Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Obroty silnika skuter 2 a V max prędkość

09 Lis 2018 19:57 444 11
  • Poziom 3  
    Witam mam skuter 2t podczas jazdy v max 60km/h obrotomierz wskazuje mi 7000 obrotów rolki mam 4g ,jak zakladam cięższe rolki obroty sa jeszcze niższe i predkosc 50
    .na jakich obrotach podczas jazdy vmax powinien pracowac silnik zeby bylo jak najlepiej?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Wszystko zależy od stanu silnika ,wariatora sprężyny centralnej, paska ,paliwa a nawet temperatury .Nie ma jednoznacznej odpowiedzi załóż takie i będzie OK. Żeby zrobić to dobrze trzeba miec zestaw rolek , sprężyn i próbować. Obroty zalecane przez producentów silnika GY6 to ~7tys.Można je przekraczać ale wpływa to na szybsze zużycie silnika. Możesz założyć rolki 3,5gr i powinno być trochę szybciej.
  • Poziom 3  
    mam silnik Minerelli horizontal 2t jak zaloze rolki 3.5 to chyba bedzie jeszcze wolniejszy?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Królik1981 napisał:
    mam silnik Minerelli horizontal 2t jak zaloze rolki 3.5 to chyba bedzie jeszcze wolniejszy?
    Chyba nie. Musisz sprawdzić
  • Poziom 3  
    Czytałem o tym to wszędzie piszą, że lżejsze rolki to lepsze przyspieszenie ale słabsza prędkość maksymalna?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chyba będę musiał kupić kilka zestawów rolek i sprawdzać po kolei? Sprawdzał już ktoś z was? Proszę o rady
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Eksperymentując musisz się kierować ogólną zasadą, że należy tak dobrać przełożenie (tu ciężar rolek), by silnik osiągał obroty mocy maksymalnej i jednocześnie pojazd był najszybszy. W normalnej jeździe, tzn po równej drodze i bez wiatru, z obciążeniem normalnym.
    W instrukcji masz podaną moc silnika i obroty. Nie wyciśniesz z pojazdu więcej, niż na to pozwala moc silnika, pozwól mu tylko tę moc osiągnąć.

    Dając cięższe rolki obroty silnika spadły - zapewne nie był w stanie osiągnąć mocy max - i skuter był wolniejszy. Wniosek nasuwa się sam. Kombinuj więc i szukaj tego punktu równowagi.
  • Poziom 3  
    Sprawdzilem kilku gramatur noi najwieksze obroty podczas jazdy ma na 4 i pół GRAM.mam obrotomierz podczas jazdy vmax obroty 7200ale predkosc licha 60km/h zastanawia mnie czy moze jest jakas blokada jeszcze?czy to juz poprostu szczyt jego mozliwosci?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Sprawdź jeszcze szerokość paska .( gdy zużyty wychodzi niżej na koło wariatora a więc niższa predkość). Zobacz ciśnienie w ogumieniu. Twoje 60 km to nie tragedia może silnik jest już troche zużyty. Przy tych silnikach udaje się z reguły osiągnąć 65km/h bez wiekszych problemów na częścich fabrycznych. Nie sugeruj się też postami typu wymieniłem rolki i spokojnie przekraczam 100 bo to bzdury albo chiński licznik.
  • Poziom 3  
    Ok dzieki sprawdze,a silnik na wakacje mial wsawione nowe sprzeglo,wariator,cylinder,tlok,pierścionki,a jaka powinien miec szerokosc prawidlowa?bo nieznam sie na tym
  • Poziom 25  
    Królik1981 napisał:
    szerokosc prawidlowa
    Fabrycznie to 16,5 (do 17mm zależy od producenta).
  • Poziom 3  
    Ok dzięki sliczne
  • Poziom 3  
    Experymenntujac ciężarem rolek najlepsza opcja wyszła 3,5g