Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez brak ładowania tylko przy wysokich obrotach

mistrer32 31 Sie 2005 07:35 2681 7
  • #1 31 Sie 2005 07:35
    mistrer32
    Poziom 2  

    W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest OK, natomiast naprawa kłopotliwa bo nie wiadomo co jest do wymiany.
    Jeśli ktoś spotkał się z podobną usterką lub wie co zaradzić, to proszę o poradę. Które elementy alternatora mogą być uszkodzone?

    0 7
  • #2 31 Sie 2005 09:47
    lennon
    Poziom 12  

    prawdopodobnie beda diody prostownicze w alternatorze albo wirnik.radze to sprawdzic.

    0
  • #3 31 Sie 2005 09:56
    leszek sam
    Poziom 13  

    to mi wygląda na lużny pasek ,namniejszych obrotach ładuje ,a póżniej się ślizga-sprawdż to

    0
  • #4 31 Sie 2005 10:10
    małek
    Poziom 20  

    jaki typ alternatora / rok poldka bo:
    jeśli tylko zapala się kontrolka a jakieś tam ładowanie jest to najpewniej diody wzbudzenia
    jeśli ładowanie ginie to mogą być zużyte / krzywe pierścienie na wirniku; krótkie szczotki; umiąchane warkoczyki łączące szczotkę z obudową szczotkotrzymacza / regulatora; sporadycznie zwarcie na wirniku - ale na prawdę żadko

    0
  • #5 31 Sie 2005 11:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 31 Sie 2005 11:13
    mistrer32
    Poziom 2  

    Dzięki za odpowiedzi

    Luźny pasek klinowy by pewnie hałasował i sie w końcu urwał (jeżdzę tak już ponad 1000 km), ale sprawdzę go
    Jest to Polonez Caro Plus z 1997 r.

    0
  • #8 31 Sie 2005 16:26
    adamo650
    Poziom 14  

    Zużycie szczotek do tego stopnia, że wiszą na linkach, lub zużyte pierscienie ślizgowe. Jeśli pierścienie są zużyte w dość znacznym stopniu, to wymiana wirnika, są firmy które wymieniają same pierścienie koszt do 40 PLN w porównaniu z nowym wirnikiem jest opłacalne. Przetaczanie w takim przypadku jest mało efektowne, po takim zabigu zostaje cieńka warstwa miedzi powoduje to przegrzewanie się pierścieni i szczotek i bardzo szybkie ich zużywanie.Czasem jeśli klient chce "na wczoraj" w niektórych typach idzie podłożyć podkładki dystansowe i przesunąć szczotki w miejsce gdzie pierścień jest niezużyty jeśli jest tyle miejsca.

    0