Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia 2002 1.4 MPI - rozpiska wypr. ECU, zapala się EPC podczas jazdy

PicekK 08 Nov 2018 22:36 3684 4
SterControl
  • #1
    PicekK
    Level 11  
    Chciałbym "na stole" podłączyć sterownik ECU Fabii 2002r (047 906 033 C) Siemens Simos 3PA SJ4C, 5WP44203 10, bezpośrednio do komputera (poprzez interfejs VAG). Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak to połączyć? Chciałbym odczytać zawartość EPROMu, niestety w aucie "nie idzie", z licznikiem się łączy (VAG Commanderem), generalnie można odczytywać i kasować błędy ale z ECU nie chce się łączyć

    Generalnie mam problem taki, że niemal codziennie co najmniej raz skodę "dopada" kontrolka EPC i auto wchodzi w tryb awaryjny. Po podłaczeniu kompa wyskakują zawsze te same błędy:

    16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 – niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    18047 Czujnik ½ pedału gazu – nieprawidłowa funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    17549 Obliczenie mocy – wartość nieprawdopodobna
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    18041 Czujnik 2 pedału gazu – sygnał za niski
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY

    Po skasowaniu jedziemy dalej. Dodam, że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony na nowy oryginalny. Wiązka (co gnije) przejrzana,
    oskubana i podwieszona przez ASO. Stawiam na ECU do wymiany. Podpowie ktoś?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • SterControl
  • #2
    konrad2k9
    Level 12  
    Sprawdź wiązkę pod akumulatorem przy ścianie grodziowej przed zagięciem. Pęka przewód od sprysku i kable puchną.
    1-masa
    2-masa
    3- +12V ACC II 2- podłączany 2- odłączany
    21- Can L
    20-Can H
    17- diagnoza
    62- +12V ACC I 1- podłączany -1 odłączany
  • SterControl
  • #3
    PicekK
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź. Zajrzę pod akumulator.
    Nie bardzo rozumiem tych opisów:
    +12V ACC II 2- podłączany 2- odłączany
    +12V ACC I 1- podłączany -1 odłączany
    Rozumiem, że ACC to +12V "po zapłonie", czyli po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale ACC I, ACC II to już nie kumam :-(
    Czy możesz mi to wytłumaczyć?
  • #4
    PicekK
    Level 11  
    PicekK wrote:

    Generalnie mam problem taki, że niemal codziennie co najmniej raz skodę "dopada" kontrolka EPC i auto wchodzi w tryb awaryjny. Po podłaczeniu kompa wyskakują zawsze te same błędy:

    16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 – niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    18047 Czujnik ½ pedału gazu – nieprawidłowa funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    17549 Obliczenie mocy – wartość nieprawdopodobna
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    18041 Czujnik 2 pedału gazu – sygnał za niski
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY

    Po skasowaniu jedziemy dalej.


    Po wielu miesiącach poszukiwań problem rozwiązany.
    Po pierwsze nabyłem auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą co było przyczyną wielu perturbacji. Na sam koniec wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP sensor) i w końcu kontrolka EPC i opisane błędy przestały się pojawiać. Czujnik został uszkodzony przez olej i płyn chłodzący które dostawały się nie tam gdzie być powinny.
  • #5
    PicekK
    Level 11  
    PicekK wrote:

    Generalnie mam problem taki, że niemal codziennie co najmniej raz skodę "dopada" kontrolka EPC i auto wchodzi w tryb awaryjny. Po podłaczeniu kompa wyskakują zawsze te same błędy:

    16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 – niskie napięcie
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    18047 Czujnik ½ pedału gazu – nieprawidłowa funkcja
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY
    17549 Obliczenie mocy – wartość nieprawdopodobna
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    18041 Czujnik 2 pedału gazu – sygnał za niski
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY

    Po skasowaniu jedziemy dalej.


    Po wielu miesiącach poszukiwań problem rozwiązany.
    Po pierwsze nabyłem auto z uszkodzoną uszczelką pod głowicą co było przyczyną wielu perturbacji. Na sam koniec wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP sensor) i w końcu kontrolka EPC i opisane błędy przestały się pojawiać. Czujnik został uszkodzony przez olej i płyn chłodzący które dostawały się nie tam gdzie być powinny.

    Dodano po 4 [minuty]:

    wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP sensor