Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnalizator włączonego światła (pytanie)

10 Lis 2018 14:06 306 11
  • Poziom 3  
    Witam!
    Temat dotyczy sygnalizatora włączonego światła do ciemni fotograficznej, miałoby to działać mniej więcej tak , że kiedy światło byłoby włączone to zapala się dioda zielona, a gdy w ciemni zwykłe światło gaśnie (pozostaje jednak słabe światło czerwone) to zapala się dioda czerwona. Jako że jestem początkujący to moje pytanie dotyczy tego jakich elementów użyć i jak to zrobić żeby działało. Z góry dziękuje za odpowiedź.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Różnica natężenia światła dla obu rodzajów oświetlenia jest dość duża. Jeśli do ciemni nie dociera światło naturalne, to można wykorzystać komparator i fotorezystor. Np. coś takiego: Link.
  • Poziom 3  
    Dzięki za odpowiedź, schemat jak dla mnie jest nieco skomplikowany, ale chyba dałbym radę to ogarnąć. Co do światła w ciemni to jest zamontowane normalne oświetlenie, a podczas wywoływania zgasza się je i włącza lampy ciemniowe (czerwone światło) a cały sygnalizator jest po to, aby nikt przypadkiem nie wszedł gdy wywołuje się zdjęcia.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Zatem podane rozwiązanie się sprawdzi. Jest to w sumie to o co Ci chodzi. Jednak jeśli wcale nie będzie zapalonego światła, to nadal będzie świecić się dioda oznaczająca ciemność. Żeby tego uniknąć musiałby być zastosowany dodatkowy komparator. Pewną wadą tego układu jest brak pętli histerezy, ale tutaj to nie będzie przeszkadzało.
  • Pomocny post
    Poziom 43