Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Espace 3.5V6 - Za duży prąd ładowania (17.5V)

07 Lis 2018 16:41 609 6
  • Poziom 4  
    Witam.... Mam problem z autem. Podejrzewam walnięty alternator. Jak odpalam auto napięcie mierzone na klemach akumulatora: 14.5V jak dodaję gazu rośnie z obrotami. Aż do 17.5V zapala się SERVICE, choinka itp... Pomożecie?? Alternator na 100%??

    Pacjent: Renault Espace Grande 2004 r
    Silnik: 3.5 V6

    Pozdrawiam

    Mikołaj
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 4  
    Witam Koledzy... Mam takie pytanie - jakie są objawy walniętego alternatora??? Wczoraj awaria z rana - jak już pisałem - błędy obwodu ładowania, błędy układu poduszek, błędy układu hamulców plus choinka: SERVICE, ESP, P... A dodatkowo dławienie: najpierw przy 7000 obr, potem 5000 i na końcu 3000 tys obr.
    Odłączyłem aku od kompa na 18 godzin, poczyściłem klemy złącza, masę z kabiną, podłączam dziś - odpalam i znowu do samo. Na początku monit: błąd układu ładowania, potem poduszki i choinka. Dodaję gazu a on nic. Napięcie na aku wczoraj 12.1V, po odpaleniu 13.6V, jak odpalił sobie went chłodnicy 13.35V a po odpaleniu świateł 13.15 V. Pomożecie??? Alternator się skończył??
    Dzisiaj w ciągu dnia było nawet 17.5 na jałowym... Nie szło wcisnąc gazu
    Teraz 14.5V na jałowym, a jak naciakam gaz to 17.5V i SERVICE pokazuje oraz odciecie obrotów jest...
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V.
    Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.

    Jeżeli oczywiście alternator posiada regulator i nie jest sterowany z ECU.
  • Poziom 4  
    Kolego zamówiłem dziś nowy alternator... Czy to rozwiąże moje problemy?? Czy te elementy wszystkie o których mowa znajdują się w środku alternatora?

    Dodano po 10 [godziny] 30 [minuty]:

    Witam ponownie.... A czy jest możliwość, żeby za te objawy odpowiedzialny był zasiarczony aumulator? Pozdr
  • Poziom 35  
    Jakie masz napięcie na wyjściu alternatora? Jest wyższe niż na akumulatorze o około 0.5V? Jeśli tak, to winny jest alternator.
    Jeżeli kupiłeś nowy to wszystko masz w nim, wyciągasz stary, zakładasz nowy.
  • Poziom 4  
    Hej... Przykladalem jedynie miernik do akumulatora podczas ladowania... Jade wlasnie pp alternator.. Przy wylaczonym silniku mam 12.1 na aku. Jak odpale mam 14.5 a jak dodaje gazu u dochodzi do 17.5 i odciecie + SERVICE... Tyle wiem...