Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zipp pro 50 - problem z ładowaniem,swiatłami

sebasss99 29 Oct 2018 14:10 2940 7
  • #1
    sebasss99
    Level 5  
    Witam, ostatnio coś dziwnego zaczęło się dziać z moim pro50. Otóż z dnia na dzień przestało mi ładować akumulator podczas jazdy bez świateł[bez świateł ładowanie znikome po przejechaniu około 10 km pradu jest na minute lekkiego świecenia świateł a na światłach brak ładowania po czym światła lekko się zarzą i gasną]. Akumulator w dobrym stanie w skuterze ładnie prąd trzyma i ładuje sie prawidłowo. regulator napiecia zmieniany , nie dał żadnego efektu, do ramy włożony drugi silnik z innym iskrownikiem też nie dał zadnych efektów, miernika napięć nie posiadam ale dając zarówkę bezpośrednio pod masę + kabel od świateł i ładowania z iskrownika [kabel żółty a pozniej rózowy] żarówki świecą bardzo mocno czyli iskrownik daje dobry prąd bez przejścia przez regulator. Natomiast gdy mam wszystko podłączone i odepnę sam regulator świateł nie ma ani ładowania[gdzie znajomy mówił że z wypiętym regulatorem żarówki powiny swiecić mocno i powinno je spalic przy dodaniu gazu a tu wogole nic nie swieci ani nie ładuje akumulatora].sprawdzałem również statyjkę,włącznik,przełącznik od świateł wszystko tam jest ok, kabel masowy ma wyczyszczone styki i jest przymocowany do silnika srubą, nie mam pojęcia co może być przyczyną. ktoś jakieś pomysły albo borykał sie z podobnym problemem i go rozwiazał????
  • #2
    sebasss99
    Level 5  
    dziś ogarnąłem sprzęt do robienia pomiarów, zmierzyłem napiecie na iskrowniku na kablu z odpalonym silnikiem i : kabel żółty- napięcie 6 v na wolnych obrotach napiecie 8.4 na 70% gazu kabel żółty- napięcie 8 v na wolnych obrotach napiecie 10.6 na 70% gazu pomiary na akumulatorze podczas odpalonego silnika : na zgaszonych swiatłach 12.45V-12.88V po dodaniu gazu a na zapalonych światłach 3.65-3.88 po dodaniu gazu czyli trafiony iskrownik?????
  • #3
    piachu1994
    Level 38  
    Myślę, że magnesy mogły stracić już swoje właściwości i przez to nie masz potrzebnego napięcia. Przy okazji możesz od razu wymienić regulator tak zapobiegawczo.
  • #4
    sebasss99
    Level 5  
    regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i przy lekkim gazie mocno rosło w górę. a co mnie dziwi tak o zmierzyłem napiecie na kablu czarnym i tam napiecie było aż 90+ V.
  • #5
    piachu1994
    Level 38  
    Ładowanie w Twoim sprzęcie jest realizowane poprzez regulator napięcia. Ten regulator jest zasilany z cewki bezmasowej, masz odczep na zasilanie świateł krótkich/długich. Oczywiście regulator ogranicza prąd ładowania akumulatora. W Twoim przypadku musisz zmierzyć napięcie z cewki płynące, czyli musisz podłączyc obie sondy pomiarowe do dwóch przewodów od cewki. Wtedy masz jasny wynik pracy cewki.
  • #6
    sebasss99
    Level 5  
    do dwóch na raz??? nie powinno sie to robić jeden kabel od dewki+ masa i pozniej drugi kabel + masa??? takim sposobem w innych pojazdach wykazuje mi normalnie napięcie od 40V na wolnych obrotach a na mocnym gazie nawet ponad 70v na kazdym kablu ,a w moim zipie na jednym kablu 6V a na drugim 8V. nie pokoi mnie jeszcze jedna sprawa kabel masowy iskrzy jak dotykam do mocowania w silniku. czy to mozliwe ze masa ma gdzieś zwarcie z jakims kablem pradowym? i ten prad jest odprowadzany na mase zamiast do ładowania aku i na światła? to że ładuje przez regulator to wiem ale od razu z wyjścia pradu z cewki jest on znikomy o to mi głównie chodzi.
  • #7
    sebasss99
    Level 5  
    temat rozwiazany. Przyczyną był regulator i iskrownik. Pech tak chciał ze po zmianie na nowy regulator i iskrownik nadal nie było ładowania,swiateł i bardzo małe napięcie na iskrowniku, a jak sie okazało nowe nie zawsze znaczy sprawne i tak było w tym wypadku nowy regulator i iskrownik okazał sie trefnym towarem. Po zmianie na regulator i iskrownik z innego Zipka wszystko powróciło do normy.
  • #8
    sebasss99
    Level 5  
    jednak awaria nadal wystepuje;p nie wziąłem poprawki że gdy miałem aku w skuterze naładowało go stad miałem swiatła i zielona kontrolkę stanu ładowania na akumulatorze. panowie gdzie szukać przyczyny? 3 iskrowniki przetestowane, 3 regulatory i nadal nic. napiecie na aku na odpalonym silniku bez świateł wynosi 12.74V na wolnych obrotach natomiast na odpalonych światłach spada do 8.3V wyjście pradu z samej cewki jest prawidłowe grubo ponad 30V na wolnych obrotach na kablach zółtych[ładowanie+ swiatła] .dziś zmierzyłem napięcie na kierunkach i co odkryłem ze na jednym kierunku napięcie skacze od 1.6 do 11V a na drugim kierunku skacze od 6V do 10.4 czy to normalne???