Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamiennik Beretta 12/24 - jaki nowy zakupić?

andrise 04 Nov 2018 14:11 975 27
Wago
  • #1
    andrise
    Level 10  
    Witam.
    Posiadam tzn. posiadałem piec Beretta 12/24 komora zamknięta, muszę zakupić nowy piec dwu-funkcyjny z podobnymi parametrami lub całkiem inny, nie znam się na tym, ktoś kto mi to montował stwierdził ze taki był najlepszy,

    Albo jaki piec polecacie jakie dane potrzebujecie byście mi pomogli w wyborze pieca? Cena do 3,4k i tak będzie brany na raty. Serwisant polecał mi piec 'atmosferyczny',
    używamy w sumie jednego kranu w kuchni i prysznica w łazience, dom ma około 65m,
    Jakie dane mam napisać, proszę o pomoc ponieważ zaraz zima, na razie palę w piecu kaflowym, ale nie nagrzeję całego mieszkania.
  • Wago
  • #2
    TomekO1976
    Level 17  
    W pierwszej kolejności ustaliłbym zapotrzebowanie na ciepło np. http://cieplowlasciwie.pl/start lub ile zużyłeś gazu w poprzednim sezonie i ile cwu ? Czy nie było problemu z ilością ciepłej wody ? Pewnie najlepszym będzie taki o najniższej mocy.
  • #4
    andrise
    Level 10  
    Już sprawdzam stronkę, w zeszłym sezonie schodzilo mi 200 m gazu na miesiac, niektórzy twierdzą że bardzo dużo. Cwu? W sensie ile wody schodzi jakieś 7,8 m na miesiąc,
    A no fakt co do amtosferycznego miałem spytać komiarza a zapomniałem, problem był w tym że różność temperatury była podczas prysznica ale nie wiadomo czy to była wina pieca podobno miał z 15 lat, zależało by mi na tym żeby był ciepły start ??,

    http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4o0a

    Dodano po 9 [godziny] 10 [minuty]:

    Czy któryś z tych dwóch byłby odpowiedni ?,
  • #5
    TomekO1976
    Level 17  
    Przy takim zapotrzebowaniu każdy kocioł gazowy będzie za duży. Termet o mocy 25 KW i minimalnej 3 KW wygląda na papierze najlepiej. Przy wyborze kotła bierz pod uwagę dostępność serwisu. Przy cwu lepszy komfort da kocioł z zasobnikiem tylko czy jest na to miejsce ?
  • Wago
  • #6
    andrise
    Level 10  
    Tak, serwisy sa, no właśnie nie ma miejsca.
    Rozumiem że ten zasobnik służy do tego żeby była woda ciepła cały czas ?
  • Helpful post
    #7
    TomekO1976
    Level 17  
    Przy mocy 25 KW kotła zasobnik 100l z wodą np. 55 stopni zapewni, w przypadku prysznica, praktycznie ciągłą stabilną ciepłą wodę.

    Przy zakupach weź pod uwagę ewentualne dotacje np. "Czyste powietrze". Na kocioł gazowy można dostać dofinansowanie jak i na inne źródła czy termomodernizacje.
  • #8
    andrise
    Level 10  
    Nie mam miajesca na taki zbiornik a czy piece mają takowe wbudowane ?, Wiadomo że mniejsza pojemność. Hmm ja ta instalacje sam robiłem, wcześniej był tylko jednofunkcyjny, nie wiem jakie są zasady dostania dotacji
  • Helpful post
    #9
    BUCKS
    Level 39  
    Np. Termet Integra ale wtedy tez wymiary kotła są większe i cena również.
    Ja preferuję osobne urządzenia, czyli kocioł 1 funkcyjny np. Junkers Smart ZSB14-5C o mocy minimalnej rzędu 2,3kW dla c.o. i maksymalnie 14kW na potrzeby c.w.u. + wiszący zasobnik klasy A np. Biawar Quattro, jeśli tylko są ku temu fizyczne warunki na montaż.
  • #10
    andrise
    Level 10  
    Kurcze faktycznie pieć drogi ale warto ceny , na tą drugą opcję nie mam miesjca mała łazienka, a jest coś innego z mniejszym zasobnikiem na wode, przeważnie jest brany prysznic. Hmm.

