Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika

01 Lis 2018 19:54 2349 61
  • Poziom 11  
    Witam
    Trafił do mnie Renault Traffic 1.9dci 2003r. Auto po przeszczepie silnika.
    Był silnik 1.9dci 90km został włożony 1.9dci 122km.
    Silnik odpalił natomiast jest brak mocy tzn. nie wchodzi na obroty tak jakby nie działała turbina.
    Oczywiście silnika nie przekładałem. Moje pytanie brzmi czy sterownik od silnika i wiązka silnika jest jednakowa w tych wymienionych silnikach?
    W jaki sposób powinna być podłączona turbina?
    I czy DDT2000 pokaże mi jakikolwiek błąd?
    W tej chwili Check engine gaśnie.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    Niestety silnik przekładał ktoś inny z kim nie ma kontaktu. Wiem tylko tyle że na wiązce która niby jest "do tego silnika" auto nie odpaliło. Pojawił się immo na desce. Po przełożeniu wiązki z starego silnika auto odpaliło ale nie ma mocy. Błędu na desce brak.

    Dodano po 9 [godziny]:

    Dodatkowo znalazłem dwa czujniki ciśnienia nie podłączone od turbiny(zdjęcie)
    W aucie brak kostek do tych czujników ale kostki są w wiązce, na której auto nie odpaliło.
    Sterownik ECU mam taki jak na foto czy jest on kompatybilny z tym silikiem? Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika
  • Poziom 33  
    radekel napisał:
    Był silnik 1.9dci 90km został włożony 1.9dci 122km.

    Po pierwsze nie było wersji 90km. Były albo 80 albo 100.
    radekel napisał:
    Wiem tylko tyle że na wiązce która niby jest "do tego silnika" auto nie odpaliło

    Nie dziwne że nie odpaliło bo wersja 120km była tylko w Lagunie i Megane - wiązka z któregokolwiek pojazdu nie pasuje do Trafica. :|
    Załóż wtryski z starego motora i może będzie jeździł :|
  • Poziom 11  
    Witam
    Załączam film jak pracuje silnik, kręci się tylko do 2000 obr. Odpala za pierwszym razem.
    PCMSCAN pokazuje błąd P0032? Sonda lambda ale auto sondy nie posiada.
    Czy możliwe jest że jak dołożę czujniki ciśnienia wskazane na zdjęciach powyżej auto normalnie zacznie chodzić?
  • Poziom 33  
    radekel napisał:
    PCMSCAN pokazuje błąd P0032? Sonda lambda ale auto sondy nie posiada
    :crazyeyes: Eheeeee. Fajnie. Silnik F9Q nigdy nie posiadał sondy lambda .
    Nie rozumien jednej rzeczy - załozyli inny silnik. Konstrukcyjnie z zewnątrz słupek nie powinien się różnić . :|
    Przekładasz osprzęt - altrnator, pompa wtrtyskowa , wtryski, kolektory itp.
    Podpinasz wiazkę która została na samochodzie i tyle.
    Przy odrobinie szczęścia silnik powinien pracowac normalnie . Tyle.
    Po co kombinacje - jakieś czujniki były nie były , wiazka ta nie ta, komputer itp. :?:
  • Poziom 11  
    Właśnie chodzi o to że silnik został przełożony w Niemczech na zlecenie poprzedniego właściciela bo stary się zatarł. Kupił go mój szwagier i auto nie ma mocy. A my kompletnie nic nie wiemy co zostało wymienione a co zostało ze starego silnika oprócz wiązki i sterownika
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    W moich okolicach brak serwisu renault. A zakładając czysto hipotetycznie ze został przełożony słupek a osprzęt z starego motoru to auto odpala Ale brak mocy czy winne może być brak ww. brak czujników?
    Druga pocałunek jeśli słupek z 120 km plus osprzęt z Nowego Ale wiązka i sterownik z starego czy powinien w ogóle odpalić? Immo pozwoli czy trzeba kodowac wtryski plus zmiana sterownika?
    Immo nie siedzi w ECU?
  • Poziom 33  
    radekel napisał:
    zakładając czysto hipotetycznie ze został przełożony słupek a osprzęt z starego motoru to auto odpala Ale brak mocy czy winne może być brak ww. brak czujników?

