Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Założenie nowej instalacji w garażach typu blaszak 6szt.

31 Paź 2018 07:37 342 11
  • Poziom 6  
    Witam, Chciałbym położyć sobie samemu instalacje elektryczną w blaszakach. Mam obecnie 6szt scalonych ze sobą. Przewód już dociągnięty do garażu nic jeszcze nie podłączone. Dodam, ze nie jestem elektrykiem, ale coś nie coś wiem. Chciałbym żeby w każdym z 6 garaży było światło. Zakupiłem włączniki podwójne czyli wychodziłoby ze na 3 słupkach byłaby puszka i z niej wychodziły by 2 kable na lewa i prawa stronę i tak analogicznie. Natomiast chodzi mi o gniazdka tez chciałbym na każdym z tych 3 słupków lub tych pozostałych gniazdko podwójne. Chciałbym żeby to był inny obwód żeby był na innym zabezpieczeniu to rozumiem ze muszą być oddzielne, dodatkowe puszki do samych gniazdek? W rozdziel ce na światło zabezpieczenie dałbym b10 a na gniazdka b16 i nad prądowe b20. Jeśli ktoś mnie rozumie lub wie mniej więcej o co mi chodzi prosiłbym o podesłanie jakiegoś schematu lub rozpisanie jak to zrobić samemu. Z góry dziękuję Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 23  
    Dobrze gdyby instalacja była zrobiona w korytkach/listwach. Światło powinno się robić nie na pół garażu a włączanie połowy światła (jedno na początku i przedostatni ) a 2 klawisz wlacznika np środkowy i ostatni. Co do zabezpieczeń się nie wypowiadam bo trzeba to zmierzyć jakie można dać. Jaki przewód został doprowadzony do garażów?
  • IGE-XAO
  • Poziom 6  
    radex324 napisał:
    Dobrze gdyby instalacja była zrobiona w korytkach/listwach. Światło powinno się robić nie na pół garażu a włączanie połowy światła (jedno na początku i przedostatni ) a 2 klawisz włącznika np środkowy i ostatni. Co do zabezpieczeń się nie wypowiadam bo trzeba to zmierzyć jakie można dać. Jaki przewód został doprowadzony do garażów?