    A czemu preferujesz osobno ? Cenowo wychodzi drożej
  • Helpful post
    #11
    BUCKS
    Level 39  
    andrise wrote:
    A czemu preferujesz osobno ? Cenowo wychodzi drożej

    Osobno, bo wtedy mogę mieć kocioł o mocy minimalnej 2,2kW dla 50/30, a przy Integrze minimum dla 50/30 to 3,0kW jak przy kotłach 2-funkcyjnych Termeta.
    Integra dla c.w.u. ma maksymalnie 25kW dla 80/60, więc wbudowany zasobnik 48l z wężownicą po wyczerpaniu zapasu wody może grzać c.w.u. przepływowo jak zwykły 2-funkcyjny.
    Mój upatrzony kocioł 1-funkcyjny ma maksymalnie 14kW, czyli kocioł ma zbyt małą moc maksymalną, aby grzał przepływowo, więc musi być osobny zasobnik z wężownicą o większej pojemności, aby zapas wody starczył spokojnie na 2 prysznice dla 2 osób.
    Przy okazji ten Quattro jako wiszący zasobnik ma klasę A, czyli ma stosunkowo małe postojowe straty energii.

    Dodatkowo dwa osobne urządzenia to dwa osobne problemy, przy zintegrowanym problem z zasobnikiem oznacza problem nie tylko z c.w.u. ale z c.o..
    Mając osobne w teorii możesz odciąć zasobnik i masz chociaż tylko centralne ogrzewanie, jeśli kocioł z kolei wymagałby jakiejś interwencji to chcę kupić model zasobnika z grzałką elektryczną i wtedy mogę grzać wodę prądem jak w zwykłym bojlerze elektrycznym.
    Być może nigdy nie będzie takiej sytuacji awaryjnej ale już teraz myślę co może być w przyszłości ;)
    Zakup kotła jest na co najmniej 10 lat, więc trochę większy koszt zakupu zestawu nie robi mi większej różnicy.
  • #12
    andrise
    Level 10  
    Bardzo dziękuję za odpowiedź :-),
    Pytanie z innej beczki jakbym jednak chcial iść po to dofinansowanie, jak wygląda sprawa z papierologia babcia posiadała wcześniej piec jednofunkcyjny czy można ot tak sobie powiesić dwufunkcyjny i założyć samemu grzejniki?
    Wiem że powinien to wiedziec przed założeniem tego wszystkiego ale tak wyszzlo.
    Jest to mieszkanie komunalne.
    Będę wdzięczny za odpowiedzi
  • #14
    BUCKS
    Level 39  
    Najpierw podajesz wyliczenia z ciepło właściwie wg, których potrzebujesz ok. 3,8kW dla mrozów -20 i +23 w pokoju, co oznacza, że dla temperatury ok. 0 stopni będziesz potrzebował stałej mocy rzędu 2kW, a przy temperaturach rzędu +10 będzie to ok. 1,2kW, a potem się pytasz, czy kocioł o mocy minimalnej 5kW będzie odpowiedni.
    W Twoim wypadku im mniejsza moc minimalna tym lepiej ale kotła gazowego o mocy minimalnej 1kW nie kupisz, więc ideału nie osiągniesz ale moim zdaniem nie warto przesadzać z mocą minimalną.
    Lepiej odczuwa się komfort cieplny jeśli grzejniki są możliwie jak najdłużej ciepłe, aniżeli, gdy szybko się nagrzewają na krótki okres czasu, a potem są zimne.
    Choć z drugiej strony jeśli masz ocieplony budynek i chcesz trzymać 23 stopnie to może nie będziesz tego specjalnie odczuwał.

