Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

viper111 29 Paź 2018 19:50 2310 30
  • #1 29 Paź 2018 19:50
    viper111
    Poziom 13  

    Mam problem, po wymianie sprzęgła i docisku w Traficu Automacie auto zaczęło dziwnie zachowywać się tj.:
    - pierwsze 4 biegi włączają się ładnie, nic się nie dzieje
    - włącza się 5 bieg, gdy obroty dochodzą do 2000 obr/min zapala się komunikat "Sprawdź skrzynię biegów"
    - po kolejnej chwili auto jakby wysprzęgla "piątkę" robi przegazowanie i dale zasprzęgla "piątkę" i jedzie dalej
    - często po przegazowaniu komunikat błędu znika na chwilę
    - podczas redukowania biegów poniżej piątki błąd sam znika

    Kiedy błąd się pojawia komputer pokazuje, że to DF070 Obwód czujnika zmiany biegów (1 DEF: Niezgodność sygnału). Dodatkowo patrząc na szczegóły błędu widzę że podczas wystąpienia błędu zarejestrował prędkość auta 864 km/h czyli wartość poza zakresem. W innym kalkulatorze pojawia się jeszcze błąd DF048 Informacja o prędkości samochodu (1 DEF: Niezgodność sygnału)

    Czy to możliwe, że jeżeli czujnik prędkości jest uszkodzony to na biegach 1-4 jest ok a dopiero na 5 i 6 jest źle?
    W internecie zauważyłem, że są dwa rodzaje czujników, miałby ktoś możliwość sprawdzenia który to jest po numerze VIN? Pierwszy rodzaj to 7700425250 a drugi rodzaj to 8200012097 ?
    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi


    Załączam krótki filmik - 7 MB
    Oraz zdjęcia błędu.
    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

    0 29
  • #2 30 Paź 2018 09:53
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    1. Masz skrzynię półautomatyczną a nie automatyczną.
    2. Po wymianie sprzęgła konieczna jest jego kalibracja (komputerowo).

    0
  • #3 30 Paź 2018 10:15
    viper111
    Poziom 13  

    romuald-f napisał:
    1. Masz skrzynię półautomatyczną a nie automatyczną.
    2. Po wymianie sprzęgła konieczna jest jego kalibracja (komputerowo).

    1. to oczywiste, automat = skrót myślowy, wiadomo że jest robot sprzęgła
    2. to też wiadome jest, była robiona kalibracja

    0
  • #4 31 Paź 2018 22:24
    Frost160
    Poziom 14  

    Wtyczka/złącze/ przewody ?

    0
  • #5 01 Lis 2018 14:17
    genek1000
    Poziom 29  

    Piszesz że wysprzęgla 5 - przegazówka i dalej zapina 5 , a na filmie po przegazówce zapina 6 i przy zwalnianiu również z 6 przegazówka na 5 . Czy na pewno ci dobrze poszło wszystko podczas przyuczania . Z ta prędkością to bym zrobił zapis parametrów prędkości czasie jazdy i sprawdził czy na pewno jest problem zw prędkością , czy może jest błędna interpretacja parametru i może to jest 86,4 km/h
    Trzeba by również sprawdzić zapis pozycji wybieraka i pozycji biegu bo może wytarł się potencjometr w czujniku . . Jeśli auto robi trasy to 5 i 6 to najczęściej wykorzystywane biegi .

    0
  • #6 02 Lis 2018 10:05
    viper111
    Poziom 13  

    Faktycznie przy procedurze odpowietrzania sprzęgła niestety nie przechodzi całej procedury tj. w CLIPie odpowietrzanie faza 1 wykonuje się błyskawicznie (kilka sekund) ale odpowietrzanie faza 2 włączam i nic się nie dzieje, cały czas "procedura w trakcie" (słychać tylko jak w skrzyni na początku kilkanaście razy jakiś ruch np. wysprzęglika czy coś podobnego a potem już cisza) . Kolejne dwie procedury w CLIPie tj. przyuczanie wybieraka i przyuczenie sprzęgła wykonują się prawidłowo.
    Sprawdzałem również pod TEChem i w TECHu też ta procedura nie kończy się - jest komunikat "proszę czekać" i nic się nie dzieje (czekaliśmy po 40 minut i nic).

    Dodam, że jak pojawia się błąd komunikatu "sprawdź skrzynię biegów" to tempomat przestaje działać (gaśnie w ogóle kontrolna od tempomatu).

