Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] FIAT DUCATO 2,3 - 120KM - P0093 - wysokie ciśnienie na listwie - zagadka

otoExpert 06 Lis 2018 21:24 396 4
  • #1 06 Lis 2018 21:24
    otoExpert
    Poziom 7  

    Mamy dość skomplikowaną zagadkę w Ducato 2,3 120 km - 2010 r - 290 tys km
    mianowicie w pojeździe wystąpił błąd P0093 - obwód pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, wyregulowany
    W pojeździe cały czas obroty falują a ciśnienie na pompie pokazuje ok 1200 bar
    auto stoi u dość mocnych w regionie mechaników i elektroników jednak nie mogą dojść z tematem

    Co zrobiliśmy w kolejności
    - wymieniony filtr paliwa
    - został wymieniony regulator
    - sprawdzona instalacja do regulatora
    - został wymieniony czujnik na listwie
    - podmieniony sterownik z innego pojazdu
    - sprawdzony impuls na regulator - stetoskopem czy coś takiego
    - podmieniona pompa wysokiego ciśnienia

    pomysły się skończyły bo dalej jest to samo auto w trybie awaryjnym ten sam błąd
    czy macie jeszcze jakiś logiczny pomysł co mogło by powodować tą usterkę.

    0 4
  • #2 06 Lis 2018 22:33
    Piotrix48
    Poziom 15  

    Tak z ciekawości wpisałem ten błąd w google i w japoncach oznacza duza nieszczelnosc w układzie wtryskowym i często ludzie wskazują uszkodzone wtryski. Moze zrob probe przelewowa ?

    0
  • #3 06 Lis 2018 22:46
    otoExpert
    Poziom 7  

    Właśnie na innym forum ktoś mi tak podpowiedział i jutro działam ze sprawdzeniem wtrysków !!! Dziękuję za podpowiedz - dam znać po sprawdzeniu :)

    0
  • #4 28 Lis 2018 18:30
    otoExpert
    Poziom 7  

    Witam ponownie - problem rozwiązano

    Podmieniliśmy pompę wysokiego ciśnienia - bez efektu
    Daliśmy wtryski do regeneracji - sprawdzili i dwa zregenerowali - bez efektu

    W końcu już chcieli mi oddać auto i jak się okazało młody mechanik zaważył na śrubie przelotowej która znajduje się na powrocie różnice grubości (średnicy) w przekroju co blokowało odpływ paliwa na powrót.

    I tak owa śrubka w sumie kosztowała około 3000 zł - jednak wiedza kosztuje i jest bezcenna.

    Jak mi się wydaje ktoś w tym aucie już z tym walczył i nie mógł tego zrobić ponieważ widać było że instalacja była robiona oraz regulator już wyglądał na nowy.

    Zamykam temat i zwracam uwagę wszystkim na powrót paliwa sprawa błaha ale jak ważna.

    0
  • #5 28 Lis 2018 18:31
    otoExpert
    Poziom 7  

    Witam ponownie - problem rozwiązano

    Podmieniliśmy pompę wysokiego ciśnienia - bez efektu
    Daliśmy wtryski do regeneracji - sprawdzili i dwa zregenerowali - bez efektu

    W końcu już chcieli mi oddać auto i jak się okazało młody mechanik zaważył na śrubie przelotowej która znajduje się na powrocie różnice grubości (średnicy) w przekroju co blokowało odpływ paliwa na powrót.

    I tak owa śrubka w sumie kosztowała około 3000 zł - jednak wiedza kosztuje i jest bezcenna.

    Jak mi się wydaje ktoś w tym aucie już z tym walczył i nie mógł tego zrobić ponieważ widać było że instalacja była robiona oraz regulator już wyglądał na nowy.

    Zamykam temat i zwracam uwagę wszystkim na powrót paliwa sprawa błaha ale jak ważna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozwiązano - powrót paliwa zbyt mały przekrój śruby przelotowej był powodem usterki

    0