Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen Berlingo 2008r 1,6 HDI - Nie kręci, nie pali, brak komunikacji z ECU

10 Lis 2018 20:57 1467 6
  • Poziom 10  
    Witam,
    Może ktoś nakieruje na jakis trop.
    Berlingo 2008r, 1,6HDI, 9HX
    Objawy: nie kręci nie pali. Czasem na zakręci kilka obrotów rozrusznikiem ale zaraz odpuszcza automat. Po podaniu napięcia na pin 2 wtyczki 5pin BSM, rozrusznik kręci normalnie. Brak komunikacji z ECU. W BSI błąd komunikacji z ECU. Caly czas błąd depollution fault i ecomode active. Nie działa dmuchawa, szyby.
    Do tej pory zrobione: drugi BSM - bez zmian. Przedzwonione kable CAN BSI ABS ECU. Kable ok. ECU Ma 120ohm na pinach CAN. Zworka CAN na wtyku ABS, bez zmian.
    Masa ecu jest, plus po stacyjce. Nie wiem gdzie ma byc stale zasilanie. Na pin G1 nie ma kabla we wtyczce EDC16C34.
    BSI wyjęte na oględziny, nie zalane brak wizualnie uszkodzeń.
    Przy BSI jeden gruby przewód przecięty i zrobiony do niego bypass z plusa po stacyjce. To nie jest przewód wchodzący do BSI ale przechodzi obok. Jest na nim złączka 1pin. tak bylo, nie bardzo wiem po co ktoś to zrobił i gdzie ten kabel idzie.
    ECU otwarte, ktoś na pewno przekręcił zegar na czas zimowy. 2008 rok 65000km przebiegu, widać po lutowaniu 95160.


    Przydał by się opis CAN.
    Ktoś coś podpowie?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Hi,

    Jak wyglada CAN (napiecia, przebiegi) sprawdzales ?

    Z gniazda diagnostycznego (pin 6 Can High, 14 Can Low) masz bezposrednie podlaczenie do ECU na piny odpowiednio A-A3 i A-A4.

    Masa ECU :

    A-H4
    A-G4

    Zasilanie ECU (z modulu BSI)

    A-A1 - ESI pin D16
    B - M2 - ESI B5

    dodatkowo z tego B5 zasilany jest przeplywomierz (pin 4) sonda lambda (pin 1) i zawor dozowania paliwa.

    M.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Witam jak masz drugie ecu t podmień i zobacz czy jest komunikacja miałem kiedyś taki przypadek kable ok bsm ok,ale brak komunikacji z ecu i samochód nie palił w moim przypadku uwalone ecu
  • Poziom 10  
    Makxio napisał:
    Hi,

    Jak wyglada CAN (napiecia, przebiegi) sprawdzales ?

    Z gniazda diagnostycznego (pin 6 Can High, 14 Can Low) masz bezposrednie podlaczenie do ECU na piny odpowiednio A-A3 i A-A4.

    Masa ECU :

    A-H4
    A-G4

    Zasilanie ECU (z modulu BSI)

    A-A1 - ESI pin D16
    B - M2 - ESI B5

    dodatkowo z tego B5 zasilany jest przeplywomierz (pin 4) sonda lambda (pin 1) i zawor dozowania paliwa.

    M.


    Dzięki za zdjęcie, ale coś jest nie tak: ja mam w EDC16C34 po 4 rzędy pinów, na zdjęciu są po 3.

    CAN oscyloskopem nie sprawdzałem, komunikacja powinna być chyba po K-Line? (diagnostyka)

    Zasilanie ECU jest z BSM po tym jak ECU poda masę na cewkę przekaźnika. Przekaźnik zasila środkowe złącze pin M2. Sterowanie przekaźnikiem jest na złączu Z (taką nomenklaturę znalazłem na elektrodzie, numerowanie X, Y, Z patrząc od strony pinów od lewej) na pinie C3. I to mi się zgadza. Te zasilania są. I masy też.

    Update jest taki, że wczoraj rano włożyłem ECU do auta i zapaliło, pochodził ze 30s i zgasł. Później dalej to samo. ECU było długo poza autem (niedziela), może jakiś kondensator się rozładował...
    Jak zapalił, komunikacja była OK, pokazał błąd P0606.

    Przy typowym opisie EDC16C34 (pierwsze lepsze zdjęcie z google) pinologia jest inna niż w PSA.

    Tak czy inaczej najlepiej byłoby podstawić sprawne ECU (nie mam pod ręką). I tu mam 2 pytania:
    1. Czy jeżeli ECU się nie budzi, to sterowanie rozrusznikiem może być przerywane (łapie i puszcza)
    2. Czy przełożenie 95160 w EDC16C34 załatwi sprawę immo? (mam czym przełożyć)

    Martwi mnie jeszcze ten kabel przy BSI z bypassem. Ktoś po coś to zrobił, tak jaby BSI nie dawało na ten kabel +15.
  • Poziom 17  
    Witam przełożenie 95160 załatwi sprawę immo,ale sterownik musi mieć te same numery bo były wersie z pdf i bez i90km,110km to w tedy musisz przegrać całą mapę pozdro.
  • Poziom 10  
    adamski123 napisał:
    Witam przełożenie 95160 załatwi sprawę immo,ale sterownik musi mieć te same numery bo były wersie z pdf i bez i90km,110km to w tedy musisz przegrać całą mapę pozdro.


    Dzięki!
  • Poziom 10  
    Po wymianie ECU auto pali, wszystko ok.
    Przełożenie 95160 załatwiło sprawę immo.
    Dziękuję wszystkim.