Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trafic II 2.0 115KM - Sterownik silnika nie łączy się z ECU

31 Paź 2018 11:26 933 16
  • Poziom 8  
    Witam kolegów. Borykam się z problem komunikacji sterownika ECU z komputerem diagnostyczny. Pozostałe systemy typu ABS, poduszki, wskaźniki wszystko się łączy. Na pierwszej kostce PIN D1 zielony ma napięcie po włączonym zapłonie. Natomiast na drugiej kostce PIN Q4 czerwony na schemacie nie ma stałego 12 V czy zapłon jest włączony czy też nie. Pytanie moje czy bez podłączenia kostek do sterownika musi być tam stałe 12V na tym Pinie Q4 ? Trafic II 2.0 115KM - Sterownik silnika nie łączy się z ECU
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 35  
    Jaki rok auta ??? Co to za urzadzenie diagnostyczne ?? Moze w nim masz problem a nie w aucie ??
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 8  
    2012 rok , TEXA próbowałem też 3 innymi testerami jest to samo. Dodam jeszcze, że przy próbie połączenia na odpalonym silniku auto gaśnie samo. Podejrzewam że może jest coś ze sterownikiem bo miałem jeden kabel plusowy od sterowania pompki płynu chłodniczki EGR przetarty i może on coś uwalił na sterowniku
  • Poziom 33  
    maydayxxx napisał:
    Na pierwszej kostce PIN D1 zielony ma napięcie po włączonym zapłonie. Natomiast na drugiej kostce PIN Q4 czerwony na schemacie nie ma stałego 12 V czy zapłon jest włączony czy też nie.

    Gdybyś nie miał tych napięć to silnik by nie zapalił :| , a piszesz później że :
    maydayxxx napisał:
    przy próbie połączenia na odpalonym silniku auto gaśnie samo

    Czyli silnik pali więc połączenia są . :arrow: Na oryginalnym testerze 2.0 dci również gaśnie na 0.5 sekundy przy połączeniu z silnikiem :|
    maydayxxx napisał:
    TEXA próbowałem też 3 innymi testerami jest to samo

    Sprubój czymś co jest stworzone do diagnostyki. :D
  • Poziom 8  
    Uważasz że texa się nie nadaje? Wcześniej się łączyła i nie byŁo żadnego problemu. Nie łączy się również kts i oryginalny delphy oraz JALTEST. co masz na myśli mówiąc normalnego do diagnostyki
  • Poziom 31  
    Obejrzyj dobrze samo gniazdo obd2,
  • Poziom 34  
    Próbuj wyhaczyć błędy CAN po wspólnych modułach, bo coś nie wierzę, że ich tam nie ma. Usterka łącza tylko na podłączonym testerze jest powszechnie spotykana.
  • Poziom 8  
    Był tylko jeden błąd na kontrolce imo zwarcie do masy. Na reszcie czystko. Dostałem schemat
    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka czarna 64
    piny Q3, Q4

    wtyczka czarna 32
    pinG1

    zacisk 15 czyli stacyjka
    wtyczka czarna 32
    pin D1

    masa
    wtyczka czarna 32
    G3, G4, H1, H4

    oraz
    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka szara 48
    piny M3, M4

    masy się zgadzają są okej. Na wtyczce szarej na M3 jest napięcie ale na M4 już nie ma na czarnej pod D1 jest prąd. wtyczka czarna 64 piny Q3, Q4- brak prądu
  • Poziom 33  
    maydayxxx napisał:
    Był tylko jeden błąd na kontrolce imo zwarcie do masy. Na reszcie czystko. Dostałem schemat
    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka czarna 64
    piny Q3, Q4

    wtyczka czarna 32
    pinG1

    zacisk 15 czyli stacyjka
    wtyczka czarna 32
    pin D1

    masa
    wtyczka czarna 32
    G3, G4, H1, H4

    oraz
    zacisk 30 po przekaźniku systemowym
    wtyczka szara 48
    piny M3, M4

    masy się zgadzają są okej. Na wtyczce szarej na M3 jest napięcie ale na M4 już nie ma na czarnej pod D1 jest prąd. wtyczka czarna 64 piny Q3, Q4- brak prądu

