Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Inteligentne mieszkanie - projekt

mix_net 11 Nov 2018 10:28 1239 5
Optex
    mix_net
    Level 2  
    Witam.

Taki temat. Jestem przed generalnym remontem mieszkania. Zawsze chciałem stworzyć jakąś namiastkę mieszkania inteligentnego. Niestety jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o systemy, możliwości, nawet nazewnictwo. Wiem, że są różne protokoły (z-wave, zigbee) systemy bezprzewodowe i przewodowe. Jedne ze sobą "gadają" lepiej, inne gorzej.

Zastanawiałem się jakby to miało wyglądać, co mi zawsze w mieszkaniu przeszkadzało, co chciałbym usprawnić, na jakie "bajery" się zdecydować.

Pierwsza sprawa. Centralne sterowanie w domu gdzieś na ścianie. Nie wyobrażam sobie, żeby za każdym razem sięgać po telefon, odpalać aplikację żeby np. zaświecić światło, potem odpalać drugą aplikację, żeby ustawić temperaturę na kaloryferze. Znalazłem coś takiego
    co nazywa się Zipato Zipatile. Wygląda świetnie. Efekciarskie i na papierze wszystko mające. Współpracujące z różnymi systemami. Np. Philips Hue, które też bym chciał obsługiwać (Philipsa przełączniki do najładniejszych nie należą). Niestety nie znalazłem na polskich stronach praktycznie informacji o tym, a na np. Amazonie są narzekania na tą centralkę. Próbowałem znaleźć coś podobnego, ale albo nie ma, albo słabo szukałem.

Co bym chciał zrobić.

1. Centralka coś jak wyżej, która byłaby sercem całego systemu, a która nie ograniczałaby mnie zbytnio jeżeli chodzi o systemy. Do tego oczywiście sterowanie/kontrola zdalna z dowolnego miejsca na świecie.