Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda FABIA 1.2 ECU 03D906032R 1,2l/2V SIMOS3 prośba o odczyt PIN

10 Lis 2018 07:53 288 4
  • Poziom 10  
    Witam Szanownych Forumowiczów
    Zwracam się z gorącą prośbą o odczytanie Pinu ze wsadów eprom zamieszczonego poniżej.

    Może rozwinę temat: w skodzie mam padnięty ECU, więc zakupiłem używkę bez pinu.Pojechałem do fachowca w tej dziedzinie aby odczytał PIN, stwierdził "po co" odczytywać, można wyłączyć immo i tak zrobił, wlutował eprom z powrotem. Zamontowałem, oczywiście auto odpala i po kilku minutach wchodzi w tryb awaryjny, stado błędów po odczycie:
    16502 Sporadyczny Czujnik temperatury silnika - sygnal za wysoki
    17909 Sporadyczny Przekaznik pompy paliwa; zwarcie do masy
    16955 Sporadyczny Usterka w ukladzie tempomatu - uszkodzenie wylacznika
    swiatel hamowania A
    16705 Sporadyczny Czujnik obrotów silnika – sygnal nieprawidlowy
    17978 Permanentny Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
    18020 Permanentny Zle zakodowany modul sterowania

    Mój wniosek z tego, że przyczyna tkwi w zapisie epromu, samo wyłączenie immo tym sposobem (załączony plik poniżej) nie pomoże, lub jest jakiś błąd zapisie. Temat przerobiony na dwóch sterownikach, obwody dot. błędów sprawdzone, na oryginalnych wsadach te błędy nie wystepują.

    Z góry dziękuję za pomoc, mogę wspomóc radą z innej dziedziny motoryzacji.
  • Poziom 10  
    Ok. po weekendzie tak zrobię. Jeśli dobrze rozumiem to wystarczyło przelutować eprom do drugiego sterownika i po kłopocie ?, napiszę co z tego wyjdzie.
  • Poziom 10  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Ostatnio znalazłem troszkę czasu, wróciłem do tematu i podzielę się moim doświadczeniem.
    Na wstępie dziękuje koledze lukashb za zainteresowanie moim tematem - jest to rozwiązanie, ale postanowiłem zabawić się w elektronika.
    Po wielu godzinach spędzonych na poszukiwaniu odpowiedzi na mój temat, stwierdziłem, że wyciągnięcie pinu z tych sterowników domowym sposobem raczej nie jest możliwe. Żadne programiki dostępne dla przeciętnego Kowalskiego nie ruszą tego sterownika, nawet CP poza sczytaniem epromu, a trik immo of nie jest do końca dobrym rozwiązaniem- ciągle jakieś błędy: nieprawidłowo zakodowany sterownik, uszkodzony eprom.
    Więc zakupiłem stację lutowniczą (praktyka na starym komputerze), programator typu CH3....(porażka, albo odczyta sieczkę albo wyczyści eprom), więc zakupiłem porządniejszy z klipsem aby nie bawić się w lutowanie no i d..a-odczyt klipsem też potrafi wyczyścić pamięć z powodu niezbyt dobrego styku, ale na szczęście programator miał zabezpieczenie. Dopiero po wylutowaniu pamięci i odczytaniu w programatorze można było coś z tym wsadem zrobić.
    Miałem do dyspozycji 3, w porównywarce plików też za wiele nie szło wypatrzeć-zbyt wiele różnych bajtów, lecz po wrzuceniu do exela i rozbiciu zapisu na poszczególne komórki za pomocą kilku formuł można coś ''wyciagnąć". Zdradzę tylko, że jest on w zapisie HEX nie trzeba przeliczać na DEC.
    Uruchomiłem wszystkie sterowniki, przyjęły PINy, przetestowane a w aucie. Skończyły się problemy z błędami.

    Temat uważam za zakończony i zamykam.
    P.S. Zapraszam osoby mające jakieś podstawy i lubiące kombinować z exelem do zabawy-pliki bin. w załączniku.