    A czy przy starym silniku były :?:
    Jesli tak to powinny być jeśli nie to nie są potrzebne :|
    radekel napisał:
    jeśli słupek z 120 km plus osprzęt z Nowego Ale wiązka i sterownik z starego czy powinien w ogóle odpalić?

    A czemu nie - silniki podobne konstrukcyjnie - jeśli dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zapali. :D
    radekel napisał:
    Immo pozwoli czy trzeba kodowac wtryski plus zmiana sterownika?

    Nie rozumiem pytania :?:
    radekel napisał:
    Immo nie siedzi w ECU?

    Imo siedzi m.in. w ECU
  • Poziom 11  
    Witam
    Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że turbina jest niepodłączona tzn brak podciśnienia a także czujnika i elektrozaworu ciśnienia.
    Dodatkowo w wiązce która jest w silniku brak kabli do czujnika ciśnienia doładowania.
    Czy posiadacie opis jak prawidłowo podłączyć podciśnienia?
    Czy jeśli podłączę czujnik ciśnienia do wiązki która nie posiada tych pinów czy silnik zacznie normalnie pracować?
  • Poziom 33  
    Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika
    Ja znalazłem w internecie takie zdjęcie i np. wg. niego można sie zorientować gdzie maja być umieszczone elektrozawór turbo i czujnik cisnienia . Pewnie gdybym dłużej poszukał to bym znalazł jak mają być podłączone podciśnienia ale mi sie nie chce . :D
    Wolę napisać:
    Na vacu-pompie jest plastikowy króciec od którego wychodzi przewód do serwa hamulcowego . Na tym króćcu przy pompie jest wyjście pociśnienia które jest podłączone pod elektrozawór turbo do złącza "IN" lub " vac" Drugi króciec elektrozaworu ma byc podłączony pod "gruszkę" turbiny.
    Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika
    A czujnik cisnienia gdzies pod kolektor ssący
    Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika
    Wg mnie jest gdziś w tej wiązce wtyczka do podłączenia czujnika cisnienia doładowania tylko trzeba poszukać :D
    P.S. Wszystkie zamieszczone materiały ogólnodostepne w interneci. Tylko siąść i poszukać :D
  • Poziom 11  
    Elektrozawór podłączony, wtyczka do ECU przerobiona, nie mogę tylko znaleźć podłączenia pod czujnik ciśnienia-kolektor ssący. Czy powinno to być połączone przez trójnik?
    Druga sprawa pod lewą lampą przednią znalazłem takie oto kostki, czy orientujecie się do czego to?
  • Poziom 33  
    radekel napisał:
    Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny

    Skoro brakowało kabli to znaczy że ich tam oryginalnie nie było więc w tej wiązce silnikowej elektrozawór sterowania turbiny nie występował - chyba dobrze rozumuje - to z czego tam jest wiązka silnika :?:
    radekel napisał:
    Trójnik do wężyków podciśnienia czyli pompa VACu, gruszka turbiny, czujnik podciśnienia doładowania

    Z całym szcunkiem ale podpis pod twoim Nickiem powinien być " dopiero sie uczę " a nie " elektromechanika". Co to jest "podciśnienie doładowania" które chcesz mierzyć na Vacuum pompie :crazyeyes:
    Wtyczki które trzymasz w ręce to - wtyczka światła przeciwmgłowego , wtyczka czujnika temperatury zewnętrznęj dla Opla, Wtyczka czujnika maski dla oryginalnego alarmu.
    radekel napisał:
    PCMSCAN pokazuje błąd P0032? Sonda lambda ale auto sondy nie posiada

