Witam,
Może ktoś nakieruje na jakis trop.
Berlingo 2008r, 1,6HDI, 9HX
Objawy: nie kręci nie pali. Czasem na zakręci kilka obrotów rozrusznikiem ale zaraz odpuszcza automat. Po podaniu napięcia na pin 2 wtyczki 5pin BSM, rozrusznik kręci normalnie. Brak komunikacji z ECU. W BSI błąd komunikacji z ECU. Caly czas błąd depollution fault i ecomode active. Nie działa dmuchawa, szyby.
Do tej pory zrobione: drugi BSM - bez zmian. Przedzwonione kable CAN BSI ABS ECU. Kable ok. ECU Ma 120ohm na pinach CAN. Zworka CAN na wtyku ABS, bez zmian.
Masa ecu jest, plus po stacyjce. Nie wiem gdzie ma byc stale zasilanie. Na pin G1 nie ma kabla we wtyczce EDC16C34.
BSI wyjęte na oględziny, nie zalane brak wizualnie uszkodzeń.
Przy BSI jeden gruby przewód przecięty i zrobiony do niego bypass z plusa po stacyjce. To nie jest przewód wchodzący do BSI ale przechodzi obok. Jest na nim złączka 1pin. tak bylo, nie bardzo wiem po co ktoś to zrobił i gdzie ten kabel idzie.
ECU otwarte, ktoś na pewno przekręcił zegar na czas zimowy. 2008 rok 65000km przebiegu, widać po lutowaniu 95160.
Przydał by się opis CAN.
Ktoś coś podpowie?
Może ktoś nakieruje na jakis trop.
Berlingo 2008r, 1,6HDI, 9HX
Objawy: nie kręci nie pali. Czasem na zakręci kilka obrotów rozrusznikiem ale zaraz odpuszcza automat. Po podaniu napięcia na pin 2 wtyczki 5pin BSM, rozrusznik kręci normalnie. Brak komunikacji z ECU. W BSI błąd komunikacji z ECU. Caly czas błąd depollution fault i ecomode active. Nie działa dmuchawa, szyby.
Do tej pory zrobione: drugi BSM - bez zmian. Przedzwonione kable CAN BSI ABS ECU. Kable ok. ECU Ma 120ohm na pinach CAN. Zworka CAN na wtyku ABS, bez zmian.
Masa ecu jest, plus po stacyjce. Nie wiem gdzie ma byc stale zasilanie. Na pin G1 nie ma kabla we wtyczce EDC16C34.
BSI wyjęte na oględziny, nie zalane brak wizualnie uszkodzeń.
Przy BSI jeden gruby przewód przecięty i zrobiony do niego bypass z plusa po stacyjce. To nie jest przewód wchodzący do BSI ale przechodzi obok. Jest na nim złączka 1pin. tak bylo, nie bardzo wiem po co ktoś to zrobił i gdzie ten kabel idzie.
ECU otwarte, ktoś na pewno przekręcił zegar na czas zimowy. 2008 rok 65000km przebiegu, widać po lutowaniu 95160.
Przydał by się opis CAN.
Ktoś coś podpowie?