Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obsługa Grafiki 3D

jar-jar17 31 Sie 2005 08:50 1002 8
  • #1 31 Sie 2005 08:50
    jar-jar17
    Poziom 19  

    Witam poszkukuje jakiegoś dobrego programu do tworzenia, edytowania grafiki trój-wymiarowej najlepiej żeby program był polsko języczny.
    Jeśli istnieje możliwość prosił bym o linka z kąd mogę ściągnąc, a jeśli nie to nazwę tego programu

    0 8
  • #3 31 Sie 2005 15:53
    MiL999
    Poziom 26  

    Zalezy jakiego rodzaju grafike chcesz robic.
    Jednym z lepszych jest 3DStudioMAX ale jego obsluga nie jest najprostsza.

    0
  • #4 31 Sie 2005 22:06
    jar-jar17
    Poziom 19  

    chcieliśmy sie zabrać z kuzynem za napisanie jakiejś prostej (narazie) gry 3d ale ani on ani ja nie znamy pracy w programach 3d. zagraniczne programy potrzebuja prcy ze słownikiem a i tam nie ma dobrze wyjaśnine czasami o co biegawiec naj lepiej żeby było po polsku i prosty w opsłudze pragram

    0
  • #5 31 Sie 2005 22:34
    Prymulka
    Poziom 18  

    Prosty program do grafiki 3D - chyba nie ma czegos takiego :D. Ja proponuje ci 3D MAXa, ale zanim sie go nauczysz czeka cie wiele nieprzespanych nocy a i tak pewnie nie bedziesz zadowolony z efektow. Jest jeszcze inna opcja. Możesz poszukac na stronach o 3d Maxie osob ktore chcialy by wziac udzial w jakims projekcie, czyli ty programujesz oni robia grafe. Linkow teraz nie podam ale za czasow jak mnie to interesowalo bylem na kilku takich polskich stronach.

    0
  • #6 01 Wrz 2005 08:56
    MiL999
    Poziom 26  

    Jezeli chcesz napisac gre to musisz znac jakis jezyk programowania. Programem do grafiki 3D mozna zrobic tylko obiekty, ktore potem trzeba oprogramowac. Jezyk programowania to podstawa, w dodatku napisanie gry 3D nie jest takie proste.

    0
  • #7 01 Wrz 2005 12:49
    alfrednovi
    Poziom 19  

    Cześć!
    Ja bym proponował zacząć naukę od drugiej strony a mianowicie od OpenGL lub/i DirectX. Znajomość przynajmniej podstawowa któregoś z języków programowania będzie niezbędna.
    Inna sprawa to nauka angielskiego (technicznego)... bez tego będziesz się męczył z szukaniem polskojęzycznej literatury i oprogramowania, lepiej pomęczyć się na początku ze słownikami .

    Pozdrawiam!
    Alfrednovi

    0
  • #8 01 Wrz 2005 19:05
    321Kami
    Poziom 22  

    Do grafiki najlepszy jest 3Ds max, jednak ja jego podstawowej obsługi uczyłem sie z przerwami rok, ale takie cuda można wyczyniać że aż szczęka do ziemi spada jak się potrafi. Jedyna wada do renderingu potrzebujesz mocnego kompa.

    0
  • #9 02 Wrz 2005 02:23
    LtLog
    Poziom 30  

    Po pierwsze program polski czy nie tutoriale i opisy znajdziecie od ręki sama znajomość jego obsługi pozwoli wam na co najwyżej na stworzenie pieknych scen czy animacji, nie wiem jak wielkie jest wasze doświadczenie w tworzeniu gier ale na poczatek radził bym zacząć od niższych progów (np. stworzenie miłej strategii w 2D) bez względu czy zastosujecie 3DS Max, Rihnoceros, Blender, Maya, XSI, LightWave 3D, Bryce, Wings 3D to i tak efekt końcowy zależeć będzie od zaprojektowanego engine gry jeżeli ten krok wykonacie poprawnie żaden program do obróbki grafiki 3D nie będzie potrzebny wtedy jedyne co będziecie potrzebować to dobrze dobrane tekstury.

    Pozdrawiam Lt.

    0