Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Partner - Brak cisnienia paliwa na listwie wtryskowej 2.0 hdi

Krick1987 29 Oct 2018 19:56 3216 8
  • #1
    Krick1987
    Level 24  
    Witam mam Partnera 2.0 hdi 90 KM oznaczenie silnika RHY na sid 801.
    Problem polega na nie odpalaniu silnika z powodu braku ciśnienia na railu - totalne 0 bar.
    Czujnik wysokiego ciśnienia sprawny i komputer widzi poprawną wartość ( sprawdzane kompresorem), prąd do zaworów na pompie Hp dochodzi ( zapala się żarówka ), pompa wymieniona na drugą, synchronizacja rozrzadu w parametrach przeskakuje na Tak, procent starowania zaworów zmienia sie podczas pracy rozrusznika 25 - 27%.
    Co mnie jeszcze dziwi na włączonym zapłonie słychać bzyczenie ciche z wtryskiwaczy! Cichnie po wylaczeniu zaplonu lub zdjeciu wtyczek z wtryskiwaczy.
  • #2
    adamk101
    Level 12  
    O ile się nie mylę , to pompa HP potrzebuje pre-pressure z pompki w zbiorniku paliwa.
    Pompa HP pompuje do 400bar.
    Mój przypadek polegał na tym , że komputer pokazywał 0bar , a manometr 420bar .
    nie było sterowania , bo go nie ma bez ciśnienia.
    O ile dobrze zrozumiałem , to masz przypadek odwrotny - komputer pokazuje ciśnienie i daje sterowanie, ale ciśnienia nie ma ?
  • #3
    Krick1987
    Level 24  
    Pompy wstępnej w tym systemie nie ma - jest tylko gruszka. Oczywiscie gruszka robi się twarda i paliwo do pompy Hp dociera. Ciśnienia na listwie nie ma wg. pp2000 i fizycznie myślę też go nie ma, skoro czujnik widział 8 bar ze sprężarki i jest sprawny.
    Wtej chwili nawet wtryski odkręciłem od listwy i zaślepiłem żeby je wyeliminować.
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Gruszkę to ma przecież Siemens, a RHY to Bosch...
  • #6
    Krick1987
    Level 24  
    No a tu jest RHY NA SID 801, a szkoda że nie Boschu. Paliwo ma zapach zwyklego ON.
  • #7
    ociz
    Moderator of Cars
    Te pompa Simensa wystarczy że trochę powietrza złapie i już nie chce pompować.
  • #8
    Krick1987
    Level 24  
    Pompa moim zdaniem odpowietrzona, bo po odkręceniu przewodu d o listwy paliwo się pojawia.
  • #9
    adamk101
    Level 12  
    Automatyka sterowania ciśnieniem działa zazwyczaj w taki sposób:
    Pompa wysokociśnieniowa pracuje do limitu zaworu bezpieczeństwa , żeby zabezpieczyć pompę przed zatarciem i przegrzaniem w przypadku blokady na wyjściu-jest to regulator mechaniczny i nie wiem gdzie w Twoim przypadku jest umieszczony ?
    Drugim algorytmem jest utrzymywanie zadanego ciśnienia na wyjściu , które może być zmienne , jeśli system ma taką potrzebę.
    Załóżmy , że zawór bezpieczeństwa to 500bar , a wartośc zadana to 300bar.
    START pompy , ciśnienie w miarę wykonywanych obrotów rośnie, ale nie ma którędy uciec, bo regulator sterowany elektronicznie jest zamknięty dla wartości P-current < P-zadane.
    Przy spełnieniu warunku P-current=P-zadane , regulator otwiera obwód wysokiego ciśnienia w takim stopniu, że po odebraniu części ciśnienia na obwody wykonawcze wartość ciśnienia w punkcie pomiarowym czyli czujniku ciśnienia jest w pobliżu P-zadane.
    O ile system potrzebuje mniejszego poboru ciśnienia lub mniejszego ciśnienia w systemie, to regulator otwiera sie mocniej ./ doprowadzając do osiągnięcia nowej wartości zadanej . Regulator ten działa jak przelew i nadwyżka cieczy zwracana jest do obwodu zasilania lub zbiornika.
    Jeśli u Ciebie regulator jest stale otwarty co skutkuje P-current jest równe zero(przy pracującej pompie) , to będziesz miał taką sytuację jak masz.