Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo FH 12 460 2011r błąd hamulca

03 Lis 2018 21:09 1293 35
  • Poziom 6  
    Witam, mam z Volvo FH 12 taki problem - z dnia na dzień wyskoczył problem usterki hamulca jak i również wpadł przez to w tryb awaryjny. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale tego samego dnia wymieniony został tachograf, czy z tego powodu mogło coś zakłócić działanie elektryki?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Podaj kody błędów.
  • Poziom 6  
    Kod Błędu wczoraj rozszyfrowalem to wskazuje za duże ciśnienie w modulatorze. A pozatym kolego ten samochód stał od piątku rano w miejscu zmienił tacho i chciałem jechać jeszcze co było w tym czasie do opad deszczu może coś zamoklo. A jeszcze jedno w skrzynce sprzodu po prawej mam przekaźnik jakiś który pyka cały czas wydaje mi sie6l że to od przystawki bo jest dołozony a nie oryginalny

    Dodano po 10 [minuty]:

    A oto wszytkie kody MID136SID9FMI14, MID136SID10FMI14, MID136SID7FMI14
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    Wykonaj test resetu, aktywację pedału hamulca i zobacz czy pomoże. Wykonanie procedury jest opisane na forum.
  • Poziom 6  
    Robiłem kilka razy i dalej nie gaslo

    Dodano po 3 [minuty]:

    Myślę o kupnie jutro modulatora ale czy możliwe jest aby walną tak z dnia na dzień praktycznie nie jadąc
  • Poziom 24  
    sid 7 modulator osi 1
    sid 9,10 modulator osi 2
    fmi 14 oznacz zbyt małe bądź zbyt duże ciśnienie modulatora .
    Wykonaj kontrole ciśnień powietrza i aktywacje pedału hamulca.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kupno modulatora to raczej zbędny wydatek.
  • Poziom 6  
    Nie mam zbyt specjalistycznego komputera więc co zostaje kolego tylko serwis żeby zrobić tą aktywację? A jeszcze kolego podpowiedz czemu ciągle pyka ten przekaźnik nawet po zmianie na drugi no i biegi nie przeskakuja ten tryb awaryjny to przez te hamulce
  • Poziom 18  
    Jeżeli stać cię na modulator to OK, tylko kody pokazują problemy z pojedynczym modulatorem osi przedniej prawa strona, oraz podwójnym osi tylnej. Ja bym wykonał pomiary elektryczne zasilań i CANów do tych elementów, A do wykonania kontroli ciśnień na modulatorach nie trzeba super kompa, dodatkowo najlepiej porównać wyniki ze wskazaniem manometru.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aktywacja jest opisana na forum tak jak już wyżej pisałem:

    Rodzaj kasowania kodu usterki numer 1:

    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.

    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.

    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund.

    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.

    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana.

    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy).

    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.

    Kontrola po naprawie :

    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.
  • Poziom 6  
    A kolego które kolory kabli odpowiadają za can a które za prąd tam na tylnym modulatorze były biały fioletowy różowy i chyba czerwono różowy

    Dodano po 49 [minuty]:

    Koledzy a co sadzicie o tym załóżmy ż e ciśnienie jest za duże u układzie jakiś czas temu osuszacz szlak trafił na drodze i kupiłem zamiennik bo tylko taki mieli od ręki w sklepie czy możliwe jest że teraz nie zamyka i bije za duzo powietrza i stad te blędy lub coś z wiązką do niego jest nie tak
  • Poziom 18  
    A co pokazują ci wskaźniki ciśnienia w samochodzie? Biały i zielono-czerwony zasilanie, fioletowy i różowy to są CANy.
  • Poziom 6  
    Wskaźnik na samochodzie pokazuje tak jak i pogazywal ale słyszałem że on nie odzwierciedla rzeczywistej wartości tak gdybym że osuszacz nie rozlacza sprężarki a to bije za duże ciśnienie
  • Poziom 18  
    W takim razie dlaczego pokazuje błąd ciśnienia modulatora prawego osi przedniej a lewego już nie? skoro są pod tym samym obwodem pneumatycznym? Aby sprawdzić czy to jest wina ciśnienia w obwodach nie ma innej rady jak podłączenie manometru analogowego i wykonanie pomiarów na obwodzie 1 i 2. Należy też pamiętać że kody usterek to jedno a prawdziwa przyczyna to drugie. Sam nie raz już się na tym przejechałem.
  • Poziom 6  
    Jasne w takim razie jak sprawdzę że ciśnienia będą się różnić pomiędzy kołami to wtedy co obstawiać elektrykę czy może zawór pedału hamulca ?
  • Poziom 18  
    Główny zawór hamulcowy tez można sprawdzić. Ale przy pomocy komputera diagnostycznego. Jakiego interface tam używasz ?
  • Poziom 6  
    Nazwy dokładnie nie pamiętam ale ciśnienia pokazywał 6345 kpa na wszystkich kołach bez hamowania nie wiem czy tak ma byc