    Fajnie . :D Zadanie domowe odrobione - napiecia sprawdzone - jakie wnioski :?:
    Bo dalej nic nie sprawdziłeś odnośnie braku połączenia z urządzeniem diagnostycznym . :cry:
  • Poziom 8  
    Takie że na 2 pinach nie ma prądu a raczej powinien być. Tłumaczę Ci że łącznylem się TEXA dziesiątki razy , łącze się z innym autami. A nagle wina testera? Rozumieniem jeden tester ale 4 nie dają rady nagle się połączyć? Proszę wytłumacz mi jak to możliwe? Nie rozumiem co masz na myśli, rozwiń się odnośnie połączenia. Bo posty typu wiem ale nie powiem są na forum zbędne
  • Poziom 35  
    Może ktoś celowo uciął komunikacje sterownika z gniazdem jako zabezpieczenie anty złodziejskie
  • Poziom 8  
    To jest moje prywatne auto. Nikt nic nie rzeźbil, mam swój warsztat osobowy i ciężarowy po prostu zrobiono mi się to nagle
  • Poziom 33  
    maydayxxx napisał:
    Takie że na 2 pinach nie ma prądu a raczej powinien być

    Nie rozumiem :?: To co :?: Mam do Ciebie przyjechać i naprawić Ci to :?: Znaleźć gdzie gubi się napięcie jeśli wogóle ma byc :?: Masz schemat to w czym problem :?:
    maydayxxx napisał:
    Nie rozumiem co masz na myśli, rozwiń się odnośnie połączenia

    Nie piszesz nic o kontroli instalacji pomiędzy gniazdem diagnostycznym a ECU co w przypadku braku połączenia z ECU powinienes zrobić wg mnie w pierwszej kolejności .
    maydayxxx napisał:
    Bo posty typu wiem ale nie powiem są na forum zbędne

    Nie wiem więc nie powiem . :| Nie dajesz żadnych konkretnych danych żeby w czymkowiek pomóc. :|
    Nie napisałeś wogóle czy silnik działa prawidłowo, czy nie .
    Jakie sa okoliczności twojej próby podłączenia urządzenia diagnostycanego .
    Nie napisałeś nawet z którego rocznik jest pojazd - były dwa typy układów wtryskowych i dwa rodzaje połączeń instalacji .
  • Poziom 8  
    Napisałem w drugim poscie że 2012. Silnik pracuje normalnie bez problemu. Do momentu kiedy nie przetarl mi się kabel plusowy od pompki chłodzenia egr wszystko było ok. Texe mam na stanie nie raz się nią łączyłem ze sterownikiem.nigdy nie było problemu do momentu wspomnianego powyżej. Na początku pomimo błędu texa się łączyła do momentu kiedy zacząłem wyciągac przekaźniki z komorze silnika na włączonym zapłonie. I nagle przestała się łączyć. Co do schematów to mam tylko tyle jakie powinny być zasilania i masy na kostkach od sterownika ale odnośnie plusów nie mam info przez jakie bezpieczniki / przekaźniki to przechodzi
  • Poziom 33  
    maydayxxx napisał:
    Napisałem w drugim poscie że 2012

    Moje niedopatrzenie - sorry :| .
    maydayxxx napisał:
    texa się łączyła do momentu kiedy zacząłem wyciągac przekaźniki z komorze silnika na włączonym zapłonie. I nagle przestała się łączyć.

    Czy brałeśpod uwagę że mogłeś gdzies coś nie tak włożyć , poruszyć instalacją itp. :?:
    maydayxxx napisał:
    Na reszcie czystko. Dostałem schemat
    maydayxxx napisał:
    Co do schematów to mam tylko tyle jakie powinny być zasilania i masy na kostkach od sterownika ale odnośnie plusów nie mam info przez jakie bezpieczniki / przekaźniki to przechodzi
    .
    Plączesz sie w zeznaniach :D
    Sprawdź wiadomość w skrzynce PW.
    Sprawdź połączenia do gniazda diagnostyczne . Jesli auto było "po dzwonie" to sprawdź wiązki w okolicy "dzwona" :D
  • Poziom 2  
    Mam podobny problem może kolega maydayxxx napisz jak rozwiązał problem.
  • Poziom 8  
    Witaj w moim przypadku prawdopodobnie przyczyną jest firmware bo zrobiłem klon sterownika i jest to samo