Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie zabezpieczenie dobrać, silnik 7.5kW

Mateuszekmario 09 Lis 2018 08:15 300 21
  • #1 09 Lis 2018 08:15
    Mateuszekmario
    Poziom 2  

Witam, chciałbym podłączyć silnik 7.5kW 1440 obr. i dać zabezpieczenia czyli termik, czujnik zaniku i kolejności faz, i włącznik nadprądowy oraz łącznik gwiazda-trójkąt . Tylko nie wiem jakie wybrać i jaki amperaż wystarczy, bo są różne np. 16A 20A 30A 40A. Ten czujnik zaniku faz oraz termik dać przed łącznikiem gwiazda-trójkąt czy za np. na samym trójkącie? Przepraszam jak coś źle napisałem ale jestem początkującym. Wstawiam jeszcze zdjęcie z tabliczki silnika.

0 21
  • Relpol
  • #2 09 Lis 2018 09:21
    _jta_
    Specjalista elektronik

Myślę, że 16A nie wystarczy - wyrzuci przy włączaniu. 20A, i to nie za szybki. A może i 30A? Zabezpieczenie między siecią, a łącznikiem.

I trzeba włączać gwiazdę, a po rozpędzeniu przełączać na trójkąt - przy włączaniu od razu w trójkąt popłynie taki prąd, że i 20A zwłoczny wyrzuci.

Problemem jest to, że silnik przy włączaniu pobiera dużo większy prąd, niż potem w trakcie pracy. A za duży bezpiecznik nic nie zabezpieczy.

0
  • Pomocny post
    #3 09 Lis 2018 10:49
    retrofood
    Moderator

_jta_ napisał:
    Problemem jest to, że silnik przy włączaniu pobiera dużo większy prąd, niż potem w trakcie pracy. A za duży bezpiecznik nic nie zabezpieczy.

Kolego, tutaj bezpieczniki służą do zabezpieczania instalacji, a nie silników.

Mateuszekmario napisał:
    Witam, chciałbym podłączyć silnik 7.5kW 1440 obr. i dać zabezpieczenia czyli termik, czujnik zaniku i kolejności faz, i włącznik nadprądowy oraz łącznik gwiazda-trójkąt . Tylko nie wiem jakie wybrać i jaki amperaż wystarczy, bo są różne np. 16A 20A 30A 40A. Ten czujnik zaniku faz oraz termik dać przed łącznikiem gwiazda-trójkąt czy za np. na samym trójkącie?