Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mocne auto z silnikiem benzynowym do LPG

29 Paź 2018 21:11 9087 37
  • Poziom 6  
    Witam
    Chcę kupić mocne auto - najlepiej klasy średniej lub wyższej ( ostatecznie może być też wyrośnięty kompakt) koniecznie z silnikiem dobrze znoszącym LPG.

    To ma być auto za ok. 70.000 zł i nie starsze niż rocznik 2014, najlepiej silnik wolnossący ... najlepiej limuzyna, liftback, kombi, w zasadzie więcej wymagań nie ma... odpadają jednak BMW/Audi/Mercedes...

    Myślałem początkowo np. o Toyocie Avensis 2,0, ale to auto ma moc 156KM i jest dość ciężkie - jest to jednak za słaby silnik. Gdyby miała ok. 200KM - byłaby idealna.

    Co mocniejszego i sprawdzonego nadaje się do zagazowania ?

    pozdrawiam ! Tida
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Specjalista - kserokopiarki
    Mazda CX-9 Silnik V6 3.7 l
  • Poziom 6  
    Fajne auto, ale to niestety SUV... najlepiej jednak coś a'la limuzyna.
    A silnik z regulacją luzu zaworowego ręczną- w dodatku na "szklankach". No wiem, że marudzę... a co innego jeszcze ?

    Bo spytam tak:
    - czy taki SUV nadaje się na trasy, tj. dość dalekie wyjazdy autostradami i ekspresówkami, w sensie czy przy wysokich prędkościach ( powiedzmy ok. 140-160Km/h) będzie wystarczająco stabilny i wygodny jak limuzyna ? Nie jeździłem w sumie żadnym w miarę nowym SUVem, nie mam doświadczenia, a limuzynami -owszem. I taką w/w jazdę limuzynami oceniam dobrze.
  • Poziom 21  
    Ten silnik 3,7L w CX-9 to silnik Forda,( leciutko zmodyfikowany przez Mazdę) stosowany np. w Mustangu, F-150 itp.
    Bardzo dobry do LPG, to nic że regulacja zaworów jest bez hydrauliki, często nie trzeba tego robić.

    pzdr Nix
  • Poziom 17  
    Volvo S60 II 2,0T
    Renault Laguna III Phase 2- 2,0 turbo
  • Moderator Samochody
    tida1 napisał:
    czy taki SUV nadaje się na trasy, tj. dość dalekie wyjazdy autostradami i ekspresówkami, w sensie czy przy wysokich prędkościach

    BMW na A1, Cayenne na Słowacji, to tylko z tych głośniejszych przykładów czy jakikolwiek SUV się nadaje do szybkiej jazdy.
  • Poziom 21  
    Też jestem tego zdania, choć niektórzy jednak jeżdżą właśnie SUVami autostradowo i sobie chwalą, no ale to demokracja ;-)
  • Poziom 25  
    A8 4.2 . S6 , może starsze RS6 plus zmiana mocy bo seria nie jedzie .
  • Poziom 6  
    tida1 napisał:
    Witam
    Chcę kupić mocne auto... odpadają jednak BMW/Audi/Mercedes...


    Niestety, jak pisałem wyżej BMW/Audi/Mercedes odpada...
  • Moderator Samochody
    Przy tym budżecie zagazować da się wszystko lub prawie wszystko. Ciekawymi samochodami wydają mi się być Skoda Octavia Scout/Seat Leon Xperience/Volkswagen Golf Alltrack. Co prawda mają silnik 1.8TFSI z wtryskiem hybrydowym, co nie czyni ich najlepszym wyborem do LPG (oczywiście VI generacja), ale da się i jeżdżą. W odróżnieniu od wielu Crossoverów i SUVów można nimi wjechać w lekki teren, a jednocześnie prowadzą się dużo pewniej i lepiej. Bardziej pasuje do nich mocny diesel, ale jeśli z jakiegokolwiek powodu go nie chcesz, to 1.8TFSI w standardzie występuje tam ze skrzynią DSG i napędem 4x4 typu Haldex V generacji. Po latach jeżdżenia dieslami, próbowałem się przymierzać do wolnossących benzyn, ale chyba nie potrafiłbym już tym jeździć. W takim aucie jeśli już benzyna bez turbo to przynajmniej jakieś V6.
  • Poziom 25  
    Opcjonalnie Volvo 2,5T , focus ST .
  • Poziom 39  
    ABLublin napisał:
    Mazda CX-9 Silnik V6 3.7 l

    Przecież to ociężały 2 tonowy wół z przyśpieszeniem ok 10 do setki i limitem 190KM/h . Wolnossące sedany z 2,0 na pokładzie jada szybciej.
    Proponuje chryslera 300C po lifcie,= lancia thema II z silnikami 3,6 286KM ( po lifcie 296KM) doskonałe silniki pod gaz i bardzo oszczedne. Dostojna limuzyna 1900kg jedzie do setki poniżej 7 sekund.
    Jeszcze jakiś ford mustang, ale 4,6, albo dodge charger 3,6, 5,7hemi itp.
    pod gaz to raczej tylko wolnossące i zza oceanu, bo z wtryskiem pośrednim niewiele już pozostało aut.
  • Poziom 21  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    ...
    pod gaz to raczej tylko wolnossące i zza oceanu, bo z wtryskiem pośrednim niewiele już pozostało aut.