    Auto faktycznie dużo w trasy jeździ i biegi 5 i 6 są mocno obciążone. Błąd najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z 5 na 6 ale czasami tez podczas równej jazdy ze stałą prędkością na 5 biegu lub na 6 biegu.

    Robiłem testy podczas jazdy i w kalkulatorze automatu informacja o prędkości samochodu podawana jest na bieżąco i nie zauważyłem żadnej błędnej wartości. Sprawdzałem również w kalkulatorze wtrysku i tam również prędkość pojazdu na bieżąco podawana jest prawidłowa.

    0
  • #7 02 Lis 2018 20:26
    genek1000
    Poziom 29  

    viper111 napisał:
    Dodam, że jak pojawia się błąd komunikatu "sprawdź skrzynię biegów" to tempomat przestaje działać (gaśnie w ogóle kontrolna od tempomatu).

    No to chyba logiczne :?: :D
    viper111 napisał:
    odpowietrzanie faza 1 wykonuje się błyskawicznie (kilka sekund) ale odpowietrzanie faza 2 włączam i nic się nie dzieje, cały czas "procedura w trakcie" (słychać tylko jak w skrzyni na początku kilkanaście razy jakiś ruch np. wysprzęglika czy coś podobnego a potem już cisza)

    Czy pomiędy odpowietrzanie faza 1 i odpowietrzanie faza 2 wykonujesz polecenie AC011 "odpowietrzenie zespołu " :?:
    viper111 napisał:
    Auto faktycznie dużo w trasy jeździ i biegi 5 i 6 są mocno obciążone. Błąd najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z 5 na 6
    - sprawdzałes jak zachowuje sie wtedy odczyt z czujnika pozycji wybranego biegu :?:
    viper111 napisał:
    Robiłem testy podczas jazdy i w kalkulatorze automatu informacja o prędkości samochodu podawana jest na bieżąco i nie zauważyłem żadnej błędnej wartości. Sprawdzałem również w kalkulatorze wtrysku i tam również prędkość pojazdu na bieżąco podawana jest prawidłowa.

    Czyli parametr prędkości podczas występowania błędu możemy sobie chyba darować :?:

    1
  • #8 04 Lis 2018 12:15
    viper111
    Poziom 13  

    Załączam jeszcze jeden filmik (3MB) z zapisem parametrów skrzyni podczas zmiany biegów.
    Widać, że przy zmianie z 5 na 6 czyli kiedy występuje przegazowanie, tak naprawdę najpierw wskakuje "N" a dopiero potem "6".

    Dodam, że robiąc testy wczoraj, czasami z biegu 4 na 5 również przegazowuje (rzadko).




    Zrobiłem test i między odpowietrzaniem Faza 1 a faza 2 zrobiłem AC011 ale to nic nie daje. Nadal Faza 2 nie kończy się. Aby ja skończyć włączam silnik i wówczas kończy się (mimo, że informacja w procedurze podaje aby ja wykonywać na włączonym silniku to uruchamia się tylko przy wyłączonym, w przeciwnym razie komunikat o niespełnionych parametrach do uruchomienia procedury0

    1
  • #9 04 Lis 2018 14:01
    genek1000
    Poziom 29  

    Pierwsze co bym zrobił to sprawdził działanie potencjometru od pozycjonowania biegów pod kątem przerw i zmian oporności.
    Następnym razem do pokazania problemu używaj zapisu parametrów w formie wykresu bo można oczopląsu dostac :D
    Spróbuj wykonać jeszcze raz przyuczanie sprzęgła i wybieraka wg. procedury podsłanej na PRIV

    0
  • #10 05 Lis 2018 09:53
    viper111
    Poziom 13  

    Dzisiaj przeprowadzę procedurę odpowietrzania jak w przesłanej instrukcji.

    Od razu sprawdziłbym potencjometr ale pytanie jak go zdiagnozować - a dokładniej jak je zdiagnozować, bowiem widzę, że są aż 3 sztuki. Czy wiadomo która sztuka odpowiada za bieg piaty ?

    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

    0
  • #11 06 Lis 2018 07:24
    genek1000
    Poziom 29  

    Nie ma jednego odpowiedzialnego . Jeden jest czujnikiem dźwigni włączania biegu a drugi czujnikiem dźwigni wybierania biegu . Analogicznie jak w zwykłej skrzyni w tych samochodach. Są dwa wałki na skrzyni . Kombinacja położeń wałków jest konkretnym wyborem biegu.

