Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T5 2,5 D automat - Stuki w skrzyni, sprzęgło

lachu62 29 Oct 2018 22:24 1833 14
Texa Poland
  • #1
    lachu62
    Level 8  
    Witam, posiadam VW T5 automat 2,5 z 2008r. Problem mam taki, że jak zahamuję samochód i trzymam na stopie to wyczuwam takie stuki w skrzyni na sprzęgle, gdy puszczę hamulec to ustępują. Gdy przełożę dźwignię na P to mniej stuka. Zmieniłem teraz olej i myślałem że coś się poprawi, bo mechanik mówił, że przy spuszczaniu brakowało ok. 2 L oleju, ale jest tak samo. Ostatnio zauważyłem nie zawsze, ale po jakimś czasie samochód dostaje wibracji, sprawdzałem przy 60km/h, 80km/h, jak dodaję gaz to ma wibracje, jak puszczę gaz to się uspokaja. Nie wiem, czy to od skrzyni, czy może przegub wewnętrzny, bo czasami jedzie płynnie. Samochód posiadam 3 rok i od początku jest tak samo.
    Proszę o pomoc.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    4495redberet
    Level 27  
    Według mnie konwerter będzie do roboty. On ma takie zachowanie jak już niedomaga.
  • Texa Poland
  • #5
    lachu62
    Level 8  
    Witam ponownie właśnie jestem po regeneracji Sprzęgła hydrokinetycznego ,samochodem już nie targa jedzie płynnie,ale gdy stanę i wcisnę stop to słyszę bicie na sprzęgle,Gdy przełączę na Parking lub "N" to się wycisza ten stukot.Powiedział mi ten od regeneracji ,że trzeba wykonać Adaptację skrzyni biegów ,ponieważ program pamięta opcję z przed regeneracji i konwerter może nie dostawać odpowiedniej porcji oleju i nie rozdziela dobrze sprzęgła.Czy to jest prawda?
  • #6
    4495redberet
    Level 27  
    Oczywiście że może tak być. Chociaż w niektórych skrzyniach nie robi się adaptacji i wszystko działa. Jak jest tutaj to nie wiem. Może jakiś symbol skrzyni by coś więcej pomógł żeby wiedzieć z czym mamy do czynienia.
  • Helpful post
    #7
    romuald-f
    A/T specialist
    Masz sześciobiegową skrzynię Aisin Warner TF-62SN. Skrzynia wymaga adaptacji zwłaszcza po zregenerowaniu konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego). Jaki masz przebieg ?
  • #9
    lachu62
    Level 8  
    Masakra po 10 dniach znowu rzuca samochodem jak rozgrzeję silnik ,mechanik co wymieniał mi sprzęgło podpiął się do komputera i na skrzyni nic nie wykazało błędów ,a co do Adaptacji skrzyni biegów to się nie podjął bo po prostu nie wie jak to zrobić.
    Czy to musi być specjalny servis do adaptacji skrzyni?
  • #10
    romuald-f
    A/T specialist
    Co to znaczy rzuca. Samochód dostaje wibracji czy następują szarpania i uderzenia przy zmianie biegów.
    Ps. czy sprawdzono na komputerze wtryskiwacze czy nie "leją".
  • #11
    lachu62
    Level 8  
    No właśnie już sam nie wiem,od wczoraj szarpie mi samochodem ,jak puszczę pedał gazu to nie,biegi przełączają się normalnie .zatrzymałem samochód i na postoju dodawałem gazu do 4-5 tyś.obrotów i nic nie wyczuwałem żeby silnik wibrował i zle pracował.Tak nie jest zawsze,przed regeneracją konwertera również to miałem,dwa dni odczuwałem wibracje ,a potem płynnie jechał,tylko ,że teraz po wymianie oleju i regeneracji konwertera to nie wiem czy to nie skrzynia pada

    Dodano po 5 [minuty]:

    A pro po wtryskiwaczy to nie sprawdzałem,nie dodałem jeszcze że co jakiś czas zaświeci mi się na desce rozdzielczej ABS,TRAKCJA,SILNIK,RECZNY HAMULEC i wskaznik prędkości nie działa,ale po 5-10 min. wszystko zanika ,bez konieczności wykasowania programem komputerowym
  • #13
    lachu62
    Level 8  
    Ja pierniczę jeżdżę po różnych warsztatach i nikt nie wie co się dzieje.Ostatni tydzień temu zaświecił mi się silnik na desce rozdzielczej i wyczułem jak inaczej przerzucają mi się biegi.
    od I do IV biegu w miarę normalnie ,ale V bieg przy obrotach 3,5 tyś nie wchodzi,jak popuszczę pedał gazu to przechodzi dalej.To samo dzieje się przy VI biegu i jak już niby jadę to wyczułem ,że jak jadę ok 100 km/h to silnik jakby miał większe obroty/3600-3700/ i ma mniejsze przyspieszenie.Mechanik powiedział mi ,że w tym modelu nie wykonuje się adaptacji skrzyni biegów.Po podłączeniu komputera wyświetliły się błędy ABS ,że coś jest ze stykami i skrzynia również nie wiem czy elektrozawór .Wykasował mi błędy i dzisiaj znowu zaświecił się silnik na desce.Co to może być???
  • #14
    lachu62
    Level 8  
    Witam ponownie,to wibrowanie samochodu nie było od sprzęgła hydrokinetycznego,tylko przegub wewnętrzny półośki od skrzyni był rozwalony.
    Dzisiaj miałem takie wydarzenie ,przy redukcji 6 na 5 bieg/oczywiście automat/odczułem 2-3 szarpnięcia samochodu i po jakimś czasie zatrzymałem się na STOP-ie.Gdy puściłem hamulec i chcąc dodać gaz samochód stracił moc i nie jechał,zmieniłem na biegi manualne-zaświecił mi się 1 bieg -ruszam i od razu przeskok na 5 bieg.Wsteczny bieg działa.Czy to skrzynia biegów? czy sprzęgło hydrokinetyczne ?czy może sterownik skrzyni biegów?Ktoś mi pomoże?
  • #15
    mlody4woj
    Level 10  
    Mam to samo na światłach jak stoję i jest włączone "D" to auto ma wibrację jak włączę "P" lub "N"wszystko jest wporządku biegi płynnie przeżuca już nie wiem co jest dajcie znać co zaradziliście na tą przypadłość