    Jeśli chcesz kocioł 2-funkcyjny ze względów finansowych to szukaj modelu, które mają minimalnie 3-3,5kW, bo takich jest kilka do wyboru ale budżet zwiększa do 4-4,5 tys. zł., bo jak się upierasz na cenie do 3,4 tys. to znacznie ograniczasz sobie wybór, a to zakup na co najmniej 10 lat, więc "oszczędność" 600-1100zł nie powinna być aż tak istotna. A często okazuje się, że więcej kasy ktoś traci na ćmiki, czy cykliczne imprezy piwne itp., z których jakby chciał to mógłby zrezygnować i zaoszczędzić konkretną kasę.
  • #15
    Plumpi
    Heating systems specialist
    Po pierwsze trzeba wiedzieć z czym mamy do czynienia?
    Mieszkanie/dom
    Kocioł wisi w kotłowni/kuchni/łazience?
    Jaka instalacja grzewcza grzejniki/podłogówki?
    Instalacja nowa z cienkimi rurkami/stara, grube rury?
    Jak sterowana: zawory termostatyczne/sterownik lub termostat?
    Ma być kocioł dwufunkcyjny/jednofunkcyjny z zasobnikiem CWU?
    Czy jest wkład kominowy? Jeżeli tak to jaki?
  • Helpful post
    #16
    BUCKS
    Level 39  
    Pozwoliłem sobie udzielić odpowiedzi cytując wybrane fragmenty postów autora:

    Plumpi wrote:
    Po pierwsze trzeba wiedzieć z czym mamy do czynienia?
    Mieszkanie/dom

    Odpowiedź cytatem autora:
    andrise wrote:
    dom ma około 65m,
    Jakie dane mam napisać, proszę o pomoc ponieważ zaraz zima, na razie palę w piecu kaflowym, ale nie nagrzeję całego mieszkania.

    andrise wrote:
    Jest to mieszkanie komunalne.

    Czyli wychodzi, że chodzi o mieszkanie 65m2.

    Plumpi wrote:
    Kocioł wisi w kotłowni/kuchni/łazience?

    Nie wiemy gdzie wisi ale jest to albo łazienka albo kuchnia itp. jak to w mieszkaniu, gdzie nie ma wiele miejsca, choć czasem niektórzy montują w piwnicy jeśli to parter.

    Plumpi wrote:
    Jaka instalacja grzewcza grzejniki/podłogówki?

    Odpowiedź cytatem autora:
    andrise wrote:
    babcia posiadała wcześniej piec jednofunkcyjny czy można ot tak sobie powiesić dwufunkcyjny i założyć samemu grzejniki?

    andrise wrote:
    Hmm ja ta instalacje sam robiłem, wcześniej był tylko jednofunkcyjny

    Nie padło wprost ale z kontekstu wynika, że są grzejniki i jest potrzeba założenia nowych grzejników, a że instalacja robiona samodzielnie to mogą być też inne bliżej nieznane niespodzianki.

    Plumpi wrote:
    Instalacja nowa z cienkimi rurkami/stara, grube rury?

    Też brak danych ale jeśli instalację robił ktoś samodzielnie to można strzelać jak to zrobił ale sądzę, że bardziej realne to cienkie rurki.

    Plumpi wrote:
    Jak sterowana: zawory termostatyczne/sterownik lub termostat?

    Też brak danych ale raczej standardowo zawory i głowice termostatyczne lub ich brak oraz regulator pokojowy lub jego brak ;)

    Plumpi wrote:
    Ma być kocioł dwufunkcyjny/jednofunkcyjny z zasobnikiem CWU?

    Odpowiedź cytatem autora:
    andrise wrote:
    Nie mam miajesca na taki zbiornik a czy piece mają takowe wbudowane ?

    andrise wrote:
    czy można ot tak sobie powiesić dwufunkcyjny

    Z braku miejsca 2-funkcyjny lub ewentualnie z wbudowanym zasobnikiem stąd podałem przykład Termet Integra z wbudowanym zasobnikiem i mocą minimalną jak przy "zwykłych" 2-funkcyjnych kotłach ale sądzę, że z racji ceny ten wariant odpada, nawet jeśli będzie na niego miejsce.

    Plumpi wrote:
    Czy jest wkład kominowy? Jeżeli tak to jaki?

