Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II, puszczenie sprzęgła na biegu i "steering locked"

10 Lis 2018 18:10 828 5
  • Poziom 4  
    Witam,
    Posiadam Renault Megane II ph-1 1.6 benzyna. 2002 rok. Dzisiaj nieumyślnie zostawiłem auto na wstecznym (wsteczny nie wbił całkowicie, tylko do połowy) i puściłem sprzęgło. Wiadomo, samochód szarpnął i zgasł. Po ponownym odpaleniu, auto zaczęło po chwili gasnąć, przy jeździe do przodu i do tyłu. Spróbowałem odpalić silnik stojąc w miejscu. Silnik odpalał, lecz obroty zaczynały stopniowo spadać, aż się zadławiał i gasł. Tak z trzy razy. Przy następnej próbie odpalenia pojawił się znany komunikat: "steering locked". Auto nie chciało odpalić (Nie kręciło rozrusznikiem), więc postanowiłem je "zresetować". Wysiadłem, zakluczyłem, odkluczyłem, wsiadłem, odpalam... i odpaliło bez problemu. Obroty stabilne- 900, bez żadnego falowania. Postanowiłem przejechać się kawałek, ale auto dość mocno szarpało, przy dodawaniu gazu na 1 i 2 biegu. Dalszych testów i kombinacji zaprzestałem, gdyż nie chciałem pogorszyć obecnej sytuacji. Co się mogło stać? Czy dalsza jazda testowa nie uszkodzi silnika? Dodam, że komunikat "steering not locked" pojawiał się sporadycznie (mniej więcej raz na tydzień), gdy gasiłem silnik, lecz nie sprawiał on żadnych problemów
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem wygląda to na przeskoczenie paska rozrządu o ząbek lub więcej. Sprawdzić ustawienie rozrządu dalsza jazda może się skończyć wymianą/remontem silnika.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Minekod napisał:
    pojawił się znany komunikat: "steering locked"


    Czy "steering not locked"? Bo to oznacza zapewne ustawienie kierownicy w takim połozeniu w którym nie mogła zostać zaryglowana.

    Minekod napisał:
    zakluczyłem, odkluczyłem,


    Masz na mysli wykluczenie i zakluczenie (z rosyjskiego - wyłączenie i załączenie) czyli zdjęcie klemy z akumulatora? Jak długo klema była zdjęta?

    Minekod napisał:
    Co się mogło stać? Czy dalsza jazda testowa nie uszkodzi silnika?


    Lampka "check engine" się świeci?

    kritu100 napisał:
    Moim zdaniem wygląda to na przeskoczenie paska rozrządu o ząbek lub więcej. Sprawdzić ustawienie rozrządu dalsza jazda może się skończyć wymianą/remontem silnika.


    Nie wykluczone.
    Przyczyna może być banalna, na przykład zatkany filtr paliwa, zatkany odpowietrznik zbiornika...
  • Poziom 12  
    Też może być. Ale by się to wcześniej objawiała a nie nagle.
  • Poziom 4  
    Zakluczenie, odkluczenie- z gwary poznańskiej zamknięcie, otworzenie. Zamknąłem i otworzyłem samochód pilotem. Z akumulatorem nic nie grzebałem. Check engine brak. "Steering not locked" pojawiało się sporadycznie, bez większej przyczyny, zaś "steering locked" pojawiło się przy próbie odpalenia samochodu, po gaśnięciu
  • Poziom 12  
    Steerning not locked i steerning locked zazwyczaj są informacją przy uszkodzonej blokadzie kierownicy. Jak już wspominałeś sporadycznie się pojawiały a zazwyczaj w taki sposób "kończy " się blokada. Podepnij Clip-a i odczytaj błędy.