    0
    Załączniki:
  • #12 06 Lis 2018 08:20
    viper111
    Poziom 13  

    Dziękuję za pdf-y. Są bardzo dobre :)
    Wczoraj kilkukrotnie na niższych biegach pojawił się błąd i zrzucenie biegu.

    Do prawego czujnika to można się dość łatwo dostać ale do lewego dolnego (wyczytałem, że lewy górny jest od sprzęgła ?) to chyba tylko wyjęcie robota. Pytanie czy robota można wyjąć bez demontażu skrzyni biegów? Ewentualnie byłaby możliwość podesłania instrukcji (Wymontować zespół elektrohydrauliczny (patrz 21B, Zautomatyzowana skrzynia biegów, Zespół elektrohydrauliczny).)

    Wyczytałem w internecie, że tak można sprawdzić czy sprzęgło jest zapowietrzone: podniosłem jedno (lewe) koło w aucie tak aby swobodnie mogło kręcić się, uruchomiłem silnik na zaciągniętym hamulcu ręcznym, włączyłem bieg i patrzyłem czy koło (bez dodawania gazu) zacznie kręcić się - u mnie nie kręci się). Pytanie czy taki sposób jest miarodajny?

    0
  • #13 10 Lis 2018 21:07
    Zbychu6969
    Poziom 4  

    Szanowny Kolego skłaniam się ku nieprzyjemnej konieczności wizyty u mechanika. Czy Kolega rozważał już takową ewentualność?



    Moderowany przez szymitsu21:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    0
  • #14 11 Lis 2018 12:22
    viper111
    Poziom 13  

    Zbychu6969 napisał:
    Szanowny Kolego skłaniam się ku nieprzyjemnej konieczności wizyty u mechanika. Czy Kolega rozważał już takową ewentualność?


    Cóż już byłem i nie u jednego. W zasadzie nie ma w Warszawie i okolicy warsztatu co zna się na tych skrzyniach - większość warsztatów naprawy automatycznych skrzyń biegów odpowiada "tej skrzyni nie naprawiamy" a Ci co naprawiają informują, że prawdopodobnie do wymiany (naprawy) będzie robot i lub sterownik i koszta od 3 tys pln :( A za 3,5 tys pln to ja mogę nowego robota kupić.

    Póki co sprawdziłem odpowietrzenie skrzyni i skrzynia jest odpowietrzona, wymieniłem czujnik prędkości obrotowej skrzyni ale nadal nie ma poprawy.

    p.s. jeśli ktoś zna speca w Warszawie i okolicach od tecshift to chętnie poproszę o namiary

    0
  • #15 11 Lis 2018 14:12
    Frost160
    Poziom 14  

    Pewnie Clip to podaje ale na stronie z nowym "robotem" piszą że adaptacja:
    'To program clutch check that the engine coolant temperature is above 80°C and that parameter PRO95 Clutch temperature is below 180″C '

    0
  • #16 11 Lis 2018 17:55
    viper111
    Poziom 13  

    Frost160 napisał:
    Pewnie Clip to podaje ale na stronie z nowym "robotem" piszą że adaptacja:
    'To program clutch check that the engine coolant temperature is above 80°C and that parameter PRO95 Clutch temperature is below 180″C '


    Tak dokładnie mam w instrukcji polskiej że temp. silnika powyżej 80°C jednak mój bus nie chciał się rozgrzać bardziej niż do 76°C.
    Jakiś pomysł jak go dociągnąć do 80°C ?

    0
  • #17 11 Lis 2018 18:03
    Frost160
    Poziom 14  

    No to może masz odpowiedz ? Nie wiem jak w tym przypadku alee jesli to jest wymóg na "sztywno" typu 0-1 to warunek masz nie spełniony. Pytanie tylko czy wtedy clip nie powinien w ogóle umożliwić próby adaptacji.

    No i 76 stopni maks po np. trasie jakiejś ? To masz nie domykający termostat i tak w końcu powinien oscylować w granicy tych 90stopni.

    0
  • #18 11 Lis 2018 18:23
    viper111
    Poziom 13  

    Mimo, iż jest 76 stopni to CLIP pozwala uruchomić procedurę, która zakańcza się bez pokazywania błędów.
    Inna sprawa że w tabeli kontrolnej w CLIPie procedura adaptacji pokazuje status "niewykonana" (ET065 "Przystosowanie działania" = NIEWYKONANE)

    0
  • #19 13 Lis 2018 21:08
    genek1000
    Poziom 29  

    viper111 napisał:
    Jakiś pomysł jak go dociągnąć do 80°C ?