    Odpowiedź cytatem autora:
    andrise wrote:
    posiadałem piec Beretta 12/24 komora zamknięta, muszę zakupić nowy piec dwu-funkcyjny z podobnymi parametrami lub całkiem inny

    Skoro była zamknięta komora to raczej jest wkład wymagany do zamkniętej komory.

    W zasadzie nie ma tutaj zbyt dużego wyboru, ja stawiam wyłącznie na kocioł kondensacyjny o możliwie najniższej mocy minimalnej i o otwartej komorze bym zapomniał, choć autor o niej wspominał. Dla 2-funkcyjnych to jest to pułap 3-3,5kW. Potem może okazać się, że modernizacji będzie wymagała instalacja c.o. ale najpierw lepiej mieć kocioł, aby cokolwiek grzało, a w przyszłym roku można ewentualnie usprawniać instalację c.o. jeśli jest niedopracowana.
  • #17
    andrise
    Level 10  
    O wielkie dzięki jestem w pracy i nie miałem kiedy się za to zabrać, więc tak

    Kocioł będzie wisiał w łazience
    No niestety ten Termet interga jest za duży,

    Rurki to część to 22 a część 16 jak dobrze pamietam z tworzywa pcv
    Wcześniej korzystałem tylko że sterownika pokojwego salus 091 fl

    Wkład kominowy hm??
    Wiem że w kominie idzie jakaś rura stalowa i wychodzi z dachu

    Przymierzam się do kupna tego Termet ecocodens gold plus dzisiaj po pracy

    Posiadam jeden grzejnik bodajże 150cm na 60 kolejny 80 cm na 60 i 3 grzejniki 50 na 60 i drabinkę w łazience

    Biorę wymiary z pamięci więc mogą być małe różnice

    I z każdej strony mam sąsiadów
    Tzn to jest domek z poddaszem
  • #18
    BUCKS
    Level 39  
    andrise wrote:
    Posiadam jeden grzejnik bodajże 150cm na 60 kolejny 80 cm na 60 i 3 grzejniki 50 na 60 i drabinkę w łazience

    Zakładając, że masz grzejnik typ 22 to łącznie masz 3,7 albo 3,9m, bo z tego co wiem to masz 1,4 albo 1,6m, bo raczej nie ma grzejników płytowych o długości 1,5m.
    Daje to maksymalnie ok. 4,7 albo 5,0kW mocy cieplnej na wszystkich grzejnikach, bez drabinki łazienkowej dla temperatury wody 70/50.

    W związku z tym dla c.o. maksymalna moc kotła może być spokojnie skręcona do ok. 10kW, bo nie widzę sensu pozostawienia fabrycznej mocy maksymalnej rzędu 20-25kW.
    Maksymalna moc znamionowa przyda się tylko pod kątem c.w.u. grzanej przepływowo.
  • #19
    andrise
    Level 10  
    Tak tak dokładnie to takie grzejniki.
    A co z tym kominem on jest odpowiedni pod zamknięta komorę ?
    Czyli brać ten Termet coondensy
  • #20
    BUCKS
    Level 39  
    Bierz taki kocioł jaki Ci będzie odpowiadał o ile będzie miał moc minimalną na odpowiednio niskim poziomie. Może być Gold jeśli ten Ci pasuje.
    Z kominem to musisz skonsultować się ze specem. Zapewne trzeba będzie coś tam przerobić i dopasować ale ja się na tym nie znam na tyle, aby Ci doradzać.
  • #21
    andrise
    Level 10  
    Z tego co wyczytałem to mam zły wkład tzn nie taki jaki powinien być do pieca kondesycyjnego,
    Powinna być "rura w rurze" ?
    Proszę o poradę.
  • #22
    BUCKS
    Level 39  
    Pisałeś, że miałeś kocioł z zamkniętą komorą spalania, a każdy kondensat to właśnie zamknięta komora spalania, czyli w teorii wkład byłby OK, najwyżej jakaś przejściówka, aby pasowało podejście i podłączenie, jeśli coś nie będzie pasowało to w najgorszym wypadku wymiana całego wkładu, bo nie wiem jak się ma wkład od starego kotła z zamknięta komorą do nowego kondesata o mniejszej mocy minimalnej, wtedy pewnie jakość i szczelność wkładu ma istotne znaczenie.

