Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Scania R420 2010 r - Adblue błędy EMS 8394, 4116

golf19tdi 29 Paź 2018 19:30 618 23
  • #1 29 Paź 2018 19:30
    golf19tdi
    Poziom 10  

    witam ,
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu adblue
    Zaczęło się od błędu czujnika nox wyświetlało dymek plus za 50 h ograniczenie mocy , po każdym wyłączeniu i włączeniu auta kasowało błąd i resetowało czas. Po około 5-10 min. jazdy od nowa (auto tak jeździło około 4 tygodni)

    W piątek od razu po odpaleniu auta pokazało się ograniczenie mocy błąd aktywny to EMS 4116 Adblue nie pobiera.
    Posiłkując się tematem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2852526.html
    wyczyściłem dozownik

    Scania R420 2010 r - Adblue błędy EMS 8394, 4116

    było zablokowane wejście powietrza zaznaczone białą kropką. Przedmuchałem spreżarką (coś wyleciało) był drożny w każdym kierunku jak na foto.
    dozownik złożony poskładane i ....
    błąd aktywny 4116 podpowiedz w spd3 uszkodzony przewód powierza miedzy pompą ,a dozownikiem testu 1,2,3 nie przechodzi wskazując na w/w przewód powietrza. Przewód szczelny brak uszkodzeń zagięć.

    Próbowałem kasować błędy ale nie udało się, sugerując się w/w tematem auto pojechało w drogę licząc na samo naprawę :D
    Po zrobieniu około 300 km resetowaniem układu na zapłon i na 90 s nic to nie dało.
    Sprawdzając błędy z licznika pojawiły się nowe błędy tj.
    EMS
    8704 nie aktywny (pewnie po rozłączeniu nox)
    aktywne : 8394 , 4116, (11176 i 11182 wiadomo )

    Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć ?
    Pozdrawiam Paweł

    0 23
  • #2 29 Paź 2018 20:19
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Jakie ciśnienie powietrza na testach. Często zatyka się dysza w tłumiku. Zrobiłeś odrzucenie błędu czujnika nox?

    0
  • #3 29 Paź 2018 20:28
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Początkowo było brak przejście miedzy jednostką ,a dozownikiem. Wyczyszczone dozownik przewód końcówka.

    piotr budzowski napisał:
    Zrobiłeś odrzucenie błędu czujnika nox?

    Podpowiesz jak to zrobić w sdp3 ?

    0
  • #4 30 Paź 2018 01:33
    mariomalinie
    Poziom 17  

    piotr budzowski napisał:
    Zrobiłeś odrzucenie błędu czujnika nox?


    Witam
    Jeśli test 1-2-3 kończy się negatywnie to w pierwszej kolejności należy zająć się usunięciem usterki która powoduje negatywny wynik. Mając program Sdp3 naprawa adblue w e5 jest wręcz banalna ponieważ program prowadzi "za rękę " podczas testów i wyświetla bardzo konkretne wnioski. Co do dozownika to "wydmuchanie sprężarką " czy raczej sprężonym powietrzem na niewiele sie zda. Należy go rozebrać na kawałki i umyć wszystko we wodzie. A jeszcze jedno. Dozownik nie powinien być drożny we wszystkie strony chociażby dlatego że jest w nim zamknięty elektrozawór. Pozdrawiam

    0
  • #5 30 Paź 2018 06:32
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    w sdp3 pisze wszystko trzeba tylko poszukać .

    0
  • #6 05 Lis 2018 12:45
    golf19tdi
    Poziom 10  

    mariomalinie napisał:
    Dozownik nie powinien być drożny we wszystkie strony chociażby dlatego że jest w nim zamknięty elektrozawór.

    Oczywiście elektrozawór został wyciągnięty .

    Czy dozownik jest odpowiedzialny za redukcje ciśnienia powietrza w miejscu zaznaczenia. Czy "reduktor zawór" w jednostce sterującej ?
    Scania R420 2010 r - Adblue błędy EMS 8394, 4116
    Scania R420 2010 r - Adblue błędy EMS 8394, 4116

    0
  • #7 05 Lis 2018 16:07
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Ciśnienie trochę małe ja spotykałem się z około 3bar sprawdź dyszę czy nie jest rozkalibrowana, na wlocie powietrza do mieszalnika też powinna być kryza jak dobrze pamiętam.