    Skoro powinien tam elektrozawór turbiny i czujnik cisnienia doładowania to sterownik powinien walić błąd od nich :roll:
  • Poziom 11  
    Wiązka silnika jest oryginalna tzn od traffica 1.9 ale wersji 80konnej, silnik jest 1.9dci 122km od megane, sterownik też jest od traffica 1.9dci 80konnej. Dobrze mówisz że czujnik nie występował bo nie ma kabi i kostek. Ogólnie auto odpala ale wkręca się tylko do 2100obr. Gdy podłączyłem elektrozawór turbiny (ten z dwoma wężykami to wkręcił się do 3000.
    Elektrozawór podłączyłem elektrycznie pod sterownik świec żarowych i jeden wężyk pod VACu drugi do gruszki turbiny. Zastanawia mnie czy turbo pracuje? Ale skoro nie ma czujnika to nie mam jak sprawdzić. Może jeszcze ten elektrozawór wywale skoro kostek do niego nie było? Co myślicie.
  • Poziom 33  
    Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo.
    W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo .
    Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie do ugryzienia ) . Jeżeli jest załozona turbina z VGT to będziesz miał problem z jej wysterowniem .
  • Poziom 11  
    Według mnie turbina jest stara bez geo, mam tylko zawostkę z jej podłączeniem.
    Czy wężyk z gruszki turbiny mam podłączyć pod kolektor czy pod pompę VACu czy może przez trójnik razem z pompą VACu oraz kolektorem?
    Co sądzisz kolego
  • Poziom 33  
    No dobra. Teraz coś wiem .
    Samochód jest z 2006 r a nie z 2003 :D i na pewno nie posiada elektrozaworu turbiny i czujnika cisnienia doładowania .
    Reszta wieczorem jak przyjdę z pracy to spróbuje coś więcej znaleźć.

    Dodano po 15 [godziny] 44 [minuty]:

    Silnik jaki powinien siedzec w tym samochodzie to F9Q 762 .
    Wężyk ciśnienia sterowania zaworem westgate na turbinie powinien być podłączony pod ten króciec na kolektorze ssącym Renault Traffic 1.9 2003r swap silnika
  • Poziom 11  
    Dzięki kolego,
    a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś?
    Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
  • Poziom 11  
    Udało mi się to poskładać teraz auto wkręca się do 3000 obr/min. Gdy go nagrzeje to puszcza do 4600. Stoi narazie na kanale ale turbo słychać gdy załączyłem biegi z podniesionymi kołami to do 150 jedzie. Powinno być dobrze ale musze skoczyć w trasę.
    A powiedz czy czujnik temp. zewn powinien być podłączony?
  • Poziom 11  
    Witam ponownie
    Mam jeszcze pytanie podłączam DDT4ALL poprzez ELM327, auto nie chce się połączyć tzn. wykryw0a tylko ABS natomiast nie pokazuje silnika, UCH, airbaga itp.
    Przy próbie nawiązania komunikacji mryga dioda service ale nie znajduje kalkulatora.
    Czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to? Albo sugestia co należy sprawdzić?
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Mam jeszcze pytanie bo dowiedziałem się że zamiast silnika F9Q został włożony F9K z Renault Laguny też 1.9dci ale 122km.
    Czy powinienem zmieniać sterownik silnika? Jeśli tak to na jaki? Obecnie mam od wersji 80km.
    Czy sterowniki od Trafica różnią się od tego od Megane/Laguna?
    Będę wdzięczny za opis wyprowadzeń z tychże sterowników.
    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    radekel napisał:
    Mam jeszcze pytanie bo dowiedziałem się że zamiast silnika F9Q został włożony F9K z Renault Laguny też 1.9dci ale 122km
    :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:
    Nigdy nie widziałem silnika F9K . Renault nie produkuje takiego silnika ponieważ taki nie istnieje. :-? F9K to oznaczenie fabryczne bloku nie używane w rzadnej nomenklaturze poza produkcją .