    Gdybyś miał kocioł z otwartą komorą spalnia to wtedy wkład musi być inny ale też robi się różnie można dać w istniejący wkład dodatkową rurę albo trzeba będzie wywalić stary i dać zupełnie nowy.
    Tak czy siak to raczej musisz konsultować ze specjalistą, aby było dobrze, bo raczej nikt z forum nie będzie Tobie tego robił, aby takie porady były na 100% wiążące.
    Zwykle w instrukcji są podane sposoby podłączenia kotła i maksymalne długości wkładu zależne od średnicy wkładu. Który sposób będzie najbardziej optymalny dla Twoich warunków to raczej może ocenić ktoś kto będzie robił wizję lokalną i to instalował.
  • #23
    Plumpi
    Heating systems specialist
    BUCKS wrote:
    Bierz taki kocioł jaki Ci będzie odpowiadał o ile będzie miał moc minimalną na odpowiednio niskim poziomie. Może być Gold jeśli ten Ci pasuje.
    Z kominem to musisz skonsultować się ze specem. Zapewne trzeba będzie coś tam przerobić i dopasować ale ja się na tym nie znam na tyle, aby Ci doradzać.


    A co Ty tak z tą mocą minimalną?
    Wystarczy zamontować zbiornik, który będzie pełnił rolę bufora, zasobnika CWU oraz sprzęgła, a kwestia zbyt wysokiej mocy minimalnej przestanie być problemem.
    Zbyt niska moc minimalna w kotłach może przynosić wiele problemów.
  • #24
    andrise
    Level 10  
    Ale nie ma miejsca na zasobnik,
    Naradzie nie kupuje nowego pieca, najpierw muszę dostosować komin a to kolejne koszta,
    tylko jaki będzie odpowiedni ?
  • #25
    BUCKS
    Level 39  
    Plumpi wrote:
    A co Ty tak z tą mocą minimalną?
    Wystarczy zamontować zbiornik

    A dlaczego nie czytasz wątków w których się wypowiadasz.
    Wyżej nawet dawałem cytaty autora jako odpowiedzi na Twoje wątpliwości.
    Wiadomo, że chodzi o mieszkanie, gdzie nie ma miejsca na zasobnik ani na Integre z wbudowanym zasobnikiem, a Ty proponujesz montaż zbiornika - porada zupełnie bez sensu.

    Plumpi wrote:
    Zbyt niska moc minimalna w kotłach może przynosić wiele problemów.

    Tak samo montaż zbiornika może oznaczać dodatkowe problemy, a zwykle nie ma możliwości na montaż takiego cuda w mieszkaniu. Cud jest jak ktoś znajdzie miejsce na zasobnik c.w.u. ;)
    Lepiej mieć kocioł z opcją niskiej mocy, bo w razie problemów możemy ją podnieść, bo w przypadku kotła ze zbyt wysoką znamionową mocą minimalną nie mamy opcji na jej obniżenie i zostajemy z ręką w nocniku na ok. 10 lat do następnej wymiany kotła.
    W przypadku mieszkań w zdecydowanej większości przypadków mamy wpływ tylko na minimalną moc kotła i nie znam nikogo i nawet nie kojarzę tu na forum, aby ktoś się chwalił, że ma taki zbiornik w mieszkaniu, więc Twoja rada jest oderwana od rzeczywistości.

    Takie zbiorniki to mogą sobie montować posiadacze domków ale i tak niechętnie chcą to robić, bo większości szkoda miejsca i ewentualnie dodatkowej kasy. Jeśli domek ma odpowiedni metraż to też inaczej rozkłada się poziom realnego zapotrzebowania na moc, a wtedy też taki zbiornik nie ma większego znaczenia. To są kwestie indywidualne ale nawet tam gdzie taki zbiornik byłby pożądany to ludzie są niechętni do jego instalowania, bo zwykle cena czyni cuda ;)
  • #26
    Plumpi
    Heating systems specialist
    BUCKS wrote:
    Plumpi wrote:
    A co Ty tak z tą mocą minimalną?
    Wystarczy zamontować zbiornik

    A dlaczego nie czytasz wątków w których się wypowiadasz.
    Wyżej nawet dawałem cytaty autora jako odpowiedzi na Twoje wątpliwości.
    Wiadomo, że chodzi o mieszkanie, gdzie nie ma miejsca na zasobnik ani na Integre z wbudowanym zasobnikiem, a Ty proponujesz montaż zbiornika - porada zupełnie bez sensu.


