Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kerax Dxi 2006 4 oś - Usterka ABS i osuszacza

09 Lis 2018 16:44 339 6
  • Poziom 11  
    Witam.Po podłączeniu komputera wyświetla :czujnik ABS koła 1,usterka mechaniczna,stały.Nie można usunąć błędu. Czujnik sprawdzony -1,2 Ohm .Zasilanie czujnika prawie 5 V.Podejrzewam modulator. Czy słusznie? Gdzie on jest?Jak sprawdzić? Próbuję zrobić test elektrozaworów na komputerze ale nic nie słychać. Hamulce bębnowe. Czujniki ABS są na osi 1,2,4.
    Drugi dylemat to osuszacz. Przestał zbijać. Dochodzi do 12 na desce i tylko osuszacz terkocze.Sitko drożne. Wyświetla błąd nieprawidłowych wartości ciśnienia. W osuszaczu jest szlam. Kompresor do roboty.Idzie jakoś oczyścić zawór? Zalepiony czujnik wewnątrz czy raczej do wymiany?Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 26  
    ABS
    Usterka mechaniczna wymień pierścień na piaście + czujnik, kasuje się po uzyskaniu prędkości od 7 do 40 na godzine.
    Osuszacz podstawa do wymiany na 90% lecz może być elektryka.

    Podaj kody błędów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdź w osuszaczu tłumik hałasu tam gdzie spuszcza powietrze.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Zaworów APM się nie czyści tylko regeneruje ;) Wyczyścić możesz sitko pod filtrem . Jeśli wyświetla błąd nieprawidłowych wartości ciśnienia najprawdopodobniej ma już dosyć.... Tak jak kolega napisał "Sprawdź przy osuszaczu tłumik hałasu tam gdzie spuszcza powietrze" albo najlepiej zdejmij to na zime bo lubią przymarzać i ograniczać faze regeneracji.
  • Poziom 11  
    Tłumik hałasu był też zdejmowany i nic.Co do czyszczenia pytałem bo jest szlam w podstawie osuszacza i czy po prostu nie zalepił czujników wewnątrz APS.Będzie robiony kompresor we wtorek. Jeszcze jedno pytanie:Robiłem pomiar prędkości kół na komputerze i na tym kole brak reakcji.Mało tego.Na tym kole czyli nr 1,kole nr 3 i kole nr 6 lub 8 (nie pamiętam dokładnie) prędkość wynosiła 230/h a na reszcie 0.Co to za dziwne wyniki?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    taki parametr masz gdy koło jest wybite z systemu czyli usterka elektryczna bądź mechaniczna usterka się kasuje podczas jazdy gdy jest usunięta
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za pomoc. APS został zregenerowany. Problem z ABS to zbyt daleko odsunięty czujnik od nadajnika i na dodatek opiłki na jego końcu. Ktoś nie oczyścił mechanizmu wewnątrz jak robił hamulce i czujnik wszystko przyciągnął.