Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jumper 2003 , 2,2hdi - brak komunikacji ze sterownikiem silnika, auto nie odpala

09 Lis 2018 16:34 333 1
  • Poziom 15  
    Witam , zwracam się z prośbą do znawców o pomoc .

    Auto to jumper 2.2 hdi z 2003roku , zgasło w trakcie jazdy , coś niby strzeliło (wydawało mi się że po stronie pasażera ) ale nie za mocno , podejrzenie padło na rozrząd , żeby auto ściągnąć do domu musiałem na rozruszniku wycofac aby było miejsce na holujące auto i w czasie holowania zauważyłem kontrolkę auta z kluczykiem czyli immo , ( po ustawieniu na blokadach silnik nie przeskoczył na pasku , blokady idealnie pasują ) . walcząc dalej z autem postanowiłem sprawdzić zasilanie komputera ( jest tam komp o numerze 1329214080 firmy bosch , i tutaj pierwsze pytanie czy to komp o symbolu EDC15E7 ?)
    Jeśli to edc15e7 to patrząc na rozpiskę pinów powinno byc :
    +12v na pin 4 i 58
    masa na pin 1
    k-line na pin 48
    , natomiast u mnie jest :
    +12v na pinie 58
    +12v BRAK na pinie 4
    masa jest na pinach 1,2,3
    linii k-line nie sprawdzałem
    idąc dalej sprawdziłem że pin 4 z kompa idzie na bezpiecznik F17 pod maską , który to jest załączany przez przekażnik T09 , (STYKI ROBOCZE) , natomiast sterowanie tego przekaźnika odbywa sie masą kompa ( na jednym zacisku cewki przekaźnikaj jest 12v po kluczyku a drugi zacisk idzie na 10 pin złącza kompa )
    po podaniu masy na przekaźnik pojawia się napięcie na bezpieczniku f17 i na kompie na zacisku 4
    bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są dobre ,
    idąc dalej odkręciłem czujnik uderzeniowy i są tam dwa grube przewody na skrajnych pinach i w środku jeden cieńki , na obydwóch grubych pinach z podłączonym czujnikiem uderzeniowym jest minus akumulatora .
    po demontażu tego czujnika dwa skrajne piny czujnika mają przejście ( czyli jak na jednym dochodzącym jest stała masa to na drugim grubym przewodzie pojawia sie po włożeniu czujnika )
    CZY TAK MA BYC ?
    Tak jak wspomniałem mechanicznie auto moim zdanie jest oki , bo na plaka odpala , ale brak możliwosci odczytu błędów bo nie mozna się połaczyc z autem , ( interfejs delphi 150e , sprawny , podjechałem do kolegi który ma identyczne auto i z nim połączyłem sie bez problemu )
    na descer pali się kontrolka auta z kluczem , ale nie pali sie kontrolka awarii silnika ani kontrolka świec żarowych( nie wiem czy paliła się przed awarią , auto niedawno kupione )
    Jeśli to mozliwe prosże o nakierowanie gdzie popełniłem błąd , co do przebiegu przewodów i numeracj to wszystko jest z natury tzn , bez schematu mierzyłem po prostu przewody bo nie mam żadnego programu z instalacjami do tego auta .
    Pozdrawiam mirek
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 1  
    Witam . Czy możesz mi podpowiedzieć co było problemem w twoim wózku? Mam dokładnie ten sam problem dokładnie takie same objawy.