    Przykleić folię na atrapie chłodnicy i krótka jazda

    0
  • #20 14 Lis 2018 12:17
    viper111
    Poziom 13  

    Myślałem raczej czy w CLIPie jest opcja aby mocniej rozgrzać silnik. Chyba jednak czas wymienić termostat.

    Natomiast wymieniłem potencjometr z lewej strony patrząc z pozycji kierowcy (ten łatwiej dostępny). Zrobiłem jazdę próbną i wszystko było prawie ok tj. brak komunikatu i przegazowania ale przy zmianie na 4/5 i 5/6 czasami redukował ale sądziłem że to kwestia przeprowadzenia adaptacji (bo nie robiłem po wymianie potencjometru). Jednak po 15 minutach przy zmianie z 4 na 5 wyrzucił błąd i wrzucił N. Dopiero po zatrzymaniu auta i zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu silnika, błędu nie było i skrzynia ok ale znowu przy 5 błąd i N.
    Uznałem, że trzeba zrobić pełna adaptację. Dzisiaj zrobiłem i niestety przy 5 znowu wyrzuca błąd i przegazowanie czyli dokładnie tak jak wcześniej

    Czyli walka dalej z kolejnymi potencjometrami przede mną.
    Zastanawiam się tylko czy wymieniony potencjometr mógł się uszkodzić przez to że nie zrobiłem adaptacji? Kurcze przez 15 minut było ok...

    p.s. czy prawe dwa potencjometry da radę wymontować bez wyjmowania robota? z tego co patrzyłem to prawy górny (chyba od sprzęgła) to raczej odkręcę ale nie wiem jak z tym dolnym czy będzie dojście po wyjęciu górnego?

    0
  • #21 14 Lis 2018 15:42
    Frost160
    Poziom 14  

    Tak z ciekawości ile taki potencjometr ? Można to poza ASO kupić ?

    To wymień ten termostat, zima idzie to na co czekać.

    0
  • #22 14 Lis 2018 23:15
    viper111
    Poziom 13  

    Potencjometr 40 pln (MaxGear, za 130 pln MagnettiMarelli). Ja zamontowałem Maxgear bo był od ręki dostępny a zależało mi na czasie.

    Dzisiaj zabrałem się za pozostałe dwa, prawy górny wykręciłem (był trochę zaolejony) ale prawy dolny chyba nie dam rady bez wyjmowania robota. Próbowałem poluzować robota aby nieco miejsca zrobić ale jednej śruby za nic nie mogę odkręcić. Pytanie czy robot jest na 4 śrubach mocowany do skrzyni? Czy aby go wyjąć (pionowo do góry) trzeba jeszcze coś rozłączyć (poza wiązka elektryczna i cięgiełkiem na wierzchu widocznym?

    p.s. zastanawia mnie jeszcze czy płyn sprzęgła - jego barwa - jest ok? Załączam zdjęcie.


    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

    0
  • #23 15 Lis 2018 07:48
    Frost160
    Poziom 14  

    Tam wchodzi płyn hamulcowy ? Bo wygląda na tym foto jakby miał z 20 lat.

    To skoro było dobrze początkowo to moze kup Marelli i zamontuj bo z elektryką z pod znaku maxgear to 3 na 4 zakupy miałem problem jak nie od razu to po jakimś czasie (takie moje doswiadczenie).

    Ja bym wymienił termostat rozgrzał go i wtedy zrobił adaptacje na nowym potencjometrze. Choć jazda bez adaptacji uszkdzić go w żaden sposób nie mogła.

    On wystepuje jako część do tego robota ? Bo wygląda jak zwykły od przepustnicy.

    0
  • #24 15 Lis 2018 22:49
    genek1000
    Poziom 29  

    viper111 napisał:
    Ja zamontowałem Maxgear
    Naprawianie samochodów na takim gów...e daja nam pewna gwarancję ciągłego grzebania przy tym pojeździe .
    viper111 napisał:
    zastanawia mnie jeszcze czy płyn sprzęgła - jego barwa - jest ok?

    Jeżeli to cos o zabarwieniu wody z kałuży po przejściu stada żubrów :D nazywasz płynem hamulcowym to jego barwa raczej nie należy do prawidłowych . :D
    Frost160 napisał:
    On wystepuje jako część do tego robota ? Bo wygląda jak zwykły od przepustnicy.

