Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo FH 12 460 2011r błąd hamulca

Art-Trans 04 Lis 2018 21:35 1704 35
  • #31
    ArturAVS
    Moderator HydePark/Samochody
    Dagomir napisał:
    Przewody jeśli już sprawdzasz to pod obciążeniem żarówki.


    Tak, tylko trzeba wiązki z głową po rozłączać z obydwu stron. Już takich szukaczy widziałem.

    Później transmitery CAN w najlepszym przypadku do wymiany.
    Na przedzie jest jeden modulator EBS z prawej strony + dwa ABS ( lewy i prawy, ale tam nie ma żadnych czujników. Zwykłe elektrozawory).
    Do modulatora EBS dochodzi CAN+zasilanie, oraz czujniki ABS lewa i prawa strona, oraz czujniki zużycia klocków hamulcowyvh przodu.
    Zawory ABSu mają oddzielne wiązki. Jeśli brak zasilania modulatora EBS, lub przerwa w magistrali CAN, to właśnie będziesz takie błędy otrzymywał.

    Zasilanie to biały ( masa) , zielony z czerwonym( +), oraz CAN fioletowy i niebieski (skręcone razem jak to CAN, jak dobrze pamiętam) .

    Każdy modulator( przód i tył ma oddzielne zasilanie z ECU hamulców).

    Art-Trans napisał:
    Powodem wymiany osuszacza było to że niepuszczal powietrza


    Skalibrowany?

    Art-Trans napisał:
    A silikonu nie znajdę bo to originalne wabco za 4000 klocki kolego


    Cała, kompletna była wymieniona? Czy tylko głowica?

    Też trzeba Mid 144 "poinformować" o wymianie.

    Przejrzyj wiązkę pod prawą stroną kabiny, i sprawdź połączenia do przedniego i tylnego modulatora. W Volvie tzw. " chińczyku" zawsze zaczyna się pod kabiną.
  • #32
    Art-Trans
    Poziom 6  
    Problem w 50 % rozwiązany zmieniłem osuszacz i przestało bić to 12 bar a zaczęło tylko do 10,8 i zamyka no i tylnego modulatora błąd skasowałem więc Panie mądry Hektor nie da się skasować błędu hamulcem jak problem nie zostanie rozwiązany nie rób z kogoś idioty jak sam nie masz pojęcia został tylko błąd przedniego modulatora a tylnego pokasowalem. Do przedniego modulatora sygnały dochodzą więc obstawiam że on jest popsuty pewnie zablokowany.
  • Pomocny post
    #33
    piotr budzowski
    Poziom 25  
    jeśli jest to tarcza to 12 bar jest prawidłowo
  • #34
    ALIBABA I
    Poziom 24  
    Do ,,,Art-Trans Panie mądry jak problem nie zostanie rozwiązany nie rób z kogoś idioty .

    jak sam nie masz pojęcia


    Post 32 bez komentarza
  • #35
    Art-Trans
    Poziom 6  
    No może i prawidłowo ale nie spuszczal więc przy dobrych obrotach cholera wie może i do 16 napieprzal tak czy tak błędu ciśnienie z tyłu nie ma no i słychać pracę tylnego modulatora

    Dodano po 9 [minuty]:

    Może i niemam dlatego pytam na forum kogoś kompetentnego dzięki tym którzy starali się pomóc i mają wiedzę a tym co wypisują tego kom nie masz pojęcia robisz źle itp chłopy darujcie to sobie to nie portal społecznościowy żeby wyzywać i komentować tylko forum aby znaleźć pomoc zamykam temat
  • #36
    Art-Trans
    Poziom 6  
    No może i prawidłowo ale nie spuszczal więc przy dobrych obrotach cholera wie może i do 16 napieprzal tak czy tak błędu ciśnienie z tyłu nie ma no i słychać pracę tylnego modulatora

    Dodano po 9 [minuty]:

    Może i niemam dlatego pytam na forum kogoś kompetentnego dzięki tym którzy starali się pomóc i mają wiedzę a tym co wypisują tego kom nie masz pojęcia robisz źle itp chłopy darujcie to sobie to nie portal społecznościowy żeby wyzywać i komentować tylko forum aby znaleźć pomoc zamykam temat

    Dodano po 1 [minuty]:

    Usterke rozwiąże serwis