Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bravo - Przewód Alternatora - związek z ładowaniem

03 Lis 2018 17:19 429 10
  • Poziom 9  
    Pytanie do znawców. Czy przewód D (od kontrolki ładowania) ma jakikolwiek związek z ładowaniem akumulatora przez alternator? Inaczej mówiąc czy brak tego przewodu/przerwa na nim będzie powodowała, że alternator nie będzie ładował?
  • Poziom 37  
    Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
  • Poziom 9  
    Mówisz poważnie? Uszkodzony kabel od kontrolki będzie powodował brak ładowania ? Patrzyłam na schemacie i alternator jest spięty na krótko tj. plus do rozrusznika i jednocześnie do akumulatora, minus na obudowę do karoserii, a D do kontrolki.
  • Poziom 9  
    No właśnie schematu regulatora napięcia nie mam :(
    Jeśli chodzi o oznaczenia katalogowe to alternator Magneti Marelli A1151-14V-38/65A
    a regulator RTM151A

    Ech te polskie tłumaczenia książek - prawidłowe oznaczenie alternatora to A115I. Przeszukałam elektrodę i nie znalazłam powyższego schematu, ale przetrząchnęłam :) szpargały od śp. ojca i znalazłam takie cuś - wiec wklejam dla potomnych, może się komuś przyda.
    Bravo - Przewód Alternatora - związek z ładowaniem


    Jeśli ktoś jest biegły w alternatorach to może mi objaśnić rozpływ napięć wg tego schematu, bo coś mi tu nie pasuje - ale nie chcę palnąć gafy wiec posłucham wywodów mądrzejszych ludzi :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Widzisz ten prostokąt po lewej stronie na twoim obrazku?
    To jest regulator. Po jego prawej masz wirnik a dalej stojan i diody.
    Widzisz że przewód od góry regulatora idzie właśnie do D+?
    Stąd właśnie ma zasilanie plusem przez żarówkę połączoną w szeregu.
    Pozniej z diod wzbudzenia (tych po prawej w poziomie) idzie zasilanie na niego.
    Czyli w tym przypadku przy braku ciągłości przewodu lub spalonej żarówki ładowania nie będzie choć po wejściu na wyższe obroty może zacząć ładować z powodu tego że wirnik nie rozmagnesował się.
    Jeszcze jedna ciekawa rzecz - regulator reguluje napięcie na wirniku które "wytwarza" w nim pole magnetyczne - robi z niego magnes.
  • Poziom 39  
    grala1 napisał:
    choć po wejściu na wyższe obroty może zacząć ładować z powodu tego że wirnik nie rozmagnesował się.

    Właśnie na to należy zwrócić uwagę - może - ale nie zawsze musi. Po prostu przez obwód żarówki regulator ma ZAWSZE zasilanie i wzbudzenie jest pewne, potem zasilanie zapewniają dodatkowe diody alternatora ( co powoduje gaśnięcie żaróweczki )
  • Poziom 9  
    Prawie wszystko jasne :) tylko co robi ten ala włącznik koło żarówki ? I czy ten przewód D+ można jakoś zbypassować bo mam podejrzenie, że jest uszkodzony - a przeplatanie nowego to większy hardcore niż jazda gołą pupą po lodzie.
  • Poziom 19  
    ten włacznik kolo żarowki to stacyjka!!!!!jaki kol ma problem z przewodem ?wystarczy go odłaczyc, przywiazac nowy i wciagnac !!!!