Plumpi wrote: Po pierwsze autor opisał tak, że w końcu nie wiadomo czy jest to dom czy mieszkanie
Pisał o domu ale w końcu napisał, że to jest mieszkanie komunalne, co nawet zacytowałem specjalnie dla Ciebie, abyś nie miał wątpliwości, a mimo to w dalszej korespondencji tego nie bierzesz już pod uwagę.
Jakbyś nie czytał tego co napisałem, chciałem Ci pomóc ale widać ignorujesz taką pomoc. Ja jestem tylko amatorem ale staram się czytać uważnie posty innych.
Plumpi wrote: Jednak to co zauważyłem w każdym temacie polecasz kotły byle jakie, byle tylko miały jak najmniejszą moc minimalną, niezależnie czy temat dotyczy nowego domu, starego domu czy też mieszkania i niezależnie od ich wielkości i rodzaju instalacji grzewczej.
Tak polecam kotły o niskiej mocy, bo zwykle przeciętny Kowalski nie jest tego świadomy i ludzie mają zakodowany jakiś stereotyp im mocniejszy kocioł to tym lepiej, a przypadki o których mowa często dotyczą nowoczesnych budynków o niskim zapotrzebowaniu na ciepło.
Ja mam mieszkanie 100m2 w starym budownictwie, więc jeśli ktoś ma 100-120m2 w nowoczesnym budownictwie to ma dużo mniejsze zapotrzebowanie na ciepło niż ja, nie mówiąc o "domkach" typu szeregowiec.
Ogólnie im bardziej energooszczędny budynek tym większe znaczenie ma odpowiednio dobrana moc kotła, a przeciętne "domki" jakie często pojawiają się w wątkach na forum mają powierzchnię niewiele większą od mojego mieszkania. Rzadko trafiają się rezydencje po 200m2 i więcej, aby minimalne zapotrzebowanie na ciepło było na odpowiednio wysokim poziomie.
Plumpi wrote: Poza tym jak ktoś znajdzie miejsce na zasobnik CWU to i zasobnik CWU pełniący rolę bufora dla CO oraz sprzęgła też się zmieści.
Moim zdaniem mylisz się, bo u siebie w mieszkaniu niemal na styk wygospodarowałem miejsce na wiszący zasobnik c.w.u. 100l Biawar Quattro.
A jeśli ma być bufor ciepła dla c.o. to on już nie będzie wiszący z racji swojej wagi i gabarytów, a stojący u mnie odpada.