Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner - Brak cisnienia paliwa na listwie wtryskowej 2.0 hdi

29 Paź 2018 19:56 594 8
  • Poziom 24  
    Witam mam Partnera 2.0 hdi 90 KM oznaczenie silnika RHY na sid 801.
    Problem polega na nie odpalaniu silnika z powodu braku ciśnienia na railu - totalne 0 bar.
    Czujnik wysokiego ciśnienia sprawny i komputer widzi poprawną wartość ( sprawdzane kompresorem), prąd do zaworów na pompie Hp dochodzi ( zapala się żarówka ), pompa wymieniona na drugą, synchronizacja rozrzadu w parametrach przeskakuje na Tak, procent starowania zaworów zmienia sie podczas pracy rozrusznika 25 - 27%.
    Co mnie jeszcze dziwi na włączonym zapłonie słychać bzyczenie ciche z wtryskiwaczy! Cichnie po wylaczeniu zaplonu lub zdjeciu wtyczek z wtryskiwaczy.
  • Poziom 12  
    O ile się nie mylę , to pompa HP potrzebuje pre-pressure z pompki w zbiorniku paliwa.
    Pompa HP pompuje do 400bar.
    Mój przypadek polegał na tym , że komputer pokazywał 0bar , a manometr 420bar .
    nie było sterowania , bo go nie ma bez ciśnienia.
    O ile dobrze zrozumiałem , to masz przypadek odwrotny - komputer pokazuje ciśnienie i daje sterowanie, ale ciśnienia nie ma ?
  • Poziom 24  
    Pompy wstępnej w tym systemie nie ma - jest tylko gruszka. Oczywiscie gruszka robi się twarda i paliwo do pompy Hp dociera. Ciśnienia na listwie nie ma wg. pp2000 i fizycznie myślę też go nie ma, skoro czujnik widział 8 bar ze sprężarki i jest sprawny.
    Wtej chwili nawet wtryski odkręciłem od listwy i zaślepiłem żeby je wyeliminować.
  • Moderator Samochody
    Gruszkę to ma przecież Siemens, a RHY to Bosch...
  • Poziom 24  
    No a tu jest RHY NA SID 801, a szkoda że nie Boschu. Paliwo ma zapach zwyklego ON.
  • Moderator Samochody
    Te pompa Simensa wystarczy że trochę powietrza złapie i już nie chce pompować.
  • Poziom 24  
    Pompa moim zdaniem odpowietrzona, bo po odkręceniu przewodu d o listwy paliwo się pojawia.
  • Poziom 12  
    Automatyka sterowania ciśnieniem działa zazwyczaj w taki sposób:
    Pompa wysokociśnieniowa pracuje do limitu zaworu bezpieczeństwa , żeby zabezpieczyć pompę przed zatarciem i przegrzaniem w przypadku blokady na wyjściu-jest to regulator mechaniczny i nie wiem gdzie w Twoim przypadku jest umieszczony ?
    Drugim algorytmem jest utrzymywanie zadanego ciśnienia na wyjściu , które może być zmienne , jeśli system ma taką potrzebę.
    Załóżmy , że zawór bezpieczeństwa to 500bar , a wartośc zadana to 300bar.
    START pompy , ciśnienie w miarę wykonywanych obrotów rośnie, ale nie ma którędy uciec, bo regulator sterowany elektronicznie jest zamknięty dla wartości P-current < P-zadane.
    Przy spełnieniu warunku P-current=P-zadane , regulator otwiera obwód wysokiego ciśnienia w takim stopniu, że po odebraniu części ciśnienia na obwody wykonawcze wartość ciśnienia w punkcie pomiarowym czyli czujniku ciśnienia jest w pobliżu P-zadane.
    O ile system potrzebuje mniejszego poboru ciśnienia lub mniejszego ciśnienia w systemie, to regulator otwiera sie mocniej ./ doprowadzając do osiągnięcia nowej wartości zadanej . Regulator ten działa jak przelew i nadwyżka cieczy zwracana jest do obwodu zasilania lub zbiornika.
    Jeśli u Ciebie regulator jest stale otwarty co skutkuje P-current jest równe zero(przy pracującej pompie) , to będziesz miał taką sytuację jak masz.