Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Homelink z USA - współpraca z Nice Hyke

Telech 04 Nov 2018 20:36 9426 6
  • #1
    Telech
    Level 9  
    Witam,
    Kupiłem samochód z USA, wyposażony w system Homelink. Jak już jest tam wbudowany, to chciałem go użyć, zamiast wozić dodatkowego pilota. Częstotliwości niestety inne i bezpośrednio działać to nie będzie. Po kontakcie z Liftmaster, kupiłem więc uniwersalny odbiornik Link i chciałem podpiąć go do bramy. No i utknąłem. Bo żeby zaprogramować zarówno nadajnik Homelink w samochodzie, jak i odbiornik 850LM, potrzebuję pilota. Kupiłem uniwersalny Moduł radiowy 315MHz i pilot 4 kanały XY-DJM-5V, lecz niestety nie potrafię zaprogramować nim ani odbiornika, ani nadajnika w samochodzie. Czy ktoś podpowie, gdzie może leżeć problem (częstotliwości, rodzaj kodowania)? Wiem - ostatecznie mogę kupić uniwersalnego pilota Liftmaster (kolejne 3 tygodnie czekania na dostawę), lecz może jest jakieś prostsze rozwiązanie.
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Po pierwsze - skoro kontaktowałeś się z LiftMaster to powinni wiedzieć, (skoro polecili ten odbiornik) czy jest kompatybilny z amerykańskim HomeLinkiem (bo na stanowskiej stronie kompatybilności jest jedynie Chamberlain a LiftMastera jakoś niet....) - załóżmy że jest kompatybilny.
    Może błądzę, ale jak się zdaje ten pilot i odbiornik który kupiłeś jest stałokodowy (i z ML ze stanów ma wspólną jedynie częstotliwość) - wg opisów radio MotorLifta działa w systemie Security 2.0+, który jest zmiennokodowy - ale piloty (w tym najtańszy 811ML za 11$ na Amazonie) są stałokodowe a kod ustawiany DIPami - najwidoczniej nawet ten system stałokodowy jest inny niż czytają piloty uniwersalne - czyli czeka cię jednak zakup pilota oryginału.
    Pytanie tylko czy system stalokodowy ML jest kompatybilny z HomeLinkiem
  • #3
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    Witaj. Trzeba było zapytać zanim wydałeś sporo kasy na te wszystkie podzespoły.
    Wystarczyłby zakup tego zestawu od Proximy...
    https://www.proxima.pl/produkt/zestaw-homecar1-usa/
    Czas oczekiwania duuużo mniejszy.
    Programowanie jest banalnie łatwe. Włączasz stacyjkę (lub uruchamiasz start/stop aż kontrolki się "odpalą"). Naciskasz dwa skrajne przyciski Homelinka w samochodzie i trzymasz aż dioda zacznie migać (ok. 15-20 sekund). Jest to tzw. czyszczenie pamięci.
    Następnie wciskasz przycisk pilota i trzymając wciśnięty cały czas wciskasz ten przycisk Homelinka w samochodzie który ma otwierać bramę. Dioda Homelinka mruga najpierw wolno, a potem szybko co oznacza że Homelink przyjął kod. Należy to zrobić w bliskim sąsiedztwie pilota i odbiornika Homelinka. Potem podłączasz odbiornik (HomeCar) do napędu i po naciśnięciu przycisku programowania wciskasz "nauczony" przycisk Homelink w samochodzie.
    Zestaw Proximy jest uniwersalny i obsługuje transmisje stało i zmiennokodowe.
  • #4
    Telech
    Level 9  
    kotbury wrote:
    Po pierwsze - skoro kontaktowałeś się z LiftMaster to powinni wiedzieć, (skoro polecili ten odbiornik) czy jest kompatybilny z amerykańskim HomeLinkiem (bo na stanowskiej stronie kompatybilności jest jedynie Chamberlain a LiftMastera jakoś niet....) - załóżmy że jest kompatybilny.
    Może błądzę, ale jak się zdaje ten pilot i odbiornik który kupiłeś jest stałokodowy (i z ML ze stanów ma wspólną jedynie częstotliwość) - wg opisów radio MotorLifta działa w systemie Security 2.0+, który jest zmiennokodowy - czyli czeka cię jednak zakup pilota oryginału.


    Odbiornik LM850 działa zarówno dla stałych i zmiennych kodów - tyle się dowiedziałem, korespondując z Liftmasterem, stąd decyzja o zakupie. Nie przypuszczałem, że będę miał problem z konfiguracją.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Marek J. wrote:
    Witaj. Trzeba było zapytać zanim wydałeś sporo kasy na te wszystkie podzespoły.
    Wystarczyłby zakup tego zestawu od Proximy...
    https://www.proxima.pl/produkt/zestaw-homecar1-usa/
    Czas oczekiwania duuużo mniejszy.
    Programowanie jest banalnie łatwe. Włączasz stacyjkę (lub uruchamiasz start/stop aż kontrolki się "odpalą"). Naciskasz dwa skrajne przyciski Homelinka w samochodzie i trzymasz aż dioda zacznie migać (ok. 15-20 sekund). Jest to tzw. czyszczenie pamięci.
    Następnie wciskasz przycisk pilota i trzymając wciśnięty cały czas wciskasz ten przycisk Homelinka w samochodzie który ma otwierać bramę. Dioda Homelinka mruga najpierw wolno, a potem szybko co oznacza że Homelink przyjął kod. Należy to zrobić w bliskim sąsiedztwie pilota i odbiornika Homelinka. Potem podłączasz odbiornik (HomeCar) do napędu i po naciśnięciu przycisku programowania wciskasz "nauczony" przycisk Homelink w samochodzie.
    Zestaw Proximy jest uniwersalny i obsługuje transmisje stało i zmiennokodowe.


    Sam proces programowania jest mi znany - opisany w instrukcji samochodu. Co do zakupu, to... mądry Polak po szkodzie... Dzięki za info. Może uda mi się zwrócić odbiornik (kupowałem na Amazonie) i wtedy kupię zestaw Proximy.
  • #5
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Jak się nie uda oddać - musisz brać pod rozwagę którego pilota ML kupić - czy stałokodowca 81x czy zmiennokodowca z możliwością klonowania stalokodowca - 89x.
    Ja bym jeszcze pomęczył gościa z MotorLift i popytał które piloty są kompatybilne z HomeLinkiem żeby znowu nie wdepnąć (z europejskich doświadczeń z tym systemem w Audi, 95% obsługiwanych systemów to kod stały - więc kto wie...)
  • #6
    Telech
    Level 9  
    Dzięki za wskazówkę. Będę działał :-)
  • #7
    pepebubu
    Level 11  
    Witam czy jest ktoś z woj.Mazowieckiego,a najlepiej z okolic Legionowa który potrafił by ogarnąć mi piloty z programowaniem plus podłączenie czujników bramy.Mam 3 różne automaty; faac ,nice ,i jeszcze jeden (nazwy nie pamiętam),chciał bym ,żeby działał pilot z lusterka w aucie (USA)
    i dostosować do niego piloty.Sam się za to nie biorę bo się nie znam i nie mam czasu.
    Pozdrawiam.