Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WDS bezprzewodowy 2 x Tp-Link (utrata połączenia)

Mejkap 08 Lis 2018 20:57 153 5
  • #1 08 Lis 2018 20:57
    Mejkap
    Poziom 7  

    Witam wszystkich.
    Posiadam dwa routery: 1) to Tp Link TL-WR741ND (Access Point) oraz 2) WR841N, który miał działać jako WDS. Router AP znajduje się na parterze domu jednorodzinnego drugi natomiast w linii prostej na pierwszym pietrze. Router jako WDS został skonfigurowany zgodnie z wytycznymi pod adresem Link. Na samym początku wszystko śmigało przez około jednego tygodnia. Poszedłem do sklepu i wymienili mi router na nowy. Dzisiaj na nowym routrze WDS działa tak, że po restarcie internet mam przez około 10 minut i się rozłącza. Ponownie się może połączyć jedynie jak zrestartuje router z WDS'em. Nadmienię jeszcze, że zasięg jaki łapie WDS z AP to około -75dB (taki próg minimalny). Czytałem, że poprawa może nastąpić jak zmieni się bramę domyślną na jakąś googlowską ale nie wiem czy to prawda. Czy może coś w ustawieniach komputera należy zmienić?
    Za wszelakie sugestie będę bardzo wdzięczny.

    0 5
  • #2 09 Lis 2018 06:22
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Witam,
    Ustaw w routerze, który działa jako AP, kanał WiFi na statyczny (pozbądź się ustawień AUTO) wybierz np 1, 6 albo 11.

    Mejkap napisał:
    Czytałem, że poprawa może nastąpić jak zmieni się bramę domyślną na jakąś googlowską ale nie wiem czy to prawda.

    Bramy nie możesz zmienić, bo utracisz dostęp do "wyjścia na świat" jedynie możesz przestawić adresy IP serwerów DNS, ale to nie zmieni połączenia bezprzewodowego.

    1
  • #3 09 Lis 2018 13:36
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Mejkap napisał:
    Nadmienię jeszcze, że zasięg jaki łapie WDS z AP to około -75dB (taki próg minimalny).

    Sygnał graniczny może być problemem.
    Do prawidłowej komunikacji musi być w okolicach -40dB (nie powinno być mniej bo też zacznie zrywać).
    AP próbuje odpytywać główny router ponownie i działa, póki dostaje odpowiedz (albo ma dane jeszcze nie przetworzone a które już otrzymał) - więc link jest a potem danych jest coraz mniej, rośnie stopa błędów, pakiety nie wracają i jest zgon linku bo ustaje wymiana ruchu sieciowego.
    Trzeba zmienić położenie albo AP, albo routera głównego tak, by wykrywany sygnał z routera głównego nie spadał na AP poniżej -40dB.

    0
  • #4 13 Lis 2018 20:22
    Mejkap
    Poziom 7  

    Na głównym routrze ustawiony został kanał 6 (nie automatyczny) i WDS został skonfigurowany pod kanał 6. Kwestia siły sygnału może być pominięta, ponieważ routery były łączone w jednym pokoju. WDS działa przez parę minut a później się rozłącza. Ponowne połączenie następuje tylko po wyłączenie WDS z zasilania i załączeniu go ponownie. Czy mogę coś jaszcze zrobić aby połączyć ze sobą te routery? Czy może one są w pewnym sensie nie kompatybilne?

    1
  • #5 13 Lis 2018 20:45
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    @Mejkap
    Najpierw to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3158772.html
    Pokazać skan sieci w pokoju, gdzie robisz konfigurację.
    Pokazać też proszę widok co i jak w jakiej zakładce w obu sprzętach wpisujesz.

    WDS musi działać w obrębie sprzętu tego samego producenta (to chyba nawet jest patent samego TP Linka).

    1
  • #6 21 Sty 2019 13:43
    Grumio
    Poziom 1  

    Problem został rozwiązany!
    Na głównym routerze podczas połączenia z routerem rozsyłającym w jakiś dziwny i nie zrozumiały sposób wyłączana była funkcja DHCP. Siła sygnału podana w pierwszym poście wystarcza do poprawnego działania internetu. Piszę aby inne osoby mogły rozwiązać podobny problem. Router główny: stałe połączenie do kanału innego niż drugi router. DHCP musi być włączone.
    Drugi router ustawiamy zgodnie z instrukcjami z hiperłącza w pierwszym poście. Dziękuję za pomoc.

    0