    Po pierwsze autor opisał tak, że w końcu nie wiadomo czy jest to dom czy mieszkanie. Zadałem pytania ale jego odpowiedzi są bardzo enigmatyczne. Za to Ty się rozpisałeś jako rzecznik, ale opisujesz swoje gdybania. Nie wiem po co to piszesz jak nie ma to żadnej wartości merytorycznej.


    BUCKS wrote:
    Plumpi wrote:
    Zbyt niska moc minimalna w kotłach może przynosić wiele problemów.

    Tak samo montaż zbiornika może oznaczać dodatkowe problemy, a zwykle nie ma możliwości na montaż takiego cuda w mieszkaniu. Cud jest jak ktoś znajdzie miejsce na zasobnik c.w.u. ;)
    Lepiej mieć kocioł z opcją niskiej mocy, bo w razie problemów możemy ją podnieść, bo w przypadku kotła ze zbyt wysoką znamionową mocą minimalną nie mamy opcji na jej obniżenie i zostajemy z ręką w nocniku na ok. 10 lat do następnej wymiany kotła.
    W przypadku mieszkań w zdecydowanej większości przypadków mamy wpływ tylko na minimalną moc kotła i nie znam nikogo i nawet nie kojarzę tu na forum, aby ktoś się chwalił, że ma taki zbiornik w mieszkaniu, więc Twoja rada jest oderwana od rzeczywistości.

    Takie zbiorniki to mogą sobie montować posiadacze domków ale i tak niechętnie chcą to robić, bo większości szkoda miejsca i ewentualnie dodatkowej kasy. Jeśli domek ma odpowiedni metraż to też inaczej rozkłada się poziom realnego zapotrzebowania na moc, a wtedy też taki zbiornik nie ma większego znaczenia. To są kwestie indywidualne ale nawet tam gdzie taki zbiornik byłby pożądany to ludzie są niechętni do jego instalowania, bo zwykle cena czyni cuda ;)



    Coś za coś. Kotły 2-funkcyjne zazwyczaj cechują się wyższą mocą minimalną. Poza tym w przypadku kotła 2-funkcyjnego, dla własnej wygody warto jest zainwestować w nieco mocniejszy kocioł. Zwłaszcza jeżeli jest to mieszkanie, a rury wodne stare, stalowe w ocynku.
    Jednak to co zauważyłem w każdym temacie polecasz kotły byle jakie, byle tylko miały jak najmniejszą moc minimalną, niezależnie czy temat dotyczy nowego domu, starego domu czy też mieszkania i niezależnie od ich wielkości i rodzaju instalacji grzewczej.
    Poza tym jak ktoś znajdzie miejsce na zasobnik CWU to i zasobnik CWU pełniący rolę bufora dla CO oraz sprzęgła też się zmieści.
    Poza tym o tym czy mieć zasobnik CWU czy kocioł 2-funkcyjny nie zawsze decyduje cena, ale wygoda lub brak miejsca. W zasobniku masz ograniczoną ilość ciepłej wody, ale za to stabilną temperaturę podczas kąpieli jak ktoś odkręci dodatkowy kran np. w kuchni, a z kotła 2-funkcyjnego możesz jej pobierać dowolną ilość przez dowolna ilość czasu. Masz natomiast ograniczoną wydajność, co wpływa na skoki temperatury wody w razie odkręcenia drugiego kranu.

