Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus mk2 lift 2.0 + LPG - Falujące oborty na biegu jałowym.

samy1122 03 Nov 2018 16:28 1509 6
  • #1
    samy1122
    Level 7  
    Witam,mam na oku zakup focusa mk2 lift 2.0 benzyna + fabryczny lpg BRC z 2009r z Włoch,udało mi się znaleźć fajny egzemplarz tylko trapi go jeden problem.Samochód musi zakręcić nieco dłużej aby zapalił,około 2-3 sek,kiedy już zapali obroty falują tak od 1000 do 700,na ciepłym i na zimnym silniku.Również przy załączeniu z benzyny na lpg obroty spadają podnoszą się i wracają do około 800,z lpg na benzynę jest podobnie.Jeździłem nim około 30 km i przy dojeżdzaniu do skrzyżowania obroty również tak falują za każdym razem.Auto ma niby 166 tys km. przebiehu.Dziś sprawdziłem osad w rurze wydechowej i jest taki bardzo czarny,klejący....co to może oznaczać?Z rury wylatuje bezbarwny dym bez żadnego podejrzanego zapachu.Myślałem że to mogą być świece albo cewki ale niepokoi mnie ten czarny osad w rurze wydechowej,bo podejrzewam że silnik może spalać olej...Proszę o poradę..Pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kriso221
    Level 12  
    Co do falowania obrotów to podejrzewam silnik krokowy.

    Moderated By CameR:

    Przeczytaj najpierw ten temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html
    ... a potem pisz odpowiedzi
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #3
    dulik62
    Level 15  
    Witam.A diagnostyka komputerowa jakie usterki wykryła.
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    Problem z lewym powietrzem lub alternatorem. Silnik wychlastany ponad normę, cofnięte przynajmniej 200 tysi. Bardzo częstym problemem aut z Italii jest jazda na wodzie i problemy z uszczelką pod głowicą a w zimie brak ogrzewania.
    Jeżeli ma faktycznie przebieg 160 tysi to powinien stać na fabrycznych oponach lub góra rocznych lub dwuletnich.
  • #5
    samy1122
    Level 7  
    Nie robiłem diagnostyki komputerowej,nie mam takiego sprzętu do dyspozycji.Co do ładowania to mierzyłem i wynosi 14,08V bez obciążenia, i bardzo podobnie z obciążeniem to jest światła,nawiew itd.Jeśli chodzi o przebieg to jest ksiażka serwisowa, od gazu również(tak wiem że to żadna gwarancja i dowód na przebieg) ale samochód nie wygląda na bardzo zniszczony w środku,jest w półskórze lekko popękana ale bez jakiś brutalnych otarć czy dziur,przyciski też nie pościerane na środkowej konsoli,nie dawno oglądałem takiego focusa w podobnym wyposażeniu,też półskóra miał niby 145 tys przebiegu ale w fotelu kierowcy już była dziura...więc ten nie wygląda na przebieg 300-400 tys choć oczywiście mogę się mylić.Co do opon to są 4 letnie bridgestone wszystkie,równo zużyte a nie jakieś chińskie nówki byleby były nowe do sprzedaży więc obstawiam że to mogą być drugie opony tego auta.Rozmawiałem z mechanikiem i mówił że to mogą być też uszczelniacze na zaworach skoro auto jest na lpg.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    Do autora - jak dzieci, wierzysz w książkę ? powiedz skolka (ile) chocziesz (chcesz) a na jutro będziesz miał czystą lub z wpisami i pieczątkami. Dla lepsiejszego wyglądu niektóre strony mogą być deczko pobrudzone smarem (wszak wpisy były dokonywane we włoskim warsztacie). Oczywiście z wpisami droższa. Mam znajomego handlarza co z niejednego pieca chleb jadł i gruszek w popiele nie zasypuje a Włosi i tak go przewieźli na BMW X5. Kupił tanio, w dizelku, miało być dla żony, po 2000 km silnik się rozleciał. Po rozbiórce okazało się że ktoś w nim grzebał i wiedział co się stanie. Naprawa silnika 15 tysi.
    Zobacz na auto....de samochody z przebiegami ponad 400 tysi i podpowiedzią "wyglądają na 100 tysi" i z zastrzeżeniem że "tylko na export".
  • #7
    samy1122
    Level 7  
    Nie wierzę w książkę bo też interesuję się tematem sprowadzanych aut więc wiem jakie klocki potrafią robić z nimi.Dlatego też nie oczekuję jak inni że auto 10 letnie będzie bez wad i jak z salonu jak niektórzy co myślą że kupią auto za 20 tysięcy i będą tylko jeździć i lać paliwo.Zdaję Sobie sprawę że do takiego auta trzeba będzie dołożyć np.3,4,5 tysięcy czy nawet nieco więcej.Ale przed zakupem też chciałbym mieć jakaś ukierunkowaną wiedzę co może być nie tak i czy trzeba będzie dołożyć do auta 3 tysiące czy 13 i co jest do poprawy.Z tego też powodu co napisałeś nie chce diesla w racji bardzo wysokich kosztów utrzymania napraw itd,dlatego rozglądam się za prostym silnikiem benzynowym z lpg który w miarę rozsądnych pieniądzach można naprawić a nie robić tylko dwumasę i dpf za 8000 tysięcy czy więcej bo i taki przykład mam w swoim otoczeniu w rodzinie z polskiego salonu z pewnym przebiegiem 120 tys.(auto od nowości w jednych rękach)