    1
  • #8 05 Lis 2018 16:25
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Czy ta dysza jest w dozowniku (mieszalniku)
    Właściwie to cały czas jest problem że za małe ciśnienie. Jeśli lekko palcem przydławię przewód powietrza przy dozowniku to jest ok i przechodzi testy.
    Stad moje pytanie co jest odpowiedzialne ze redukcje tego ciśnienia ?

    0
  • #9 05 Lis 2018 16:59
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Dysza w tłumiku redukuje ciśnienie powietrza ( następny element za za miesza), Sprawdź czy przewód nie jest przetarty mieszalnik - dysza .

    0
  • #10 05 Lis 2018 17:11
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Przewód gumowy, rurka stalowa , dysza wszystko całe brak ubytków powietrza nie licząc dyszy 😀

    0
  • #11 05 Lis 2018 17:26
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Wymontuj dyszę i zrób zdjęcie końcówki.

    0
  • #12 05 Lis 2018 17:43
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam
    Jeśli podczas testu masz ciśnienie za kryzą 1.1 bar to możliwości są następujące :

    - Wyciek sprężonego powietrza pomiędzy modułem AdBlue a dozownikiem
    - Nieszczelność pomiędzy dozownikiem a wtryskiwaczem
    - Uszkodzenie dozownika
    - Uszkodzenie wtryskiwacza
    Na próbę podczas testu możesz odłączyć metalową rurkę od wtryskiwacza , zatkać ją palcem i obserwować czy ciśnienie wzrośnie. Jeśli tak to bardzo prawdopodobne że uszkodzony jest wtryskiwacz.

    0
  • #13 05 Lis 2018 17:51
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Zatkałem palcem przewód i ciśnienie wzrasta wiec raczej ubytku powietrza nie ma.
    A czy może zawór powietrza w jednostce „daje” za mało powietrza co powoduje niskie ciśnienie.
    Wtrysk ten w dozowniku przy testach z powietrzem ze sprężarki pracuje ładnie cyklicznie, „od dołu nie przepuszcza w górę”

    0
  • #14 05 Lis 2018 17:58
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Jeśli zawór w jednostce byłby uszkodzony to również ciśnienie przed ograniczeniem byłoby zbyt niskie a u Ciebie jest w normie. Moim zdaniem uszkodzony jest wtryskiwacz. Najlepiej podmień na próbę od innego samochodu jeśli masz możliwość.

    0
  • #15 05 Lis 2018 18:05
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Mam drugie identyczne auto wiec jest możliwość podmiany aczkolwiek strach ruszać tam wszystko działa 😀

    Wtryskiwacz czy końcówka wtrysku ta w tłumiku ?

    0
  • #16 05 Lis 2018 18:21
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Ta w tłumiku.

    0
  • #18 05 Lis 2018 18:47
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    nie jest pęknięta na końcu

    Dodano po 3 [minuty]:

    wydaje się by była uszkodzona
    puść wodę pod ciśnieniem w dysze ma lecieć dziurkami na końcu dyszy

    0
  • #20 05 Lis 2018 19:15
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    więc zostaje podmiana dyszy

    0
  • #21 05 Lis 2018 19:23
    mariomalinie
    Poziom 17  

    piotr budzowski napisał:
    więc zostaje podmiana dyszy


    Dokładnie. Już wiele razy zdarzyło mi się, że pomimo tego iż wtryskiwacz wydawał się być sprawny to powodował on zbyt duży spadek ciśnienia i po wymianie wszystko wracało do normy.

    0
  • #22 12 Lis 2018 14:13
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Dysza wtryskiwaczy podmieniona i nic z tego. Nie przechodzi testu 1-2-3.
    Ale co znalazłem brak dławiła kryzy w dozowniku Scania R420 2010 r - Adblue błędy EMS 8394, 4116

    Czy można to kupić oddzielnie czy cały dozownik do wymiany ?

    0
  • #23 12 Lis 2018 15:28
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Cały dozownik lub z używki.

    0
  • #24 13 Lis 2018 21:19
    golf19tdi
    Poziom 10  

    Wymiana dozownika rozwiązała problem.
    Brak dyszy kryzy w dozowniku.

    0