    Poza tym wielokrotnie montowałem kotły gazowe z zasobnikiem w małych łazienkach zarówno w mieszkaniach jak i w domach, a nawet kotły na ekogroszek w pomieszczeniach wydzielonych z kuchni starych kamienic i nie siej propagandy, że się nie da.
    Wszystko się da tylko trzeba przeanalizować co jest lepsze oraz jak i gdzie to zamontować.
    Jeżeli chodzi o warunki autora tego wątku - to kompletnie nic nie wiemy na ten temat. Dlatego dawanie takich czy innych rad mija się z celem.

    Dodano po 23 [minuty]:

    andrise wrote:
    Ale nie ma miejsca na zasobnik,
    Naradzie nie kupuje nowego pieca, najpierw muszę dostosować komin a to kolejne koszta,
    tylko jaki będzie odpowiedni ?


    Komin zasadniczo dobiera się do konkretnego kotła oraz długości komina.
    Dla Twoich potrzeb z całą pewnością wystarczy system kominowy 80/125 a być może nawet 60/100
    Jednak najlepiej jest zamontować system 80/125, ponieważ będzie go można użyć dla każdego kotła. Oczywiście będą potrzebne odpowiednie przejścia kominowe (adaptery), które każda firma produkująca kominy ma w swojej ofercie lub też wykonuje na zamówienie.
    Aby zamontować system 80/125 musisz mieć komin o wymiarach co najmniej 140x140 bez przewężeń i nawisów zaprawy murarskiej.
    Jeżeli komin nie był używany z kotłem na paliwa stałe to można do takiego komina po uprzednim wyczyszczeniu z kurzu wsadzić tylko i wyłącznie rurę spalinową fi 80mm. Wtedy funkcję rury powietrznej będzie pełnić szacht kominowy.
    Zestaw pojedynczego wkładu jest o wiele tańszy i dlatego najczęściej jest montowany.

    Jeżeli chodzi o markę komina to najrozsądniejszy stosunek ceny do jakości spośród polskich producentów ma chyba firma MK Żary.

    Jeżeli zależy Ci na bezkompromisowej jakości to polecam francuską firmę Pojoulat.
  • #27
    BUCKS
    Level 39  
    Plumpi wrote:
    Po pierwsze autor opisał tak, że w końcu nie wiadomo czy jest to dom czy mieszkanie

    Pisał o domu ale w końcu napisał, że to jest mieszkanie komunalne, co nawet zacytowałem specjalnie dla Ciebie, abyś nie miał wątpliwości, a mimo to w dalszej korespondencji tego nie bierzesz już pod uwagę.
    Jakbyś nie czytał tego co napisałem, chciałem Ci pomóc ale widać ignorujesz taką pomoc. Ja jestem tylko amatorem ale staram się czytać uważnie posty innych.

    Plumpi wrote:
    Jednak to co zauważyłem w każdym temacie polecasz kotły byle jakie, byle tylko miały jak najmniejszą moc minimalną, niezależnie czy temat dotyczy nowego domu, starego domu czy też mieszkania i niezależnie od ich wielkości i rodzaju instalacji grzewczej.

    Tak polecam kotły o niskiej mocy, bo zwykle przeciętny Kowalski nie jest tego świadomy i ludzie mają zakodowany jakiś stereotyp im mocniejszy kocioł to tym lepiej, a przypadki o których mowa często dotyczą nowoczesnych budynków o niskim zapotrzebowaniu na ciepło.

    Ja mam mieszkanie 100m2 w starym budownictwie, więc jeśli ktoś ma 100-120m2 w nowoczesnym budownictwie to ma dużo mniejsze zapotrzebowanie na ciepło niż ja, nie mówiąc o "domkach" typu szeregowiec.
    Ogólnie im bardziej energooszczędny budynek tym większe znaczenie ma odpowiednio dobrana moc kotła, a przeciętne "domki" jakie często pojawiają się w wątkach na forum mają powierzchnię niewiele większą od mojego mieszkania. Rzadko trafiają się rezydencje po 200m2 i więcej, aby minimalne zapotrzebowanie na ciepło było na odpowiednio wysokim poziomie.

