Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wtryskiwacz Delphi - zatarcie - Czy nieudane próby odpowietrzenia silnika doprow

CuBE85 04 Nov 2018 11:59 6264 9
  • #1
    CuBE85
    Level 2  
    Witam,

    czy o wtryskiwaczach Delphi krążą legendy. W samochodzie mojego kolegi było robione odpowietrzanie, ale przed wiele prób bezskutecznie. Auto ma układ commonrail Delphi . Czy odpowietrzanie bez pozytywnego skutku może sprawić, że dojdzie do - wraz z nie dostarczaniem paliwa do wtryskiwacza - zatarcia wtryskiwacza? Moim zdaniem tak, zdaniem ojca nie, zdaniem wuja tak. Czekam na wasze opinie. Ciekawi mnie również kiedy w ogóle dochodzi do zatarcia wtryskiwacza tego rodzaju.



    -
  • #2
    MobilTruck
    Level 31  
    Delphi odpowietrza się na niepodłączonych wtyczkach do wtryskiwaczy i najlepiej jeszcze na odpiętym zaworze m prop,bo zdarza się czasami że wtryskiwacz sie"powiesi".
  • #3
    CuBE85
    Level 2  
    Czyli jeśli nie były odłączone - a nie były - to jest szansa, że się powiesił któryś, ale nie, że się zatarł któryś?
  • #4
    MobilTruck
    Level 31  
    CuBE85 wrote:
    Czyli jeśli nie były odłączone - a nie były - to jest szansa, że się powiesił któryś, ale nie, że się zatarł któryś?

    Tak.
    Nikt tak naprawdę z nas nie wie co tam u Ciebie było grzebane,wiec nie jest nikt w stanie konkretnie odpowiedzieć.
  • #5
    CuBE85
    Level 2  
    A jeszcze inaczej. Kiedy dochodzi/może dojść do zatarcia wtrysku Delphi?
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    CuBE85 wrote:
    Kiedy dochodzi/może dojść do zatarcia wtrysku Delphi?

    Kiedy bądź . Pytanie co rozumiesz przez pojęcie "zatarcie".
    Po zużyciu się części mechanicznych wew. wtrysku.
    Po zablokowaniu ciałem obcym .np. opiłki z pompy HP
    Po odpięciu z ukladu paliwowego.
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Wtryskiwacz może uszkodzić powietrze zgromadzone w instalacji paliwowej. Jedyną drogą wyjścia powietrza są wtryskiwacze. Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę dodatkowo przenika przez pasowania których paliwo nie jest w stanie pokonać.
    Problem zamkniętego powietrza dobrze znają fachowcy od hydrauliki silowej. Jeżeli zamontujemy nowy siłownik i go nie odpowietrzymy to pod obciązeniem powietrze wydostanie się przez dlawik tłoczyska przetapiając uszczelnienia.
  • #8
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Nie napisałeś co było przyczyną zapowietrzenia - czy wtryski były regenerowane i jak? Czy były nadawane im kody? Jeżeli były nadawane kody po regeneracji, to we wtryskach jest sporo paliwa i nie zatrą się nawet po długim kręceniu rozrusznikiem czy nawet samostartem (plakiem).
    Przy samodzielnej wymianie zaworków (i ewentualnie rozpylaczy) jest nieco gorzej, ale też można tu zadbać o to, aby choć trochę paliwa było we wtryskiwaczu.

    Z systemem Delphi jest ten problem, że przelewy z wtryskiwaczy nie idą do filtra lub do zbiornika, ale idą bezpośrednio do pompy. Podczas wyjmowania wtryskiwaczy trzeba koniecznie szczelnie zamknąć przewód przelewowy, inaczej powietrze błyskawicznie wchodzi do pompy i powstaje duży problem - zapowietrzone są wtedy nie tylko włożone z powrotem wtryskiwacze, ale i pompa.

    Z reguły - przy mocnym zapowietrzeniu zasila się pompę paliwem pod lekkim cisnieniem ok. 0,5 bara (baniak z wentylkiem) i się kręci samostartem (plakiem, płynem do mycia hamulców - jak kto woli), tyle że umiejętnie (dwie osoby, zawsze zaczyna się wpierw kręcić, dopiero potem tryska sie małymi ale częstymi dawkami do dolotu). czasem trzeba silnik podtrzymać na obrotach dosyć długo, czasem odpowiada od razu. Jeżeli nie z dodatkowego baniaka, to fitr trzeba wyjąć i zalać do pełna - najczęściej jest prawie pusty...
  • #9
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Powiem tak: choć wokół "zatarcia" wtryskiwacza Delphi krąży wiele miejskich legend, to nigdy się z taką sytuacją podczas odpowietrzania nie spotkałem, a przeszło ich przez moje ręce dużo. Każdy wtryskiwacz, czy to naprawiany, czy wyjęty z auta i nie rozbierany, ma w sobie tyle paliwa, że nie grozi mu żadne kuku podczas krótkich cykli wysterowania na sucho. Jeżeli we wtrysku zawiesza się iglica, to jest on po prostu niesprawny - zanieczyszczony lub po prostu zużyty.
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 27  
    MakroSerwis wrote:
    Powiem tak: choć wokół "zatarcia" wtryskiwacza Delphi krąży wiele miejskich legend, to nigdy się z taką sytuacją podczas odpowietrzania nie spotkałem, a przeszło ich przez moje ręce dużo. Każdy wtryskiwacz, czy to naprawiany, czy wyjęty z auta i nie rozbierany, ma w sobie tyle paliwa, że nie grozi mu żadne kuku podczas krótkich cykli wysterowania na sucho. Jeżeli we wtrysku zawiesza się iglica, to jest on po prostu niesprawny - zanieczyszczony lub po prostu zużyty.
    Dokładnie. Też tak uważam.