    Takie sa oryginalne potencjometry do robotów . JAk działa w przepustnicach to czemu nie gdzie indziej :D

    0
  • #25 16 Lis 2018 07:29
    viper111
    Poziom 13  

    Tak potencjometr występuje jako część zamienna (numer część 7701070837)

    Pytanie, czy można jakoś sprawdzić czy wymontowany potencjometr jest uszkodzony?

    Zbieram się do wyjęcia robota, znalazłem cztery śruby które go trzymają, czy jest ich więcej?
    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

    0
  • #26 16 Lis 2018 08:08
    genek1000
    Poziom 29  

    viper111 napisał:
    Pytanie, czy można jakoś sprawdzić czy wymontowany potencjometr jest uszkodzony

    Tak z czystej ciekawości - kim jesteś z zawodu :?: Piekarzem :?:
    Myślę że trzeba wrócić do pierwszych słów z tego tematu
    viper111 napisał:
    Mam problem, po wymianie sprzęgła i docisku w Traficu Automacie auto zaczęło dziwnie zachowywać się
    I zastanowić się co poszło nie tak - brak umiejętności :?:
    brak wiedzy :?:
    viper111 napisał:
    Ja zamontowałem Maxgear
    czy używanie części wyprodukowanych z gów..litu :?: :cry:

    0
  • #27 16 Lis 2018 08:22
    viper111
    Poziom 13  

    Sprzęgło, docisk - oryginał Renault ! Wymiany dokonał warsztat, który ma 25 lat doświadczenia i właściciel jest mechanikiem i nie siedzi za biurkiem tylko sam z pomocnikami wszystkie naprawy robi. Samych Traficów/Vivaro zrobili kilkaset.

    Maxgear zamontowałam bo jako jedyny był dostępny od ręki, chciałem w ogóle zobaczyć czy będzie pasować i czy wymiana cokolwiek pomoże.
    Z perspektywy czasu to błąd jednak ale przynajmniej wiem że po wymianie łatwo-dostepnego potencjometru było chwilowo ok.

    Dodam tylko, że z autem dwa miesiące jeździłem po warsztatach szukając kogoś kto sie podejmie diagnozy i naprawy i każdy mi proponował wymianę na nowego robota jako rozwiązanie tematu lub przeróbkę na manual - a ja potrzebuję automatu.

    W serwisie Opla na komputerze serwisowym 2,5 godziny próbowali dojśc w czym problem, dlaczego procedura przyuczania sprzęgła nie wykonuje się, skąd bła itp i niestety poddali się i zaproponowali nowego robota.

    0
  • #28 18 Lis 2018 18:25
    genek1000
    Poziom 29  

    Wszystko OK.
    Tylko dlaczego- jesli dobrze rozumiem -nie było problemu przed wymiana sprzęgła :?:

    1
  • #29 20 Lis 2018 14:26
    servicemen
    Poziom 27  

    viper111 napisał:
    Sprzęgło, docisk - oryginał Renault ! Wymiany dokonał warsztat, który ma 25 lat doświadczenia i właściciel jest mechanikiem i nie siedzi za biurkiem tylko sam z pomocnikami wszystkie naprawy robi. Samych Traficów/Vivaro zrobili kilkaset.


    No to zareklamuj naprawę.

    0
  • #30 29 Lis 2018 07:55
    viper111
    Poziom 13  

    Udało mi się w końcu wrócić do tematu. W miejsce wymienionego potencjometru maxgear wsadziłem inny magnetti marelli z drugiego auta ale problem ten sam wciąż powraca. Błąd wyświetla się równiez przy niższych biegach np z 2 na 3. Mam takie wrażenie że pod "obciążeniem" czy przy dynamicznym przyśpieszaniu szybciej wyskakuje.
    W końcu wczoraj wyjąłem całego robota i sprawdziłem ostatni trzeci potencjometr ale jest dobry (załączam zdjęcia oporności).
    To co wzbudziło moje zastanowienie to zaolejony trzpień sprzęgła. Widać że regularnie tędy wycieka olej z robota. Podobnie lekko zapocone inne miejsca.

    Czy ktoś ma wiedzę jakie oporności powinien mieć potencjometr (na spoczynku)?
    Skoro mam robota wyjętego to co warto sprawdzić, uszczelnić?
    Jaka jest procedura wymiany płynu hydraulicznego robota i DOT4 sprzęgła?

    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi




    Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi Renault Trafic 2.0 115KM -2013 - Automatyczna skrzynia wyrzuca biegi na 5 i 6 bi

    0