    Plumpi wrote:
    Poza tym jak ktoś znajdzie miejsce na zasobnik CWU to i zasobnik CWU pełniący rolę bufora dla CO oraz sprzęgła też się zmieści.

    Moim zdaniem mylisz się, bo u siebie w mieszkaniu niemal na styk wygospodarowałem miejsce na wiszący zasobnik c.w.u. 100l Biawar Quattro.
    A jeśli ma być bufor ciepła dla c.o. to on już nie będzie wiszący z racji swojej wagi i gabarytów, a stojący u mnie odpada.
    Poza tym ja muszę brać pod uwagę wytrzymałość stropów, bo to wiekowa konstrukcja, a nie nowoczesna.

    Plumpi wrote:
    Poza tym o tym czy mieć zasobnik CWU czy kocioł 2-funkcyjny nie zawsze decyduje cena

    Pisaliśmy w odniesieniu do bufora ciepła c.o., więc mój komentarz cena czyni cuda tyczy się bufora ciepła, a nie zasobnika c.w.u.

    Plumpi wrote:
    W zasobniku masz ograniczoną ilość ciepłej wody, ale za to stabilną temperaturę podczas kąpieli jak ktoś odkręci dodatkowy kran np. w kuchni, a z kotła 2-funkcyjnego możesz jej pobierać dowolną ilość przez dowolna ilość czasu.

    Ja doskonale wiem co daje kocioł 2-fukcyjnym, bo używam takiego od 20 lat, uważam, że ma on dla mnie więcej wad niż zalet, dlatego teraz chcę przejść na 1-funkcyjny + zasobnik c.w.u., aby zyskać mniejszą moc dla c.o. i podnieść sobie komfort ogrzewania i większy komfort c.w.u..
    Ja na przeciętny prysznic potrzebuję ok. 40 l c.w.u. o temperaturze ok. 38 stopni, więc nie boję się braku wody dla zasobnika 100l. Zresztą mam znajomych, którzy w 3 osoby dorosłe korzystają z c.w.u. na bojlerze elektrycznym 80l o mocy 2kW i jeszcze nie zdarzyło się, aby zabrakło im ciepłej wody.
    Skoro grzałka elektryczna 2kW daje radę to dlaczego nie ma dać rady kocioł gazowy 14-15kW.

    Plumpi wrote:
    Poza tym wielokrotnie montowałem kotły gazowe z zasobnikiem w małych łazienkach zarówno w mieszkaniach jak i w domach, a nawet kotły na ekogroszek w pomieszczeniach wydzielonych z kuchni starych kamienic i nie siej propagandy, że się nie da.

    Z zasobnikiem, czyli jak rozumiem teraz piszesz o c.w.u., a nie o zbiorniku - buforze ciepła dla c.o.. O ile zasobnik c.w.u. to widziałem i sam taki chcę mieć o tyle w mieszkaniu jeszcze nie widziałem bufora ciepła dla c.o.. Nie piszę, że się nie da ale bufor ciepła dla c.o. w mieszkaniu to rzadkość na tyle niespotykana, że można to traktować jako fanaberie, a nie powszechny standard, bo ledwo starczy miejsca na zasobnik c.w.u..
  • #28
    andrise
    Level 10  
    Witam Panowie po co taka dyskusja spokojnie :-)
    Aż musiałem sprawdziłem różnice między domem a mieszkaniem...
    Więc jest to domek w którym z każdej strony mam sąsiadów tzn szeregowy ?
    Z nieużywanym poddaszem.
    Komin posiada wkład babcia miała napoczatku podłączone piec jednofunkcyjny.
    Otwór jest bodajże 140/140 ale sprawdzę jak wrócę do domu aktualnie już wracam z pracy.

    Narazie i tak powieszę stary kocioł czyli Beretta bo jednak trzeba trochę przerobić rzeczy żeby zamontować nowy.

    W piecu gdyby nie problem cwu to by wisiał dalej ale strzela coś wsrodku jak odkreca się ciepła wode, serwisant podał nazwę co padło ale nie pamiętam nazwy, jak narazie to wykorzystam kocioł i bojler elektryczny

    Komin ma wymiary 130/130