Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

viper111 09 Dec 2018 15:21 15696 34
  • #31
    karolrak
    Level 18  
    Czy podczas zmiany biegów nie masz wrażenia uślizgu sprzęgła? Może problem leży po stronie sprzęgła, które zostało wymienione? Może błędy z niezgodności prędkości są właśnie z tego powodu?
    Odpowietrzenie części hydraulicznej sprzęgła wykonuję strzykawką. Napełniam strzykawkę z wężykiem płynem, usuwam powietrze ze strzykawki, zakładam wężyk ze strzykawką na odpowietrznik przy siłowniku sprzęgła, luzuję odpowietrznik i tłoczę płyn do zbiorniczka. Jak zrobisz tak kilka razy dbając o to aby:
    - w strzykawce i wężyku nie zostały drobiny powietrza,
    - opróżniac zbiorniczek z wtłoczonego płynu,
    będziesz miał wymieniony płyn.
  • #32
    viper111
    Level 13  
    Wracam z tematem ponownie.
    Po odpowietrzeniu strzykawka sprzęgła nadal problem występował.
    Pojawiła się w końcu okazja aby z drugiego takiego samego Trafica wziąć sprawnego robota i włożyć do mojego.
    Jako, że już nauczyłem się dość szybko i sprawnie wyjmować i wkładać robota (od góry, bez demontażu przedniego pasa) to w kilka godzin w obu autach wyjęliśmy roboty i dobry "pożyczony" włożyłem do mojego auta.
    Następnie pełne odpowietrzanie CLIPem, przyuczanie itd.

    Jazda testowa ... już myślałem, że jest ok, 6 bieg i dalej rozpędzamy się aż nagle znany i przeklęty błąd DF070 Obwód czujnika zmiany biegów DEF 1 Niezgodność sygnału. Wprawdzie "przegazówka" na kilka jazd testowych tylko raz się zrobiła a tak to tylko wyrzuca sam błąd to jednak jest to identyczna sytuacja jak z moim oryginalnym robotem - po wymianie sprzęgła na początku też tylko wyrzucał sam błąd bez "przegazówki" aż coraz częściej przegazowywał.

    Reasumując problem nie jest w robocie, potencjometrach ani czujniku prędkości skrzyni (ten jest wymieniony na nowy), nie jest zapowietrzona skrzynia bo ja strzykawka odpowietrzałem kilka razy (chyba, że wyprzęgnik nie chce się odpowietrzyć).

    Niestety zaczynam mieć podejrzenia jednak do samego sprzęgła, że nie do końca zostało prawidłowo zamontowane (ale to byłoby mega dziwne) albo samo sprzęgło mimo wszystko, nie jest takie jak powinno być? A może kwestia docisku albo wysprzęglika?
    Wprawdzie mam stare oryginalne (i chyba od nowości) sprzęgło - nie wyrzuciłem go na szczęście, ale sam nie wiem co dalej robić.
  • #33
    viper111
    Level 13  
    Odgrzebuje temat bo może ktoś miał taki problem.

    Od dwóch lat jeżdżę tak tym autem z tym błędem i "przegazówka" z 5 na 6.

    W zeszłym roku wymieniłem całe sprzęgło i wyprzęgnik na nowe ale to nic nie pomogło.

    Inny kolega na Forum napisał że miał podobny problem i problem był w instalacji elektrycznej a konkretniej w braku dobrej masy.

    U mnie sprawdzałem ale póki co nadal nic.

    Teraz zastanawiam się czy całej wiązki elektrycznej między robotem a sterownikiem robota nie wymienić.... :(
  • #34
    ketchupsan
    Level 9  
    Witam, u mnie ciekawej przypadek. Przy przyspieszaniu następuje wciśnięcie sprzęgła, zmiana biegu i zwolnienie. Następnie zamiast przywrócić gaz, auto szarpie w tył, hamuje biegiem i po 1 sec przywraca reakcje na pedał gazu. Na każdym biegu. Mniej gazu mniejsze szarpanie. Sprzęgło nowe.
    Jestem ciekaw Viper czy dokonałeś jakiś postępów, ja już wystrzelałem się z pomysłów.
  • #35
    viper111
    Level 13  
    U mnie na razie bez postępów. W ogóle się tym nie zajmowałem.
    Inny kolega z forum napisał mi że u niego problem był z masą z przewodami masowymi do podłużnicy ? U mnie wygadają ok ale żeby je dokładnie sprawdzić muszę znowu rozebrać zderzak, lampa, pas i wtedy zerknę.