logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór napięcia dla oświetlenia LED w suficie - 12V czy 230V?

johnyb01 07 Lis 2018 20:27 861 4
  • #1 17544892
    johnyb01
    Poziom 2  
    Witam, zaznaczę od razu ze jestem laikiem. Aktualnie robię generalny remont w domu który niedawno kupiłem. Wywalilem cały sufit w salonie jadalni i kuchni. Chce podłączyć ledy w kazdym pomieszczeniu. Dużo czytalem i oglądałem jak to wszystko łączyć itd. Lecz nadal nie potrafię ogarnać różnic pomiedzy 12 i 230V ( czy 12V jest bezpieczniejsze i mniej awaryjne?). Jakie są zalety i wady po krótce i którego powinienem użyć w salonie biorac pod uwage ze chciałbym aby byla możliwość ich sciemniania.
    Zaznaczę też że po podłączeniu zaproszę elektryka i wszystko mi sprawdzi, ale muszę zrobić większość sam aby zaoszczędzić po wszystkich kosztach związanych z zakupem.

Pozdrawiam
  • Pomocny post
    #2 17544938
    kkas12
    Poziom 43  
    Ocena: 4273
    johnyb01 napisał:
    Aktualnie robię generalny remont w domu który niedawno kupiłem.

Czy całą instalację elektryczną również wymieniasz?

Żadnego sensu ni uzasadnienia nie ma obniżanie napięcia w obwodzie oświetlenia salonu.
    Zbędne koszty. Nic więcej.
    Kupisz LED'y tak jak i dimmer/ściemniacz które będą kompatybilne.
  • #3 17545643
    johnyb01
    Poziom 2  
    Nie wymieniam całej instalacji, ale będą burzone dwie ścianki i wszystkie kontakty oraz wtyczki z tych ścian musi mi przenieść fachowiec. Mieszkam w uk i takie mają tu zasady a ja za kilka lat planuje zmienić dom więc musi być wszystko ok. W przeciwnym razie przy sprzedaży domu są ogromne problemy i koszty.
    Dzięki za odpowiedź. To właściwie na tyle w tym momencie, pewnie będę miał tysiąc pytań w trakcie roboty.
  • #4 17545663
    kkas12
    Poziom 43  
    Ocena: 4273
    Więc trzeba było na początku zaznaczyć że o UK chodzi.