Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson s51 elektronik. - Simson s51 elektronik

Swedziu 03 Nov 2018 00:35 1227 5
Wago
  • #1
    Swedziu
    Level 2  
    Mam problem z iskra w simsonie ele. Gdy kope lekko to iskra jest ładna gdy kope szybciej to brak iskry. Podstawka jest nowa sprawna modol wydaje się ok cewka butelkowa sprawna instalacja zrobiona na krótko bez żadnej pomyłki świeca sprawna. Wydaje mi się że jest uszkodzona cewka zapłonowa w iskrowniku czy ktoś miał już taki problem?
  • Wago
  • #2
    Pedros050
    Level 43  
    Witam. Nie ma w elektroniku cewki zapłonowej w elektroniku jest cewka ładująca CDI pin 3 kolor przewodu jak pamiętam niebieski. WAŻNE NIE PODŁĄCZAĆ DO MODUŁU CDI ŻADNYCH NAPIEC STAŁYCH -Z AKUMULATORA!. Cewki pod magnetem (stojan) najczęściej składają się z 3 uzwojeń -
    -prądowa około nawinięta przewodem o średnicy 0.8mm do zasiania instalacji elektrycznej (światła ,klakson, ładowanie akumulatora) rezystancja 0,1 do 1 ohm (praktycznie zwarcie)
    -cewka ładowania CDI daje napięcia zmienne od 40 do 300V - wzrasta ono wraz ze wzrostem obrotów --zależnie od modelu motocykla rezystancja cewki około 150-450 Ω (zależy od modelu) nawinięta przewodem 0,1 do 0,14 mm
    -cewka impulsatora(określa położenie wału korbowego) w zapłonach SEM i MOTOPLAT jest pod magnetem natomiast w większości pozostałych umiejscowiona jest na zewnątrz magneta(czarna kostka ) podaje napięcie impulsowe w czasie pracy 3-15 v-rezystancja około 15-200 Ω zależy od modelu.
  • Wago
  • #3
    piachu1994
    Level 38  
    Dokładniej są trzy cewki w S51:
    1. Zasilająca moduł zapłonowy
    2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa
    3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę.
    4. Cewka wyzwalającą iskrę
    Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody.

    Dodano po 3 [minuty]:

    PITERRR wrote:
    -cewka impulsatora(określa położenie wału korbowego) w zapłonach SEM i MOTOPLAT jest pod magnetem natomiast w większości pozostałych umiejscowiona jest na zewnątrz magneta(czarna kostka ) podaje napięcie impulsowe w czasie pracy 3-15 v-rezystancja około 15-200 Ω zależy od modelu.

    Owszem, impulsator znajduje się na zewnątrz ale w chińskich sprzętach. W Simsonie zawsze jest w środku wraz z cewkami. Nawet w zapłonie LFK bądź Ducati Energa też jest wewnątrz.
  • #4
    rabin999
    Level 11  
    Kolego zajmuje się produkcją modułów zapłonowych. Elementy z dużym zapasem mocy. Przesyłam zdjęcie. Simson s51 elektronik. - Simson s51 elektronik

    Co do awarii to powiem ci tak . Winna jest cewka co wytwarza prąd dla modułu. Im mocniej kopiesz tym większe przebicie. Przerabiałem to.
  • #6
    piachu1994
    Level 38  
    Swedziu wrote:
    Dzięki wielkie sam dałem sobie radę

    Pasowało by podziękować komuś za dobre rady klikając odpowiedni przycisk oraz zakończyć temat.