Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PLC SIMATIC S7 200 CPU222 kompatybilny WinCC oraz integracja z Step7 Micro/Win

lhunter 29 Paź 2018 21:47 171 4
  • #1 29 Paź 2018 21:47
    lhunter
    Poziom 7  

Hej!
    Jestem w trakcie pisania inżynierki. Wypożyczyłem sterownik PLC z uczelni i teraz muszę go mądrze zaprogramować, zwizualizować projekt sterowania i umożliwić sterowanie na serwerze OPC. Posiadam S7 200 CPU222 (8 wejść / 6 wyjść tranzystorowych), posiadam Step7 Micro/Win 4.0 i szczęśliwie udaje mi się w nim programować sterownik na tyle, aby realizował zadane instrukcje (świecenie diodą po przyciśnięciu przycisku). Teraz staram się znaleźć potrzebne komponenty do najprostszego zewnętrznego obwodu sterowania (chciałbym dokupić diody LED, rezystory i jutro to podłączyć). Niestety nie do końca wiem jak zwizualizować proces sterowania. Wersja programu WinCC Flexible pochodzi z roku 2008 (SP2). Zorientowałem się, że brakuje tam opcji integrowania z Step7. Nie wiem czy to b. źle. Nie wiem jaki kolejny krok uczynić na drodze do napisania pracy. Czy ktoś orientuje się na tyle w tych PLC od Siemensa, aby móc podpowiedzieć chociaż którą wersję WinCC powinienem posiadać? Proszę o rady na moje wątpliwości.

0 4
  • Mitronik
  • #2 26 Lis 2018 16:15
    Technik.elektryk
    Poziom 8  

Musisz mieć odpowiedni moduł aby zwizualizować proces tj. dla Profibus w Twoim przypadku raczej nie, lub MPI kartę CP5611 do twojego PC lub moduł Ethernet do PLC nie pamiętam ale jest to chyba CP 243 lub podobne i tą druga opcję bardziej polecam. WinCC to raczej bez różnicy gdy już postawisz sobie serwer OPC.

0
  • Mitronik
  • #3 28 Lis 2018 13:16
    skwarek5
    Poziom 10  

Przeczytałem, że S7-200 i sprawdziłem jeszcze raz rok wstawienia postu. Nowinkami to Cię nie uraczyli :)