    Ale przecież gazują i na wtrysku bezpośrednim ( z turbo lub bez) na IV gen. instalacjach z dotryskiem i chodzi to ok.

    pzdr Nix
  • Poziom 39  
    Z tym chodzeniem ok to większość współczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem ma problemy z sama benzyną , a co dopiero z gazem. Nie ma jak duży wolnossący silnik.
  • Poziom 21  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    ... większość współczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem ma problemy z sama benzyną , a co dopiero z gazem...


    No rozumiem, że to trochę z przymrużeniem oka miało być ?
    Bo jeśli zupełnie na poważnie, to ciekawe co na to by powiedziały wielkie ( i bogate ) koncerny samochodowe...
  • Poziom 43  
    Bier Lexusa. Albo Legend.
  • Poziom 21  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Myślisz, że bezpośredni wtrysk ma tylko same zalety? Jesteś w błędzie.


    Nic na tej ziemi nie ma samych zalet... dlaczego miałbym tak myśleć ?

    Lexusa... jakiego konkretnie, z jakim silnikiem ?
    Legend ...jakiego konkretnie, z jakim silnikiem ? Znam Legend V6 3,5L wolnossący, idealny do LPG, ale są one do 2012 roku tylko...
  • Poziom 43  
    Polata wiecej niż te nowe złomy
  • Poziom 21  
    Tylko że Legend ma jeszcze permanentny napęd 4x4 z rozdziałem elektronicznym i skomplikowanymi mechanizmami różnicowymi - to może być drogie w utrzymaniu...

    Coś takiego mają też np. Volva S80 AWD.
  • Poziom 25  
    Tylko w volvo to się naprawia w miarę sprawnie . i jedziesz dalej .
  • Poziom 6  
    Zainteresowało mnie takie Volvo S80 4x4 jak wyżej. Mam rozumieć, że napęd Volvo jest stosunkowo prosty ( i tani jak na auto luksusowe oczywiście ?) w serwisowaniu ? A podobny w Legend dużo bardziej skomplikowany i co za tym idzie kosztowny ?
  • Poziom 25  
    Przedewszystkim jest tego sporo na drogach . Legend-a to nie wiem jedną sztukę widziałem ostatnio ... tak wizualnie nie wiem 2010 może później ale strasznie zgnity wszędzie . Nawet koło klamki od drzwi . Tylko pamiętaj że obecnie S80 to Mondeo .
  • Poziom 39  
    paszczakq napisał:
    Przedewszystkim jest tego sporo na drogach . Legend-a to nie wiem jedną sztukę widziałem ostatnio

    No i to dla mnie byłby argument za zakupem legenda. Volvo miał swego czasu poważne problemy z napędami na 4 koła były jakieś powtażalne awarie, ale nie znam szczegółów.
    Napędy hondy ( acura) SH-AW to jedne z najlepszych konstrukcji, ale jak coś padnie, to ceny kosmiczne, najlepiej ściągać zza oceanu, tam ceny do zniesienia.
  • Poziom 43  
    Klamki to była wada fabryczna w Legend. Jedyna
  • Poziom 25  
    przekładnia kątowa przeważnie .normalne do naprawy .
  • Poziom 10  
    BMW F10, jak kupisz ze stanów ze starym silnikiem N52 to do niego bez problemu podejdzie gaz :]
  • Poziom 6  
    Pisałem wyżej że odpada BMW...

    Poza tym mam teraz E61 z silnikiem N52... nigdy to dobrze nie chodziło, jak chodzi o silnik, ciągłe problemy itp, dodam tylko że silnik był od początku dojechany i nie łatwo i nie tanio jest go wtedy doprowadzić do ładu.

    To nie jest dobry stary M54... ale odchodzimy od meritum: - BMW/Audi/Merc odpadają
  • Poziom 10  
    tida1 napisał:
    Pisałem wyżej że odpada BMW...

    Poza tym mam teraz E61 z silnikiem N52... nigdy to dobrze nie chodziło, jak chodzi o silnik, ciągłe problemy itp, dodam tylko że silnik był od początku dojechany i nie łatwo i nie tanio jest go wtedy doprowadzić do ładu.

    To nie jest dobry stary M54... ale odchodzimy od meritum: - BMW/Audi/Merc odpadają


    Ok rozumiem, nie doczytałem. Tak tylko poleciłem bo silniki n52 ze stanów były trochę lepsze niż nasze, bo tam ze względu na zasiarczone paliwo budowali wytrzymalsze konstrukcje a nie to co u nas na Europe :D