Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ferroli bluehelix pro 25c z c.w.u. leci wrzątek

08 Lis 2018 18:29 582 11
  • Poziom 2  
    W kotle dwufunkcyjnym Ferroli bluehelix pro 25c w trybie "lato" po zakręceniu kranu z ciepłą wodą i odczekaniu kilkunastu sekund temperatura c.w.u. wzrasta do ponad 70 stopni C. Powtórne odkręcenie kranu naraża użytkownika na niemal poparzenie. Czy ktoś zna sposób na zapobieżenie tej sytuacji. Instalator nie potrafi sobie z tym poradzić.
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    Polecam wyłączyć trym komfortowy.
  • Poziom 2  
    Dziękuję.
    Niestety wyłączenie tego trybu nic nie dało. Nie pisałem o tym wcześniej, ale próbowałem tego sposobu. W poprzednim piecu (Junkers), kiedy zakręcałem kran z ciepłą wodą, pompa przez chwilę działała i przepuszczała przez wymiennik wodę z c.o. schładzając go. W przypadku tego pieca, trzeba odczekać dłuższą chwilę (nie sprawdzałem dokładnie, ale chyba ok. minuty) zanim w ogóle zadziała pompa, i to na bardzo krótką chwilę. Nawet po zadziałaniu pompy i przepuszczeniu wody c.o. przez wymiennik, temperatura przekracza 60 stopni (przy ustawieniu na 40 stopni). Podobno czasami winne jest odprowadzenie c.w.u. z pieca za pomocą wężyków. U mnie faktycznie tak to było zrobione (przy poprzednim piecu niczemu to nie przeszkadzało). Jednakże wymiana wężyka na rurkę o znacznie większej średnicy, tzw. "piętnastkę", również nie pomogła.
  • Poziom 20  
    Parametr P19 - wybieg pompy dla cwu
  • Poziom 10  
    Może Pan rozwinąć o co chodzi z tym parametrem?

    Można to jakoś zniwelować?

    Po odkręceniu wody leci najpierw zimna woda, potem wrzątek, potem letnia woda i dopiero odpowiednia. Trochę to głupie bo dziecko może się poparzyć.
  • Poziom 20  
    Ustala się czas wybiegu pompy od 0 do 255 sekund, niektóre modele mają fabrycznie 3 sekundy (w nazwie "c") a inne 30 ("a"). Ferroli bluehelix pro 25c z c.w.u. leci wrzątek

    PS w Twoim przypadku może być inny powód, spróbuj zmniejszyć P20 moc na grzanie, wolniej się bedzie nagrzewać, możesz się ratować obniżeniem parametru maksymalnej temp. na cwu ale chyba będzie się kocioł wyłączał. niestabilna temp. może też być przy małym przepływie wody, jak masz dobry to ogranicz moc.
  • Poziom 10  
    Witam,

    dziękuję za odpowiedź.

    Sprawdziłem parametry z tych z tabeli i u mnie trzy parametry są inaczej ustawione niż domyślne:

    P01 - 40
    P10 - 50
    P13 - 40

    Może tak być?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Temp C.W.U. ustawiona jest na 41 stopni.
    Kocioł miał 34 stopnie temp C.O. i po odkręceniu wody jest najpierw letnia, potem skok do 70 stopni gdzie się można poparzyć i dopiero schodzi do tych 41 stopni ustawionych.
    My wiemy, że trzeba poczekać wchodząc pod prysznic około 15 sekund ale jak dziecko wejdzie od razu to go oparzy. Ferroli bluehelix pro 25c z c.w.u. leci wrzątek
  • Poziom 20  
    weź mocno obniż P1, przeskakuj o kilka wartości, nawet do zera jak będzie dobrze odpalał, wygląda jakby na odpaleniu dostawał dużą moc i dopiero po czasie ją ograniczał
  • Poziom 10  
    A P10 nie jest za duże? Co ono oznacza skoro pompa nigdy nie ma 50 stopni a standardowo jest na 20w tej instrukcji.
  • Poziom 37  
    slavo83 napisał:
    Temp C.W.U. ustawiona jest na 41 stopni.
    Kocioł miał 34 stopnie temp C.O. i po odkręceniu wody jest najpierw letnia, potem skok do 70 stopni gdzie się można poparzyć i dopiero schodzi do tych 41 stopni ustawionych.
    My wiemy, że trzeba poczekać wchodząc pod prysznic około 15 sekund ale jak dziecko wejdzie od razu to go oparzy.

    Tak było od zawsze?
    Przecież to jakaś abstrakcja, że na kotle masz ustawione 41 dla c.w.u., a potem masz rzekomo na wyjściu z kranu 70 stopni.
    Jak dla mnie to sterowanie tym kotłem jest jakieś trefne.

    slavo83 napisał:
    Co ono oznacza skoro pompa nigdy nie ma 50 stopni a standardowo jest na 20w tej instrukcji.