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zaworu nim nieda się sprawdzić nie ma takiej opcji testu bardziej ogolnikowe parametry
  • Poziom 33  
    Interfejs jest potrzebny jak krowie majtki. Zostaw to. Zajmij się aktywacją pedału, bo ciągle coś źle robisz. Wciskaj pedał z wyczuciem zgodnie z procedurą aż wykrzyknik zgaśnie. Ostatecznie zleć wykonanie testu osobie potrafiącej to zrobić.
  • Poziom 6  
    Hektor czyli mam rozumieć że nie ma żadnej usterki tylko dla samochodu zachciało się aktywacji hamulców nie chce mi się zabardzo w to wierzyć ale dobra nie szkodzi prubowac parę razy to zrobić
  • Poziom 24  
    Nikt nie dodaje że aktywacji nie da się zrobić jeśli jakiś czujnik abs jest walnięty.
    Wartość 6345 kpa oznacza że modulator wywalony bądź niema go w konfiguracji .

    W takim razie dlaczego pokazuje błąd ciśnienia modulatora prawego osi przedniej a lewego już nie.
    Odpowiadam na to pytanie ponieważ osią przednią steruje jeden modulator ebs.
  • Poziom 33  
    Chodzi o to że tryb awaryjny hamulców nie jest wyznacznikiem aktywnej usterki hamulców. Tzn. że samo naprawienie pneumatyki nie wyprowadza sterownika z trybu awaryjnego hamulców. Konieczna jest aktywacja pedału hamulca.

    Dodano po 3 [minuty]:

    p.s.
    Ponadto wyczuwam, że to już nie pierwsza taka sytuacja - zgadza się ?
  • Poziom 6  
    No akurat pierwsza taka usterka ogólnie przygodę z Volvo zaczęłem dopiero rok temu i zdążyłem zauważyć że jest to dość specyficzne auto czyli tak aktywacja hamulca musi dać się zrobić bezwzględu na usterkę a jeżeli ponowie się pojawi odszukiwac na nowo kodów
  • Poziom 33  
    Coś koło tego. Więcej tłumaczyć mi się nie chce sory. Pytanie z innej beczki. Co było powodem wymiany podstawy osuszacza ?
  • Poziom 6  
    Powodem wymiany osuszacza było to że niepuszczal powietrza na auto ale przyczyną jego awarii było zatkanie przez rdzę idącą z rury od sprężarki no i do wymiany poszła sprężarka bo szlak trafił glowiczke rura i osuszacz
  • Poziom 33  
    Masz całkowicie błędne wyobrażenie o tej usterce z osuszaczem i cierpisz na poważny brak mechanika.
  • Poziom 6  
    Tzn bo nie rozumiem trochę do rzeczy
  • Poziom 33  
    Normalnie wina sterowania sprężarki i jakoś to sobie próbujesz tłumaczyć bo twój diagnosta jest do niczego. Dlatego podsunę Ci pewną możliwość po wymianie głowicy sprężarki szukaj silikonu w układzie co pozatykał zawory.
  • Poziom 6  
    Niech i tak będzie dobra dzięki wszystkim za próbę pomocy

    Dodano po 1 [minuty]:

    A silikonu nie znajdę bo to originalne wabco za 4000 klocki kolego
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Bez hamowania ma być 0. Twoje wartości sugerują brak komponentu w pojeździe. A po nitce do kłębka one fizycznie tam są ale nie maja albo zasilania /masy albo padnięty can. Sprawdzaj instalacje kolego. Tam jest problem. Ale sprawa najwyższej wagi to pewność ze procedura aktywacji jest robiona prawidłowo. Bo bez tego możesz wymieniać /naprawiać a dalej będzie źle. Czasami tak jest ze te błędy nagle się pojawiają. Ja z tym się spotykam czasami po dłuższym braku zasilania w samochodzie. Po prawidłowym teście hamulca wszystko wraca do normy.
  • Poziom 33  
    Chłopie co Ty bredzisz. Rozważ źle wykonaną naprawę sprężarki, której nie da się ukryć.
  • Poziom 6  
    Dagomir przejścia w kablach sprawdzałem są ale jeszcze właśnie sprawdzę czy jest masa teraz wiem od czego są odpowiednie kable

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jedynie co w tej naprawie sprężarki to mogę zmienić na nowy osuszacz ponieważ wstawiłem zamiennik czego nie robię raczej ale tak jak pisałem nie miałem innego od ręki
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Przewody jeśli już sprawdzasz to pod obciążeniem żarówki. Bo miernik ma zbyt mała impedancje i może pokazywać przejście a faktycznie przewód będzie zgnity.