Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Espace 3 Xenon raz działa raz nie

01 Lis 2018 09:20 654 8
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam pytanie do kogoś kto ma praktykę z xenonami.
    Mój wóz t Espace 3 z 2000r ale myślę że to nie istotne.
    Na wiosnę padł mi żarnik/palnik D2S - (tzn nie wiem teraz na pewno czy to żarnik padł) bo w pewnym momencie po prostu nie miałem jednego swiatła .
    Zamieniłem żarnik na taki tam z niskiej półki cenowej -bo z powodu wyjazdu robiłem to szybko i wziąłem to co jest -jakiś chińczyk.
    Tyle że miałem xenony w dwóch barwach.
    Więc latem jak miałem chwilę zmieniłem /kupiłem jakieś dwie takie same D2S po ok 50 PLN - i świeciły w miarę tak samo.
    Latem nie wiem jak to działało -bo mam światła do jazdy dziennej (rzadko jezdzę w nocy)to się nie przyglądałem jak światła działają.
    Teraz znów wyjechałem -no i nagle patrzę nie mam światła jednego.
    Ale stojąc po ścianą i właczając światła zauważyłem że przy właczaniu to "przepalone " swiatło mrugnie na 0,5 sek i gaśnie.
    Dobra -czeka mnie wymiana myślę sobie -chyba mam gdzieś te stare palniki z tyłu w skrzynce.
    Ale bawiąc się swiatłami (poziomowaniem -tak wiem w ksenonach nie ma -ale tu ktoś dołożył ten potencjometr -tyle że on działa albo max w górę albo max w dół -przy czym wywala błąd na desce) -nagle zapaliła mi się ta lampa i pali do dziś (hehe tzn 3 dni)

    I w związku z tym mam pytanie do kogoś kto juz w życiu z ksenonami powalczył.

    To przetwornica pada?
    Jej zasilanie? Bo zapaliła się po ruszaniu mechanicznym (od poziomowania)lampą to może jakiś kabel się uwala i mało prądu dostaje na rozruchu ?
    Czy żarnik ?
    Czy jakaś inna koncepcja?Co sprawdzić?Co czyścić?Co poprawić?
    Bo niestety w moim grubasie muszę pół przodu rozebrać żeby wyjąć lampę -inaczej się (chyba) nie da -więc chciałbym to zrobić raz a dobrze.
    Jakby ktoś ,doświadczony, mógł pomóc -byłbym wdzięczny
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    Kup dwa porządne palniki, wymień, wysusz lampę i upewnij się że jest szczelna.
    Przy okazji zrób foto jaka przetwornica tam siedzi. Inaczej w nocy w połowie drogi zostaniesz bez świateł.

    A tą ingerencję "fachowca" w poziomowanie pozostawiam bez komentarza,
    ksenon ma to to siebie że w razie jakiegokolwiek błędu sterowania opuszcza strumień na drogę, jazda równie przyjemna jak bez jednego światła.
  • Poziom 12  
    eurotips napisał:

    #2 01 Lis 2018 09:44

    Kup dwa porządne palniki, wymień, wysusz lampę i upewnij się że jest szczelna.

    Lampa jest szczelna i była szczelna -porządne czyli jakie?Kupiłem jakieś lepsze ok 50 PLN za szt.
    I co ma porządny palnik do mniej porządnego który najpierw miał problem z zapaleniem się a potem się zapalił i pali do dziś?
    Na necie są opisy sytuacji gdzie lampa pali,mruga,gasnie po 10 sek,nie pali ,przetwornica piszczy,trzeszczy-ale mojego przypadku nie ma dlatego pytam tu o problem kogoś kto wie o co chodzi.
    Mogę kupić palniki,mogę kupić przetwornice,mogę całą lampę,albo cały samochód.
    Proszę o info kogoś kto miał taki przypadek.
    eurotips napisał:
    Przy okazji zrób foto jaka przetwornica tam siedzi

    Ori z reni -nie pamiętam co to jest ale pewnie Valeo - jest wpasowana w tą pokrywę lampy -jak oglądałem i myślałem o podmianie na inną to nie wiem czy wejdzie w ten dekiel i się zamknie w lampie.
    eurotips napisał:
    A tą ingerencję "fachowca" w poziomowanie pozostawiam bez komentarza,

    Nie wnikam -jest założony w oryginalne miejsce i jest sobie.
    Nawet bym nie wiedział że ksenony nie mają takiego regulatora jakby mi diagnosta na badaniach nie zobaczył tego potencjometra ,i nie zaczął wnikać że instalacja ksenon dokładana.
    Szukał i kombinował -ale stwierdził że jest to oryginał .
  • Poziom 36  
    Cena markowych palników D2S zaczyna się od 150 zł/sztuka
    Jeśli masz przetwornicę Valeo to na żarówce masz zapłonnik, zamień je miejscami i patrz czy usterka nadal jest po tej samej stronie. Zdejmij gumową osłonkę i powąchaj czy zaraz po zapłonie nie wyczuwa się zapachu ozonu w środku lampy.
    To na razie tyle.
  • Poziom 12  
    OK tak zrobię tylko czy coś teraz jestem w stanie stwierdzić skoro mi obie lampy świecą?
    Czy mam czekać aż znów się przestanie zapalać lampa -i wtedy zrobić tą próbę?
    Bo w sumie jestem za granicą ,nawet nie mam zapasowego palnika żeby coś tam po podmieniać ,więc póki świeci nie będę nic rozgrzebywał -jakby zgasła -zrobię tą próbę o której pisałeś.
    Czyli taki objaw jak opisywałem nie wskazuje jednoznacznie np na uszkodzenie przetwornicy,albo żarnika,albo np zasilania przetwornicy?
  • Poziom 36  
    Przetwornicę może wyłączyć np przeskok iskry na zapłonniku,
    pod ekranem tego nie zobaczysz ale nosem poczujesz.
    Najprostszy test to podjeżdżasz pod ścianę i obserwujesz poświatę.
    Ważne aby było to pierwsze odpalenie z rana, prawidłowo jest chwilowe mruganie i powolne kilkusekundowe narastanie strumienia.
  • Moderator Samochody
    flatron316 napisał:
    co ma porządny palnik do mniej porządnego

    A choćby to że po tych tanich tandetach to często jest uszkodzone (wypalone) złącze między palnikiem a przetwornicą.
  • Poziom 12  
    ociz napisał:
    flatron316 napisał:
    co ma porządny palnik do mniej porządnego

    A choćby to że po tych tanich tandetach to często jest uszkodzone (wypalone) złącze między palnikiem a przetwornicą.

    I święte słowa.

    Wypalił się ten bolec w żarniku.Raz kontaktował ,raz nie .
    Zakładając nowy żarnik wszystko wyczyściłem i podoginałem te blaszki w zapłonniku.
    Na razie jest OK
  • Poziom 12  
    ociz napisał:
    flatron316 napisał:
    co ma porządny palnik do mniej porządnego

    A choćby to że po tych tanich tandetach to często jest uszkodzone (wypalone) złącze między palnikiem a przetwornicą.

    I święte słowa.

    Wypalił się ten bolec w żarniku.Raz kontaktował ,raz nie .
    Zakładając nowy żarnik wszystko wyczyściłem i podoginałem te blaszki w zapłonniku.
    Na razie jest OK

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kupione nowe żarniki ,poprawione kontakty/styki między żarnikiem a zapłonnikiem