    Nie wiem co oznacza ale ja to interpretuję tak, że po osiągnięciu zadanej temperatury to wybieg pompy wyłączy się szybciej niż to wynika z ustawionego czasu wybiegu pompy.
    Jeśli jest tak jak ja to przyjmuję to przywróciłbym fabryczne ustawienia.
    Zresztą po obserwacji pracy kotła to byś sam zauważył, czy wybieg pompy jest zgodny z Twoimi ustawieniami.
    Ja w swoim starym, atmosferycznym Vaillancie mam wybieg pompy ustawiony na ok. 2 minuty dla c.o. po wyłączeniu palnika. Przy c.w.u. wybieg pompy wynosi ok. 10 sekund i jest stały tzn. ja nie mogę zmienić tego czasu.
    Twój kocioł ma wydajność 12,9 l/min dla delta t=30 stopni.
    Ja u siebie korzystam z perlatorów, dzięki temu mam zapewniony mniej więcej stały przepływ wody i mniej więcej stabilną temperaturę. Inaczej mówiąc jak odkręcam kurek to odkręcam go na maksa, a perlator powoduje, że nie przekraczam przepływów przekraczających możliwości techniczne kotła, aby woda nie była zbyt chłodna. Odkręcam tylko c.w.u. i nie mieszam jej z zimną i nie ma mowy aby woda wypływająca z kotła była gorąca. Na kotle mam ustawione 38 stopni.
    Mając to porównanie możesz próbować u siebie znaleźć optymalne ustawienia.
    Chyba, że to wina Twojego bitermiczengo wymiennika i taka już jego uroda, że na chwilę przegrzewa c.w.u., bo ja akurat nie wiem co to jest ten bitermiczny wymiennik i jakie są jego wady i zalety.
  • Poziom 10  
    1) To nie jest tak, że na wylocie jest 70 stopni.
    Po prostu - C.W.U. ustawione jest na 41 stopni. Odkręcam kran i wiadomo jak to kocioł przepływowy musisz poczekać z 15 sekund zanim możesz np. wejść pod prysznic.
    Ale jest tak, że po odkręceniu leci zimna, potem leci na 2-3 sekundy bardzo gorąca (to jest to na wykresie ten skok po odkręceniu kurka) i dopiero letnia i odpowiednia 41 stopni.
    Powinno być zimna, letnia i taka jak ustawiona a tu jest po prostu ta gorąca pomiędzy.

    2) A o wybiegu pompy to chodzi o wybieg c.w.u. bo wybieg dla c.o. jest taki jak fabrycznie.

    3) Wymiennik płytowy - kondensacja tylko dla c.o.
    Wymiennik bitermiczny - kondensacja również dla c.w.u.
  • Poziom 37  
    slavo83 napisał:
    Ale jest tak, że po odkręceniu leci zimna, potem leci na 2-3 sekundy bardzo gorąca (to jest to na wykresie ten skok po odkręceniu kurka) i dopiero letnia i odpowiednia 41 stopni.

    ponoć wymiennik bitermiczny jak grzeje c.o. to automatycznie podgrzewa c.w.u., więc masz już wstępnie nagrzaną wodę i może to jest przyczyną Twojego problemu.
    Ja znam charakterystykę pracy swojego kotła, więc wiem czego mogę się po nim spodziewać ale mam atmosferyka z wymiennikiem płytowym.
    Na tej podstawie zrobiłem odpowiednie modernizacje i regulacje, aby uzyskać pożądany efekt i jestem zadowolony jak na przepływowy kocioł 2-funkcyjny.
    W teorii jeśli będziesz miał niską temperaturę na c.o. to przegrzewanie c.w.u. w wymienniku bitermicznym powinno być mniejsze.
    Musiałbyś porobić serię testów, aby zobaczyć, czy jest jakiś sposób na uniknięcie zbyt gorącej wody z obiegu c.w.u. w pierwszej fali.

    slavo83 napisał:
    3) Wymiennik płytowy - kondensacja tylko dla c.o.

    Dlaczego korzystając z wymiennika płytowego ma nie być kondensacji?
    O ile wiem to obecność kondensacji lub jej brak zależy od temperatury wody kotłowej, a konkretnie od jej powrotu, a nie od posiadanego wymiennika.

    Mi chodziło o to, że nie wiem jakie są różnice w budowie i działaniu obu rozwiązań, bo mam i znam z autopsji tylko wymiennik płytowy.
    Być może wymiennik bitermiczny ma taką, a nie inną specyfikę, gdzie przegrzewanie c.w.u. w pierwszej fali ciepłej wody jest czymś normalnym i specjalnie nie masz opcji na uniknięcie tego problemu albo możliwy zakres zmian będzie niewielki, który i tak nie spełni Twoich oczekiwań.