowo wydawało się, że ustał - dałem mu pochodzić tak ze 20 minut wieczorem, gdy stał, cały następny tydzień palił na rozrusznik od ręki.
    Natomiast od tego tygodnia znów są problemy - nie pali na rozrusznik, lub pali tylko czasem ale co gorsza zaczyna gasnąć.

    Konkretniej - gdy go zapalę to chodzi normalnie, ale po przejechaniu jakiegoś odcinka i stanięciu np. na światłach, jeśli puszczę gaz to skuter gaśnie. Jaka może być tego przyczyna? Ta cewka/świeca, czy może temperatura?
  • Poziom 7  
    Nie i szczerze mówiąc nawet za bardzo nie wiem jak i gdzie :P
    W jaki sposób te uszczelniacze na wale mogą powodować usterki jakie wymieniłem?
    Zauważyłem też jakiś luźny nie podpięty do niczego wężyk wychodzący z okolic gaźnika, co to? Jakiś odpowietrznik czy coś od nadmiaru paliwa?